Yaşam kısa, sanat uzun, fırsat aceleci, deney aldatıcıdır. -Hippokrates |
|
||||||||||
|
Yazdım. Durdum. Gidişimi dört gözle bekleyenlerin sevimsizi oldum. Kelimelerim yollara düştüğünden beri yorgunum. Kurulmayı beklemekte olan cümlelerim, sıkıntıdan patlamak üzereler. Sessizce bekliyorum. Sinsice olmasından daha iyi olduklarını düşünüyorum. Yazmak ile kazmak arasında ki sınırdayım. Yazmaya başladığımdan beri var olan sınırın içinde kaldım. O nedenledir ki kimsenin arkasından kuyu kazmadım. Kazmak bir eylemdi. Kazma olmak ise herkese nasip değildi. Ayrıcalığı fazlalığa sahip olmaktı. Fazla olan ise bana ters olarak kaldı. Ters bir kelime idi. Doğrultmaya gerek kalmadı. Yazı yazdım. Çok yazmak isteyenler oldu. Yazılmadım. Sadece yazı yazdım. Mavinin çokça var olan egemenliğini, denizi ve denizin üstünde uçmakta olan kuşları… Birde yazı. Yazdım. Ama yarmadım. Yarmak isteyenlerin yanında olmak kolaydı. Zoru seçtim. Yarma şeftalilerin arasında olmak vardı. Olmadım. Yazamadan duramayanların arasında olmayı seçtim. Bütün bunlar ise Seçil’e olan hayranlığımdan kaynaklanmadı. O nedenle de “seçile seçile” diye seçili ezberime almadım. Yazdım. Sazda olabilirdim. Hatta sazlığın sınırlarını zorlayıp, bağlama yolunda emin adımlar atabilirdim. Fakat kördüğümler atmayı sevmedim. Gemici düğümlerini atanlara saygım oldu. Onu da eksik etmedim. Yazdım. Yazar oldum. Bilgim dâhilinde olan alfabede bulunan harfleri öğrendim. Bu nedenle de yazarım. Ve o bilgilere sahip olan herkesinde yazdığını bilirim. Ucu kırılan kurşunkalemim. Sen silgi olmuş olsan bile… Ben gene de yazarım. 26 Şubat 2011 İstanbul. Bakü’ye dönmeme 15 gün kaldı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Oğuz Tepe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |