Bazen evrende yalnız olduğumuzu düşünürüm, bazen de olmadığmızı. Her iki durumda da bu düşünce beni afallatır. -Arthur C. Clarke |
|
||||||||||
|
Birçok terzi tanıdığım oldu.Ustalıklarına güvenerek,hayatlarına karışıverdim. Kimi gözlüklü,kimi ise gözlüksüzdü.Net olarak görmelerinden yanaydım.Eğriyi ve doğruyu onlardan başka kimselerin göreceğine inanmadım. Küçük dükkanlarının içinde,büyük dünyalar taşıdıklarını sandım.Dükkanlarında bulunan siyah renkli radyolarından ise,mutluluk şarkıları dinlediklerine inandım. Boyunlarında asılı duran mezuraları,tezgahlarının üstünde bulunan makasları ve küçük beyaz el sabunlarıyla harikalar yaratacaklarını düşündüm. Prova günlerini dört gözle bekler oldum.Prova günlerin de onlarla sohbet edecek,piknik tüplerinin üzerinde duran çaydanlıklarının içindeki çaydan içecek ve dikkatlerini yaptıkları işe veren terzilerime zorluk çıkartmayacaktım. Her ortama uygun biçimde hareket edilmesi gerektiğine inandığımdan,onların ortamlarına girdiğim zamanları yaşadıkça, uygunsuz olduğumun farkına vardım. Ölçtüler.. Biçtiler… Boyumun ölçüsünü aldılar… Yıllar sonra yani bugün;rahmetli babamın elimden tutup,Karagümrük İlkokulunun karşı sırasında bulunan terziye götürdüğü günü anımsadım.Her iki omzumda askısı olan,kısa şortlu pantolonumu diktirmiştik.Büyük mağazaların,ışıklı vitrinlerinde cansız mankenlerin üzerinde duran elbiseleri giymeye başlayana kadar da terziden elbise diktirmeye devam ettim. Onlar da ölçtüler,biçtiler ve boyumun ölçüsünü aldılar ama hepsine güvendiğim ve inandığım için halen pişmanlık duymuyorum. Duyulan pişmanlığım sadece kumaştan anlamayıp,bulunmaz Hint kumaşı diktiklerini sanan terzilerime oldu. Netice de onların sayesinde,boyumun ölçüsünü aldım..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Oğuz Tepe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |