En bilge insanlar bile arasıra bir iki zırvadan hoşlanırlar. -Roald Dahl |
|
||||||||||
|
Elinde katlı halde bulunan haritada ki yol çizgilerinin;Katlanmadan ve aracın torpido gözünde,araç bilgisinin bulunduğu kitapçık ile birlikte saklı hazine benzeri orada durmuş olmasından dolayı belirsizleşmeye başlamış olmasının vermiş olduğu sıkıntıyı da gözardı ederek haritaya gözünün nuru gibi bakıvermek...Ya da çok bilmişliğin büyüsü içerisinde tavır takınarak "Her yol Paris'e çıkar." şeklinde ki tezin doğruluğunu bünyede hazmetmiş vaziyette gideceğin yolun tercihini yapabilmek.. Issız bir adaya düştüğünde yanına alacağın 3 şey ne olur ? Sorusundan yola çıkarak,çıkılan yolun hayat yolu olduğunu unutup;Yaşanılan hayatın içerisinde gözlerini kapatacağın an içerisinde etrafında bulunmasını istediğin 3 kişinin kim olmasını istersin ? Sorusuna cevap bulmak için,kısa ömürlü kurmaya çalışılan arkadaşlıklardan,dostluklardan çıkar gözetmek..Ya da ıssız ada sorularından sıkılıp;Yaşam alanından kaç kilometre uzaklıkta olduğu belli olmayan arkadaş ve dost diye nitelendirdiğin insanların,senin içinden çıkamaz olduğun sorularına yanıt olması için,sana ulaşabilecekleri zamanın hesabını yapabilmenin keyfini çıkartmak..Senin yaşam alanından mesafesini bilmediğin uzaklardan çare aramanın çaresizliğini yaşamak.Bütün bunların üstüne sorulara malzeme olanlar arasında tercihini yapabilmek.. Kendini, dünyanın merkezi değil de dünyanın tek uyanığı zannedip;Masal kahramanlarından en çok beğenmiş olduğun karakter olan Pinokyo'yu,Pamuk Prenses'in 8. cücesi olacak halde üstelik oyuna değil de kamuoyuna lanse ettirmeye çalışmak..Ya da masal dünyasının sıkıcı olan ortamını göz ardı ederek;Efsanelerin yerleşim birimi olup olmadığının önemini kayıt dışı bırakarak,içinde her türlü heyecanın en üst seviyede yaşanmış olduğu,dilden dile dolanmayı yeterli bulmayıp,kulak organınında devreye sokulduğu efsaneyi yaratıp,pazarlamasını da yaptıktan sonra bulunmuş olduğun kenarın açısını önemsemeden durabilmenin tercihini yapabilmek... Seçeneklerin bol olduğu ve her seçeneğe de deniz misali koyabileceğin malzemelerin varlığı içinde,yaşamış olduğun hayatın tadını çıkarabilmek.. Tercihini yapabilmek.. Bir o kadar sakin.. Bir o kadar namuslu.. Bir o kadar söz söyletmeyen.. Bir o kadar da kendinden sözde emin,fakat başkalarınca bir o kadar endişeli.. Yoksa mı ? Pamuk ipliğine bağlı olan hayatı,halatlarla bağlı olduğuna inanıp yaşamak.. Bir o kadar yalan....Bir o kadar dolan.. Başka da bir şey değil...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Oğuz Tepe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |