Bu hafifçe kenara itilecek bir roman değil. Daha büyük bir şiddetle uzağa fırlatılmalıdır. -Dorothy Parker |
|
||||||||||
|
Özlemek mümkün mü hal böyle olunca… Yine de bilirsin, her şarkının buruk bir tebessümü vardır bende. Sırf bundan düşüyorsun aklıma, özlemek yok, meraklanmalarım bitmiş, belki biraz tanıdık işte, uzak bir yakından hiç gelmeyen selamlara hürmetle… Sana anlatamadığım onca şey, yerini seni anlatamadığım onca insana dönüştü. Yine de her defasında dilimin ucuna kadar geliyor yolculuklarımız, aslında biraz yalnız gibiyim, şöyle candan dinleyecek birilerini bulmak zor biliyorsun. Belki bulsam, aklımın en karanlık köşelerinden çıkaracağım güneşli bir haziranı. Çok gülmüşüzdür ya hani, çok konuşmuşuzdur, çok düşünmüş, çoğaldıkça çoğalmışızdır… Mutlaka çok olmuşuzdur… Onca silinip gidene rağmen, ‘bir daha olmaz ’diye başlayan cümleler çığ gibi çoğalıp büyüdü içimde. O kadar yıkık döküktü ki ardından yürüyen, yıkmadan toparlayamadı. Uzanan her el sahipsizdi gözümde, şöyle bir yoklamak lazımdı, ne kadar sıkabilirdim, ne kadar dayanabilirdi, hangi noktada sen olurdu, yoksa senden başkaları var mıydı? Senli günler yok artık aklımda, gelmeni beklemek şöyle dursun, anca şarkılar işte adını anımsatan… Yine de sen varsın herkeste, herkes senin gibi gitmeye gelmiş, herkes senin gibi umuduma ihanet, herkes sen gibi, bir gün mutlaka çekip gidecek… Sen bilmezsin böyle yaşamayı, öğrenilmiş bir yalnızlık hali, senden sonra herkesin korkutan sen olma ihtimali… Çoktandır yoksun, artık var olduğun günlerde silindi, belki çok karanlık köşelerde, cam kenarı terk edilmiş alışkanlıklardan ibaret anılar… Ama kaldı bak işte, ellerimde ki tedirginlik, unuttuğum sevinçlerin boşluğu, adını anmadığım gecelerde inandıklarımın beyhudeliği ve sen olma ihtimali sevdiklerimin, o korku, o telaş, her an gidecekmiş gibi yüreğim ağzımda sevişlerim, korku, en çok korku… Koca bir hiçlikten bugüne, dokunduğu her şeyden şüphe içinde, yine de o tanıdık şarkıda sana tebessüm ediyor ya kalbim, aklım almıyor… Kaybettiğin hiçbir şeyi anlayamadan kazandıklarına sevindiğin günlerin nankörlüğü senden büyük olunca, şimdi inanmanın bu kadar zor olduğu bir hayatta senden sonra yaşayan beni bir gün mutlaka anlayacaksın… Boğazıma kaçmış bir balın damağımda ki acı tadı, işte tam da böyle sensizliğin ardı…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Özlem Özcan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |