..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamım boyunca, ondan birşey öğrenemeyeceğim kadar cahil bir adamla karşılaşmadım. -Galilei
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > osman demircan




6 Mayıs 2008
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum  
osman demircan
Beylik laflar etmekle olmuyor dostum.Bey olmak lazım, beyefendi olmak lazım önce.Yoksa yüreğinle, dudakların aynı ritmi tutturmuyor ve sesin kulakları tırmalıyor.Ne olur anla beni dostum; lafla peynir gemisi yürümüyor.Oysa benim yüküm başımdan aşkın.Bana sözünün eri biri lazım. İnsan er olmayınca, beylik laflar etse de bey olamıyor dostum.Bu yüzden git başımdan dostum.Şarkılarını başkalarına söyle.Bak sana kargalar bile gülüyor.


:CIGC:
Beylik laflar etmekle olmuyor dostum. Bey olmak lazım, beyefendi olmak lazım önce. Yoksa yüreğinle, dudakların aynı ritmi tutturmuyor ve sesin kulakları tırmalıyor.Ne olur anla beni dostum; lafla peynir gemisi yürümüyor. Oysa benim yüküm başımdan aşkın. Bana sözünün eri biri lazım. İnsan er olmayınca, beylik laflar etse de bey olamıyor dostum. Bu yüzden git başımdan dostum. Şarkılarını başkalarına söyle.Bak sana kargalar bile gülüyor.
Ağzın çok güzel laf yapıyor dostum. Sanki ağzından bal damlıyor. Eşek arıları başına üşüşüyor ve ayılar yanından hiç ayrılmıyor. Sakız çiğner gibi ağzın laf yapıyor. Şişirip şişirip konuşuyorsun. Kendini çok abartıyorsun dostum.Kimi kandırıyorsun dostum.B ak iki kelime bilenler bile sana gülüyor.
İnsan verdiği sözde durur. Söylediklerini kulakların işitiyor mu dostum? Bol keseden atıyorsun. İnsanları laflarınla avutuyorsun. Çok söz çene yorar dostum. Ne yapmaya çalışıyorsun. Beylik laflar ederek, kendine sözde bir krallık kuruyorsun.
Çok güzel konuşuyorsun dostum. İnsanları peynir gemisine yüklüyorsun. Sonra peynir gemilerini lafla yürütmeye çalışıyorsun. İnsanları fare yerine koyuyorsun dostum. Hep dört bacağının üstüne düşüyorsun. Şunu unutma ki dostum; itin, kopuğun bol olduğu bir dünyada yaşıyorsun. Dört bacağının üzerine düşsen de, bir gün seni ayaklarından yakalarlar dostum. Şunu da unutma… Bu hayatta, ya örs olacaksın ya da çekiç; ya sağlam duracaksın ya da sağlam vuracaksın.
Sakin ol dostum! Gerçeklerle yüzleşmekten korkma, aptal saçma toplumsal ön kabuller, beylik laflar, kategorizasyonlar bana sökmez dostum.
Başımdan git dostum. Boş laflara karnım tok benim. Peynir gemisine yükleyemezsin beni. Bırak beni. Ben suskunluğun olduğu yerdeyim. Benim olduğum yerde, sadece gözler konuşur. Gözlerde cennet hayalleri olur. Her bakışta ırmaklar çağlar. Gözyaşlarında cennet ırmakları ışıldar.
Sen git beylik laflar etmeye devam et. Kendine fil dişinden kuleler inşa et. Ne olur anla beni. Aç tavuk kendini buğday ambarında sanır. İnsanlara bağlardan, bahçelerden söz etmeye devam et. Onların başında horoz olmaya devam et.
Ağzınla kuş tutsan da artık çok geç. Sen dudaklarında jilet taşıyorsun ve beni çok incitiyorsun. Artık sözlerin yüreğime batıyor. Ne söylersen söyle, artık bana yol görünüyor. Geride seninle vedalaşırken bir hoşça kal kalıyor. Hoşça kal dostum, hoşça kal.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Hayat, Gereksiz İlişkiler Yumağıdır
Senden Kaçsam da Sana Gelsem de Ayaklarım Kan İçinde Kalır
Senin Ne Olduğun Önemli Değildir
Bir Hareketimle Seni Yok Sayarım
Ayrık Otları
Kendini Başkasıyla Tanımlamaktan Vazgeç
Kocaman Bir Çığlığım
Bileklerindeki Malleolları Severim
Beziyorum Gözlerimi Koparan İnsan Selinden

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Varlığım Bir Okyanus
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Ah Angelina
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Frezya
Çam Ormanı
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim
Uzak Mesafeli Aşklar
Seninle Açarım Perdelerimi Güne

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.