Özgürlük sevdası insanın başkalarına duyduğu sevgidir; güç sevdası insanın kendine duyduğu sevgidir. -Hazlitt |
|
||||||||||
|
Koltuk takımlarınız vardır. Uzandığınız, uyuduğunuz ve rahat ettiğiniz koltuklardır. Tekli koltuklarınız da gücünüzü ortaya koyarsınız. Başköşede olmasını istersiniz. Sessizliğinizin sesi oluverir. Yalnızlığınızın da simgesi olur. Önemli kararlar almanıza yardımcı olur. Sizi çoğu zaman düşündürür. Kitaplarınızla buluştuğunuz yerlerden birisidir. Gevşemediğiniz ve tetikte durmanızı sağlayan koltuğunuzdur. İkili koltuklarınız vardır. Birleştiricidir. Kendinizden birisi gibidir. Kendinizden olanlarla oturup paylaşımda bulunduğunuz koltuklarınızdır. Sevdiğinizin omzuna kafanızı koyduğunuz, şefkati ve sevgiyi bulduğunuz yerdir. Sarmaş dolaş olduğunuz halleri, size yaşatan koltuğunuzdur. İki lafın belini kıracağınız koltuklarınızdır. Kısa süreli özlemler yaşatan ve ardından da buluşturan koltuklarınızdır. Üçlü koltuklarınız da vardır. Kimi zaman karnaval yeridir, kimi zaman da yorgunluğun resmini çizdiğiniz yerdir. Tatil yöresini andırır. Ayaklarınızı uzatabildiğiniz, uzatmadığınız da yanınıza yiyecek cinsinden birçok şeyi koyabildiğiniz yerdir. Yeri geldiğinde de uyuyup, geceyi sabaha kavuşturduğunuz yerdir. Genellikle de beyaz camın karşısında olan koltuklarınızdır. Dünyaya açıldığınız koltuklarınızdır. Evinizin dışında olan koltuklarınız da vardır. O koltuklarınızın değerini bilirsiniz. O koltuklar ki oturabilmeniz için, size neler yaşatıp durmuştur. Bu nedenle gözünüz gibi bakarsınız. Deriden olmaları en büyük özellikleridir. Oturduğunuz da bir ömür boyu kalkmama hissi verdirir. Çok seversiniz. Gömüldükçe dirileceğinize inandırır. Bu yüzden de ayrı bir önem taşır. Sıkı sıkıya bağlı bir aşk yaşarsınız. Ve aşkınızı da yalnız bırakmak istemezsiniz. Sevdanızın dilden dile çok dolaşmasını istersiniz. Koltuk sevdasıdır der, herkese kısmet olmazla tamamlarsınız. Bir de sallanan koltuklarınız vardır. Çok sevmezsiniz. Size eğlenceli olduğu defalarca söylenmiş ama inanmamışsınızdır. Sallanma eyleminden korkmuşsunuzdur. Sallandıkça uyuyacağınızı da hesaba kattığınızdan uyanık olmayı tercih etmişsinizdir. Yanıldığınızı da sallanmayan deri kaplı koltuklarınızda uyuduğunuz da anlarsınız. Sallanan koltuklarınız vardır. Bu gerçeği görmemek için sallanan koltuğunuzu, gözden uzak yerde tutarsınız. Demirbaş kayıtlarınızın hayalet eşyası olarak kayıttadır. Sallanan koltuklarınız vardır. Kimin salladığını bilmediğiniz ama kimi salladığınızı çok iyi biliyor olduğunuz sallanan koltuklarınız vardır. Rüzgârlı sokakta ipe asılı gömleğim. Sallanır dururken, sallanan koltukları düşünürüm…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Oğuz Tepe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |