"...öyküyü yazan bilge, beşinci ya da altıncı göbekten kral torunu olduğumu ortaya çıkaracak şekilde belirleyebilir soyumu." -Cervantes, Don Quijote |
|
||||||||||
|
İnsan her şeyin başı… Ömer Akşahan gazeteciliğini, felsefesini, edebiyat dilini belirlerken insandan yana oluşun ölçütlerini yazılarına da yansıtıyor. Kitaptaki her bir deneme, derinlikli sosyolojik tahlillere ve tarihsel bilgilere yaslanıyor. Günümüzü anlamaya yönelik bu yazılar sağduyulu ve geniş bir bakış açısından değerlendirme yapabilmemize olanak sağlıyor. Zaten aydınların çevremizde yaşananları es geçme lüksü yok. Çağımız insanının sorumluluğu, geçmişte yaşananların çok ötesinde, günümüzde olup bitenlerin farkına vararak çözüme ulaşma yolunda çaba harcaması değil midir? Ömer Akşahan, ‘hayat kitaptır’ diyen dostuna cevap olarak; ‘kitap da hayattır’ der. Çünkü ona göre; “Yazmak, yaşamaksa; hayat da onun uzantısı olan oylumlu bir kitaptır. O kitabın yazarı sen, ben yani biziz; doğru okuyup, yorumlayabilenlerse başarılı olanlardır.” Toplumsal sorunlara karşı güçlü bir sezgiye sahip Ömer Akşahan bir yazısında; “…yazabildiğim için mutluyum. Küçük dünyamdan büyük okyanuslara uzanan bir düş ülkesine yaptığım yolculuklar hiç bitmesin istiyorum. Yaşadığımı anlıyor, yeni bir karaya ayak basacağım umudunu içimde hep taşıyorum” diyor. Yazdıklarını okunur kılan en önemli nedenlerden biri de bu umut… Ömer Akşahan’ın kitabı umudunu okuyana duyumsatıyor. Bu kitap yeni umutlara yelken açıyor ve üretkenliği ile arkası gelecek dedirten yeni denemelerin ve yeni kitapların haberini veriyor. Bekir KESKİN 28 Mart 2011/Ödemiş NOT: Sonbahar Soloları, Ömer Akşahan, Kıyı Dergisi Yayınları, Nisan 2011, Ödemiş.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Akşahan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |