Gene gel gel gel. / Ne olursan ol. / ... / Umutsuzluk kapısı değil bu kapı. / Nasılsan öyle gel. -Mevlânâ |
|
||||||||||
|
Bütün görkemiyle devam etmeli.Kazananın ve kaybedenin,kim olacağı bilinmemeli.Seçenekleri az olmalı.Ya tamam ya da devam denilebilmeli.Kimse karışmamalı.Müdahale etmemeli.Kuralların dışına çıkılmalı. Doğanın şartları bile,oyunun yarılanmasına engel olmamalı.Karşılıklı rest çekilebilmeli.Uygunsuz olarak tanımlananlar,yerine getirilmeli.Görünmezden gelinmeli.Akış bozulmamalı.Bir saniye sonrası düşünülmemeli. Bozgun olarak değerlenecekler de değerlendirilmeli.Bazı anlar da gözlerkapatılmalı,kulaklar tıkatılmalı.Coşku bitmemeli.Işıklar kapatılmamalı.Sözler unutulmamalı. Egemen kabul edilen etkenler dışlanmamalı.Şahinin bakışlarına benzer bakış açıları yaratılmalı.Silinecek toz bile olmamalı.Çıplak bedene giydirilen elbisenin yamalarına benzer aksaklıklar yaşanmamalı. Suyun üzerine bile yazılar yazılabilmeli.Okundukça çoğalabilmeli.Dalga dalga yayılabilmeli.Dalgaların sesi bile korkutabilmeli.Atom bombasına bile üstünlük sağlayabilmeli. Akıl yerini başka şeylere bırakabilmeli.Akıldan geçecek olanlar durdurulabilmeli.Harfler ve kelimelerden beklenti olmalı.Beklentiler karşılıksız olmamalı.Dikkat edilmeli.Uçan kuşların kanat sesleri duyulabilmeli. Gözler uzaklara dalabilmeli.Sabahın kör vakti beklenen gelmeli.Cümleler çıkan ağızlara ihanet etmeli.Başka kulaklara meze olabilmeli.Fısıltının bile değeri bilinmeli. Oyun bitmemeli. Gürültünün içinde sessiz çığlık oldum.Kulaklar duyamadı. Gözlerimle konuştum.Gece bile anladı. Gecenin renginin masum olduğu kanıtlandı...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Oğuz Tepe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |