"...Ve hepimiz az ya da çok rüyacı değil miyiz!" -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Belki bir gece misafirim olursun, uzun uzun sohbet ederiz. Anlatırsın ne var yok, yeni tatlar keşfettiysen yediğini içtiğini de dinlerim üstelik… Kim bilir nerelere gittin, neler gördün bunca zaman. Ne çok şey birikmiştir bilmediğim, kaç kişiyi bırakmışsındır peşinden hayran hayran… Hayatın zorluklarından bahsedersin yine, sıkılmam dertlerinden, seni dinlemeyi öyle özledim ki… Benden sonra dinlediğin şarkıları söylersin belki ya da keşfettiğin eski şarkılardan mırıldanırsın. Ben bol şekerli bir Türk kahvesi yaparım sesinde köpüklenen. Mutfak camından gelip geçenleri seyrederken, telvemizde geçmişe rastlarız bakarsın. Alınmam gülüp geçersen… Ülkenin halini tartışırız istersen, ölen değerlerden dert yanarız beraber… Gözlemlerini anlatırsın, yeni pencereler açarsın ufkuma, belki kızarsın aynı fikirde olmayınca; ama kabul ederim seninkini de, sana yenik düşmeyi bile özlemişken, hangi partinin yenilgisi dokunur ki kanıma… Beni sormazsan anlarım, yine bildiğin gibi olduğumu farz edebilirsin. Zira ne odamın matemi eksik kalıyor gecelerde, ne de akortsuz piyanomun yalnızlık senfonisi… Bir sen eklendin işte özlediklerime, onu da susar söylemem… Uyuman için saçlarını okşarım yine, sonra kalkar giderim usulca. Evin heyecanına ortak olurum, olur ya şaşırıp da dile gelen bir duvarla konuşuruz senden. Sen bir daha geldikten sonra mümkündür ağlaması aynanın bile… Hiç değişmemiş der uyurum sonra senden kalmış bir yastığın artık sen kokmayan kılıfında… Yine gel olur mu? Hiç değişmemiş ol… Biraz kokunu bırak, biraz neşenden bulaştır yokluğuna… Tek gecelik misafiri ol evinin, sabahına çekip gitsen de, belkiler bırak ardında, yine gelecek olmanın ihtimali yeter bu dört duvara…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Özlem Özcan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |