Bir palto kaç para? Üşüyorum, değerim buz olmak... Arkadaşlarım nerede? Mangal yürekli insanlar nerede, sıcak ellerini uzatsınlar bana. Üşüyorum. Herkes neşeli şarkılar eşliğinde çayını yudumlamakta. Simit satsam, züppelerin ite, kediye benzeyen çocukları dalaşmakta bana. Herkes gücünün yettiğine aslan ya da paşa. Tüm krallıkları yıkmak istiyorum şu an şu vakit. Saman alevi gibi tutuşmakta dünya. Beni hayvan yerine koyanlar, kaçmakta. Ben ise ahıra bağlı öküz gibi debelenmekteyim. Bendeki eziyete bir isim verememekteyim. Medeniyet ipek bir kumaş. Medeniyet örerken kendini, tüm ipek böcekleri haşlanmakta. Bir incelik göstergesi altında, başkaları acılar içinde kalmakta. Medeni gülüşlere sahip olmak kaç para? Dişini sıkan insanlar, çürüklere sebep olmakta. Dişini sıka sıka insanlar para kazanmakta. Mutlu bir gülüş kaç para? Onca sabrın sonunda, medeniyet ağzı burnu kanatmakta. Medeniyete ulaşana kadar, insanlar cefalara katlanmakta. Peki medeniyet kaç para? Altına, gümüşe, petrole, kömüre, doğal gaza insanlar bağımlı yaşamakta. İnsan bir ayakkabı giyebilmek için, koşturup koşturup durmakta. Çorabıydı, gömleğiydi, ceketiydi, paltosuydu derken, insan boş bir cüzdan gibi ortada kalmakta. Yaşamak neden bu kadar abartılmakta. İnsan bir cümle bile kuramazken, neden kendini altın yazlıklı bir kitap kapağı gibi göstermeye çalışmakta? Medeniyetin kanunu mu böyle? Herkes kendini olduğundan başka türlü göstermekte. Oysa öyle mi köylerde? Tarla sürülecekse, öküzü ve sabanı kim alabilirse eline, tarlayı o sürer, gerisi ise izler sadece. Medeniyette ise kim öküz, kim saban kim tarla ya da çiftçi belli değil? En öküz dediğin insan, bir şeyler yapmak için debelenirken, en insan dediğin kişi ise, hiçbir şey yapmamakta hatta trene bakar gibi dünyaya bakmakta. Medeniyet, bir ince kumaş. Kimine kalın kaçabilirken, kimine gelebilir ince. Kimileri gecenin ayazında karanlığı üzerine örterken, kimileri yatmakta ipek yastıklar ve yorganlar içinde. İpek böcekleri rahat uyumak isteyenler için haşlanmakta. Kimsenin de bunları düşünerek uykusu kaçmamakta.