..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ölümden önce yaşam var mı? -Duvaryazısı
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Oğuz Tepe




20 Mayıs 2011
Satılık Kalemler.  
Oğuz Tepe
Gösterişliydiler. Boşluğa savrulan cümlenin içindeydiler


:AAAJ:


.

İki parmağın arasında uygulanan baskı sonucu, doluyorlardı. Dolmaları gerektiğine inanmaktan daha fazlasını yaşıyorlardı. Çünkü mecburlardı. Biber dolmalarında var olan lezzetin önüne geçmek istiyorlardı. Hedeflerinde tuzlu, yağlı, börekli ve çörekli dünyada yer almak vardı. Oldu. Dolduruldular. Yazdılar. Satılıktı dolmakalem. Bir parmak kalınlığındaydı yaprak sarması.

Dirsekler sıralarda çürütüldü. Üstüne de kafalar patlatılıp duruldu. Büyük adam olunması gerekiyordu. Olundu. Ömürler tükenip bitiyordu. Farkında olmaksızın geçen zamana, dert yanılıp, veryansın ediliyordu. Tüketicileri bağlamakta olan ne kadar dernek varsa, çok mutsuz ve umutsuz olarak bir köşede duruyordu. Hayat kargaşası içinde arada sırada tıkanan yollara denk gelinse bile dudakların arasında ki mucize sayesinde tıkalı yollar kalmıyordu. Satılıktı tükenmez kalem. Emme basma tulumbada yok oldu.

Siyah, beyaz, yaşam ve ölümdü. Birbirlerine yakışıyorlardı ki çok renklilikten yana olanları sıkıntılar basıp durdu. Basılacak olan o kadar yer vardı. Basılmadı. Baskı makinesinden medet umanların, hayalleri suya düştü. Suda ise yazı olmadı. Rengârenkti hayat. Önce dillere sonra da renkli kalemlerin uçlarına değdi. Yine de beceri parmakların dokunuşundaydı. Görülmek istenilenler görüldü. Görülmek istenmeyenlerde görünmedi. Satılıktı renkli kalem. Filmler de renkli.

Kırılmalarından korkuyorlardı. Ve kırmalarından. Koruma çemberlerinden oyunlar oynamaya başladılar. Çember döndükçe. Yuvarlandılar. Coşkulu ve neşeli yüzlerle dönene eşlik etmeye başladılar. Diğer korkulara da sahiptiler. Silinmekten de korkuyorlardı. Silecek olan elleri de sevmiyorlardı. Akıl oyunlarına merak saldılar. “Silinecek olan o kadar çok şey var ki…” diye başladılar. Cümlelerinin sonlarını bilerek getirmediler. Satılıktı kurşun kalem. Korunmasızdı gökyüzü.

Satılık kalemlerdi. Ortak noktalarıysa elden ele dolaşıyor olmalarıydı.

-     Satılık kalemlerim var.
-     Kiralık yok mu?
-     Eşekte göremiyorum.
-     En son Amerika’ya gönderdik.
-     Hadi ya!
-     Ya…

Yazıyım. Okumasan da olur.

20/05/2011 İstanbul



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dikmek
Takılmak…
Boyumun Ölçüsünü Aldım.
Yazdım.
Oyunbozanız.
İspanyol’uma...
Bir Sen Kaldın.
Kuytu Bir Köşede...
Adam...
Oyun Bitmemeli.

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yaşım Tuttu.
Telaşe Memurluğu Sınavı
Ateşkes...
Madem Ocakları
Seçmece
Sürücü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Umudun Adı Var. [Öykü]
Yaşam Parkı [Öykü]
Şans ve Dans (Sekizinci Bölüm) [Roman]
Şans ve Dans (Altıncı Bölüm) [Roman]
Şans ve Dans (Dokuzuncu Bölüm) [Roman]
Şans ve Dans (Onbirinci Bölüm) [Roman]
Şans ve Dans (İkinci Bölüm) [Roman]
Şans ve Dans [Roman]
Şans ve Dans (Üçüncü Bölüm) [Roman]
Şans ve Dans (Yedinci Bölüm) [Roman]


Oğuz Tepe kimdir?

. . . . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Oğuz Tepe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.