..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Düşünce dilden, dil düşünceden doğar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > osman demircan




26 Ocak 2011
Şair Osman, Öküzü Kadıköyde Sanat Yapar, Köylü Murat İse Öküzü Bağdat Caddesinden Aşağı Salar  
osman demircan
Köylü Murat 'öküz' der suç olur, şair Osman 'öküz' der sanat olur. Peki neden? Çünkü şair Osman, öküzü Kadıköy'de sanat yapar, köylü Murat ise öküzü Bağdat Caddesi'nden aşağı salar. Aradaki fark budur. Bu bir ayrıcalık değil aslında. Ayrıcalıklardan oldum olası nefret ederim. Farklar, renklilik içindir, ayrıcalık için değil. Ben de bu farkıma istinaden öküzlü bir yazı yazmaya karar verdim. Umarım öküzler kızıp, bana samanlıkta iğne aratmaz.


:BJII:
Köylü Murat 'öküz' der suç olur, Şair Osman 'öküz' der sanat olur. Peki neden? Çünkü Şair Osman, öküzü Kadıköy'de sanat yapar, Köylü Murat ise öküzü Bağdat Caddesi'nden aşağı salar. Aradaki fark budur. Bu bir ayrıcalık değil aslında. Ayrıcalıklardan oldum olası nefret ederim. Farklar, renklilik içindir, ayrıcalık için değil. Ben de bu farkıma istinaden öküzlü bir yazı yazmaya karar verirken, umarım öküzler kızıp, bana samanlıkta iğne aratmaz. Bu kadar öküzün ve sığırın olduğu yerde, meydan kime mi kalır? Tabi ki ot gelip saman gidenlere meydan kalır. Çünkü bunca sığır ve öküz bir yerden beslenecektir. Ot olmamak için değerli olmak lazım. Değerli olmak ise üretmektir ve yaratıcı olmaktır. Dünya önemli insanlarla doludur. Dünya niçin boştur. Dünya değerli insanların eksikliğinden boştur. Yaratıcı olma adına, üretici olma adına yazıya soyunurken, ayıplamayın beni lütfen. Niyetim kimseyi boynuzlamak değildir. Hem ben olsam olsam deve olurum. Bu yüzden ne kimseyi, çimeni ezer gibi ezerim ne de yazılarımda mölerim, sadece yığın yığın kelimelerimde bir çölde gezer gibi gezerim. Üstelik hiçbir yerim doğru değildir. Ne olur bana küfretmeyin ey öküzler ve sığırlar. Beni ötekileştirmeyin. Bir öküzdür gider, bir sığırdır gelir. Ah bu dünya mal pazarıdır sanki. Kadındır ve erkektir insanın adı. Kadın kağıt, erkek kalem insanlık yazılır. Bir de ben yazmak isterim müsadenizle. Umarım kalemimi kırmazsınız siz, her şeye hakim olduğunuzu düşünerek. Yaz kalemim yaz. Senin anıtın dikilmez hiçbir yere. Belki bu yazıyla dikkatini çekersin bazı aydınların. O aydınlar ki, sadece ellerinde at gözlüğü taşırlar. Belki o gözlüğü bırakırlar da, bu yazıyı okurlar. Yaz hadi bakalım: Bir kadın çalıdan çırpıdan medet umuyorsa, onun yanında ağaç olmaya değmez. Önüne tüm meyvelerini döksen de, o gider kara çalıya takılır. Ondan sonra da talihim neden kara der. Günümüz kadınlarının çoğu sığır, erkekleri ise öküze benzer. Onlar için çayır çimen de olmaya değmez. Eğer öküzlere ve sığırlara otlak olursan ya seni yerler ya da ezip geçerler. Hem otlak olmaya değer mi? Ot gibi yaşamak, bu dünyada tüm meydanların sana kalmasını sağlar belki. Şunu bil, meydanlar, sürekli temizlenirler. Sen de meydandaki bir taşın altından çimen gibi bittiğinde, ortadan kaldırılırsın unutma lütfen.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tanrı Dedi ki Bana
Durmak Yok Yola Devam
Ben İse Ahıra Bağlı Öküz Gibi Debelenmekteyim
Masallarla ve Yalanlarla Dolu Hayatınızı Ne Edeyim
Ben Asya'da Ömer Hayyam, Avrupa'da Archimedes Olmuşumdur
İnsan Aslında Beş Yıl Yaşar
Köpek
Abdullah Öcalan
Toplum Bir Ahtapota Benzer
Çoraplarım İnsan Kokardı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Köpekler ve İt Herifler
Üç Türlü İnsan
İnce Bir Tülüm
Tüm Aşklar Faşizm Kokmaz
Başka Bir Yol Yoksa İnancın Seni Nereye Kadar Götürür
Keyfin Bilir
Örümcek ve Kelebek
Dünya
Tüm Evli Sevgililerin, Sevgililer Günü Kutlu Olsun
Olan Dağdaki Garibana, Karakoldaki Garibana Olmakta

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.