Aşık olmayan âdem / Benzer yemişsiz ağaca. -Yunus Emre |
|
||||||||||
|
Seval Deniz Karahaliloğlu Devlet Tiyatrolarının kapatılması söylentilerinin gündeme geldiği günlerde, iyi haberlere hasret kaldık. İyi bir haber size. İzmir Karşıyaka’ya yeni bir tiyatro sahnesi açıldı. “Karşıyaka Opera ve Tiyatro Sahnesi”. Başta tiyatro olmak üzere çeşitli kültür sanat etkinliklerine ev sahipliği yapan Karşıyaka Opera ve Tiyatro Sahnesi, en son Genco Erkal’ı “Nereye Gidiyoruz” oyunu ile ağırladı. Karşıyaka Opera ve Tiyatro Sahnesi adını ilk defa 25 Mayıs 2011 günü Fazıl Say’ın verdiği konserle adını duyurdu. Daha sonra, çeşitli yerli ve yabancı toplulukları ağırlayan salon “tiyatro, opera, bale, senfoni orkestraları ve dans gösterileri gibi sahne sanatlarını halka ulaştırmak amacını” taşıyor. Başlı başına büyük bir sanat merkezi olma özelliğini taşıyan Karşıyaka Opera ve Tiyatro Sahnesi, salonda 401, balkonda ise 116 koltuk sayısıyla toplam 517 seyirci kapasitesine ulaşıyor. 85 metre karelik boyutuyla tiyatro ve dans gösterilerine uygun olarak düzenlenmiş sahne çok amaçlı tasarlanmış. Tiyatro ve Senfoni Orkestralarının temsillerinin yanı sıra opera ve bale etkinlikleri de düşünülerek 80 metre karelik bir hidrolik orkestra çukuru bulunuyor. Son teknolojiye göre düzenlenen ışık, ses ve görüntü sistemlerine ek olarak, salonun akustik sistemi ODTÜ ve EÜ uzmanları ile devlet opera balesi yetkililerinin denetiminde yapılmış ve istenilen düzeyde verim elde edilecek şekilde tasarlanmış. Karşıyaka Opera ve Tiyatro Sahnesi, önümüzdeki üç ay boyunca tiyatro, opera, dans toplulukları ve klasik müzik orkestralarını ağırlıyor. 24 Ekim Pazartesi akşamı “Fourtissimo” Şan, Flüt ve Dans Akşamı, 26 Ekim’de Ali Poyrazoğlu Tiyatrosu “Az Sonra” Oyunu ve Karsiyaka Belediyesi Opera ve Tiyatro Sahnesi, sehitlerine duydugu saygi nedeniyle bu hafta yapılması gereken etkinliklerini ertelemistir. Bu hafta yapılması gereken konserler, şehitlerimize duyulan saygı nedeniyle, gelecek haftaya ertelenmiştir. Etkinliklerin yeni tarihleri soyledir: Karsiyaka Belediye Tiyatrosu: 27 Ekim Persembe, 20.30 Odeon Yayli Calgilar Orkestrası: 31 Ekim Pazartesi, 20.30 Fourtissimo: 3 Kasım Persembe, 20.00 . Kasım Ayı Programı, 2 Kasım Çarşamba “Barok’tan Modern’e” Elif Nihal Akın ve Arzu Gök, Keman Çello ikilisi konseri ile İzmir seyircisinin karşısına çıkıyor. 24-26 – 28 Kasım 20.00 İzmir Devlet Opera ve Balesi (İZDOB) - Nino Rota, “Asabi Bir Adamın Gecesi” Opera , Orkestra-Koro Şefi: Ali Hoca, Sahneye Koyan: Haldun Özörten , Dekor Tasarımı: Tayfun Çebi, Kostüm Tasarımı : Sevda Aksakoğlu, Koreografi: Şebnem Şenel, Işık Tasarımı : Sedat Özen ve İZDOB Solistleri, Bale Sanatçıları ve Orkestrası 30 Kasım Çarşamba, 20.30 Tenor Kardeşler ve Orkestra Allegro - Aydın Uştuk, Ayhan Uştuk tenor Evrim Özkaynak - Ece Baydur soprano Aralık Ayı Programı, 03 Aralık Cumartesi, 20.30 Çok Sesli Koro Konseri - Şef: Okşan Polat, Karşıyaka Belediye Konservatuvarı 06 Aralık 20.30 Sanat Güneşi Zeki Müren 80 Yaşında, “Zeki Müren Şarkıları” Anma Konseri, Şef: Serdar Yalçın, Solist: Hüseyin Likos tenor, Özel Orkestra Eşliğinde 12 Aralık Pazartesi, 20.30 Şan Resitali, Piyanist Demet Eytemiz’in 30. Soprano Aytül Büyüksaraç’ın 25. Sanat Yılı 16 – 17 Aralık Cuma-Cumartesi, 20.30 Atatürk Organize Sanayii Tiyatro Topluluğu 20 – 23 Aralık , 20.00 İzmir Devlet Opera ve Balesi (İZDOB) Nino Rota - “Asabi Bir Adamın Gecesi” Opera 26 Aralık Pazartesi, 20.30 Açılış Konseri, Şef: Gürer Aykal “Devlet Sanatçısı” Solist: Suna Kan keman “Devlet Sanatçısı” 28 Aralık Çarşamba, 20.30 - Yeni Yıl Konseri , Ege Yaylı Çalgılar Beşlisi Opera dışında bütün etkinlikler 20.30’da başlıyor. Adres : Karşıyaka Opera ve Tiyatro Sahnesi 6445 Sokak, Yalı Mahallesi, Atakent – Bostanlı Ayrıntılı bilgiye 0232 - 399 43 27 / 0232- 330 64 04 numaralı telefonlardan ulaşılabilir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Seval Deniz Karahaliloğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |