..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kürtaj sadece kendileri bir zamanlar doğmuş insanlar tarafından savunuluyor. -Ronald Reagen
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yerler > osman demircan




14 Mart 2010
Rize  
osman demircan
Heykelim dikilecek boynu bükük gezdiğim sokaklarda belki. Rize'nin adı anıldığında insanların yüreğinde buruk bir duygu olacağım. Oysa ben bu şehri hiç sevmedim. İnsanları o kadar arsız ki en mahrem duygularıma girecek kadarlar. Durması gereken yerlerde durmazlar, yaralarıma basarlar. Bana acı bir yürümek bırakır bu şehir.


:AHAD:
Heykelim dikilecek boynu bükük gezdiğim sokaklarda belki. Rize'nin adı anıldığında insanların yüreğinde buruk bir duygu olacağım. Oysa ben bu şehri hiç sevmedim. İnsanları o kadar arsız ki en mahrem duygularıma girecek kadarlar. Durması gereken yerlerde durmazlar, yaralarıma basarlar. Bana acı bir yürümek bırakır bu şehir. Sadece gündüzü tekin, gece karanlığında herkes orospu ya da ayyaş, ahalisine göre. Neden başka bir şehrin hoşgörü ve anlayış dolu insanlarını tanıma fırsatım olmadı ki. Rizeli ya bir polistir ya da jandarma. Bu şehirde ellerim hep kelepçelidir. Bu şehirde okumuşu insanın yüzüne kitap fırlatır, okumamışı secereni çıkarır. Bu şehrin arkası yemyeşil yamaç, önü masmavi deniz... Burada yaşamak kaçamama duygusu verir insana. Bu şehir ya beni boğar ya üzerime dağ gibi çöker. İnsanın kaderi toprağıyla yazılır. Buranın toprağı çamur gibi insanın üzerine yapışır. Burada yaşamak ölümden beter.
Rize akıllıların ve zekilerin memleketi. Kafalar burada mısır değirmeni gibi çalışır. Burada insanlar dünyayı mısır tarlası sanır.
Rize namuslular şehridir. Çünkü burada her şey zamana ayarlıdır. Zaman iyiye çalıştığında herkes cuma namazına gider, kötüye çalıştığında herkes dağlara, yaylalara gider. Zira oralar boş evlerle doludur. Bir ev genelev olmadıkça kutsaldır değerlidir buralarda. Ama boş evler erkek ve kadın gülüşmeleriyle doludur nasıl bir anlayışsa.
Rize güzel bir şehirdir. Yaylası var, balı var. Yağmuru bol olsa da caddeler kirle yıkanır. Ne olur beni buradan kurtarın.
Gitmek isterim türküleri buruk olan bir memlekete. O memleketin sofrasında ister rakı olsun, ister şarap ama insanı Tanrı'yı hiç küfür etmemiş ağızla ansın. O memlekette insanlar birbirlerini, inançla, namusla tartmasın. İnsanlar erdemde sıradağlar gibi olsun. Ama kimse kimseyle hiçbir konuda boy ölçüşmesin.
Rize benim gözyaşı şişemdir. Ağlarım ağlarım da gözyaşıyla kırılmaz hiçbir yeri. Ne kadar ağlarsam ağlayayım ellerim, ayaklarım kelepçeli gitmek istesem de gidemiyorum, sadece bekliyor sadece bekliyorum, bir gün gelip kelepçeleri kırıp kurtulacağım bu şehirden...
Rize Türkiye'den bir köşe. Türkiye geri bırakılmış bir ülke. İstersem buruk türkülerin söylendiği bir şehre gideyim, karşıma polis ve jandarma çıkacak büyük ihtimalle. Öyle bir ülkede yaşamaktayız ki can güvenliğin için polisten yardım istesen hiçbir yardım göremezsin. Sonra öldürüldüğünde katilini yakalayanları madalya ve altınla ödüllendirirler. Bu ülkede yaşamak zor. Ölmeye gelince her yerde ölebilirsin ama sıra yaşamaya gelince ne Nişantaşı'nda ne Ortaköy'de ne de Bodrum'da yaşabilirsin. Bize yaşama hakkı verilen yerler ise aydınlıktan sonraki karanlıktır.
Rize benim memleketimdir. Burada kafese kısılmış bir kuş gibi yaşamak yerine alabildiğine özgür yaşamak isterdim. İnsanın gerçek memleketi özgürce dolaştığı yerdir çünkü.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yerler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Nerdesiniz Gurbet Kuşları
Bir Şehrin Hiç Olmaman Gereken Yerindeyim
Yılbaşının Talihsiz Kuşu Güvercin
Bir 58 K Cinneti

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Varlığım Bir Okyanus
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum
Ah Angelina
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Frezya
Çam Ormanı
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.