Bazen evrende yalnız olduğumuzu düşünürüm, bazen de olmadığmızı. Her iki durumda da bu düşünce beni afallatır. -Arthur C. Clarke |
|
||||||||||
|
Kim bilir ne zaman Belki yarın Belki çok uzaklarda Ama Güneş açtı mı Yine de içimize neşe doğar Bırakalım bugün kar temizlesin tüm pislikleri Elbet Güneş doğar Bugün elini tutamasam da Korona günlerinde aşk Yüreğimde, kalbimdesin, bilesin Severim yaratılanı yaradandan ötürü Kimin cezasıdır, bu yaşadıklarımız bilmem Kimin bedduasıdır, insanoğlu üzerinde tutan Küçüçük kedileri, köpekleri sığdıramadık koca dünyaya Sığdıramadık küçüçük kuşları Bırakmadık özgürce uçsun Katlettik 28 can gitti diye, binleri belki daha çoğunu Paylaşmadık artan ekmeğimizi, attık gitti çöpe Komşun açsa tok yatma diyen hadisi umursamadık Yatlarda, katlarda yaşadık ömrü Doğum günü kutlaması Paris'teydik Balayına Roma'ya gittik Şimdi burnumuzu çıkaramıyoruz Açlıktan ölen çocukları görmedik Görünmez oldular görmek istemeyen gözlerde Daha çok daha çok diyen aç gözlerimizde Göğü deleceğimizi sandık Yükseldik, yükseldik Yağmur yağdı, yine de bizim için Toprağın çekmesine bile izin vermedik, beton örttük Tüm şehirlerin üstüne Üretmedik, toprak tüm bonkörlüğünü sunarken Duymadık yaşlılarımızın öğütlerini Bir pirinç tanedi için minare yıkılır sözlerini Bir yıl ömrü olmayan küçücük hayvanları kısırlaştırdık Üremek sadece bizim hakkımızdı Kolay yaşamak adına tüm kaynakları kirlettik Habire çöp ürettik, sevgi yerine, hoşgörü yerine Soluduğumuz hava kirli Omuz omuza çarpışarak geçtiğimiz sokaklar boş Gaza bastığımız yollar boşalıyor Uğruna kanlar dökülen benzin ucuzluyor Hava temizlenmeye başladı Venedikteki kanallar ışıltılı Çin'in üzerindeki pus kalkmış Anlarmı ki insanoğlu Kimin bedduasıdır tutan insanoğlu üstünde Leyla Ünal (19 Mart 2020)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Leyla ÜNAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |