..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanat doğaya eklenmiş insandır. -Bacon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Çocuk Eğitimi ve Yetiştirilmesi > Ömer Akşahan




18 Kasım 2008
Engellilerden Kutsal Çağrı  
Atatürk Çocukları Kütüphanesi için bir adım da siz atın

Ömer Akşahan


“Kitap okumasaydım bu yaptıklarımın hiçbirini yapamazdım” diyordu Mustafa Kemal ATATÜRK. Harp okulu yıllarında sürekli olarak “Eşitlik”, “Hürriyet” gibi kavramları anlatan kitapları yatakhanede kötü ışık koşulları altında okuyan ATATÜRK, savaş yıllarında yerleşik düzeni olmadığı için okumak için sürekli olarak yanında kitaplar bulundururdu.


:BIBE:


Ömer AKŞAHAN

Bir gün e-postama düşen bir elektronik mektupla tanıdım onu. Hiç zaman yitirmeden o çağrıyı yazarı olduğum bir siteye taşıdım. Zaman aktı, yine bir gün bu kez o kişinin kendisinden aldığım mektup, beni daha da gönendirdi. Sorduğu soru basitti ama öylesine derin ki: “Hocam, Ödemiş'te bir köye Atatürk Çocukları Kütüphanesi kurmak istiyoruz. Siz nereyi önerirsiniz?”deyince, hiç düşünmeksizin, o mektuba, Hamamköy, diyerek yanıt verdim.
Ve geçtiğimiz günlerde kitap sevdalısı bu sımsıcak adamla Hamamköy'e gittik. Hamamköy İlköğretim Okulunu ve Hamamköy Muhtarını ziyaret edip, kütüphaneyi kuracağımız yeri tespit ettik. Eski dostlarımızla özlem giderdik, sıcak sohbetlerini sıcak çayla güzelledik.
Adını ve kendisini merak ettiğiniz bu dervişin adı: Mesut TİM.
İleride daha çok iletişim içinde olmayı istediğim bu güzel insanı, gönül verdiği, desteklediği ve desteklendiği Yeni Oluşum Bedensel Engelliler Derneği yöneticilerinden Ayhan Güzel'in kaleminden tanıyalım dilerseniz.
“Kitap okumasaydım bu yaptıklarımın hiçbirini yapamazdım” diyordu Mustafa Kemal ATATÜRK. Harp okulu yıllarında sürekli olarak “Eşitlik”, “Hürriyet” gibi kavramları anlatan kitapları yatakhanede kötü ışık koşulları altında okuyan ATATÜRK, savaş yıllarında yerleşik düzeni olmadığı için okumak için sürekli olarak yanında kitaplar bulundururdu.
Savaşlar bitip Cumhuriyet ilan edildikten sonra ilk yaptırmayı düşündüğü şey ise bir KÜTÜPHANE kurmak idi. Çünkü insan ufkunun genişlemesi, ulusal bilincin gelişmesi ve toplumsal birey olmanın yolu kitap okumaktan, araştırmaktan geçiyordu. Bu nedenle de yaşamının son yıllarında Köy Enstitülerinin, Halk Evlerinin ve Köy Okuma Odalarının kurulmasını istemiştir. Bu isteği de 1936-1940 yılları arasında İsmail Hakkı Tonguç ve Hasan Ali Yücel'in üstün çalışmalarıyla gerçekleşmiş ancak 1948 yılında bu başarılı çalışmalar, rahatsız olan yöneticiler tarafından kapatılmıştır. Yani TÜRKİYE’NİN GELECEĞİ KARARTILMIŞTIR…
Evet… Günümüzde artık insanlarımız 60 yıllık süreçte yaşanan olumsuzluklar nedeniyle kitap okumaktan uzaklaştırılmış ve dolayısıyla kendi öz tarihini bile bilemez bir hale gelmiştir. ATATÜRK'ün de dediği gibi ULUSAL BİLİNCİN kazanılması için insanların öncelikle kendi tarihini çok iyi bilmesi gerekir. Bunun için de yapılması gereken şey OKUMAK, OKUMAK, OKUMAK'tır.
Günümüzde okumak, okutmak kutsal bir uğraş olmuştur. Bu kutsal uğraşa destek olmak amacıyla gönüllü çalışmalarda bulunan kişiler vardır. Bunlardan birisi de ATATÜRK ÇOCUKLARI KÜTÜPHANESİ adı altında KÖY KÜTÜPHANELERİ kuran Mesut Tim. Kendisi KÖY ÇOCUKLARI KÜTÜPHANELERİ OLUŞTURMA, KÜLTÜR SANAT VE DAYANIŞMA DERNEĞİ'nin kurucusu ve başkanıdır. Bizler YENİ OLUŞUM BEDENSEL ENGELLİLER DERNEĞİ olarak Mesut TİM'in yaptığı bu çalışmalara yani ATATÜRK ÇOCUKLARI KÜTÜPHANESİ adı altında kurduğu KÖY KÜTÜPHANELERİ'ne baştan beri destek olmaktayız.
Bizler de biliyoruz ki okuyan insanla okumayan insan bir olmuyor. Bu kütüphanelerden yetişecek binlerce ATATÜRK ÇOCUĞU, yarın bu ülkenin geleceğini daha AYDINLIK hale gelmesini sağlayacaktır. Bu çocukların yetişmesinde bir parça da olsa katkımız olduğu için bizim de sevincimiz sonsuzdur.
Zaman zaman gazetelerde çıkan haberlerden sonra günlerce telefonlarla kitap bağışlamak isteyen vatandaşlarımız oldu. Kitap bağışlamak isteyen kişilerden çoğu zaman dernek başkanımız Cafer ÇELİK'in arabasıyla kitapların toplanmasına katkımız oldu. Engelli üyelerimiz de bu kitapların taşınmasında ve tasnifinde elinden geldiğince çalıştılar. Ve Mesut Tim'in üzerindeki yükü hafiflettiler.
Sizlerden isteğimiz Mesut TİM'in yaptığı bu çalışmalara kitap bağışlayarak katkıda bulunmanız.
Yarınlarımızın daha aydınlık, daha onurlu, daha ATATÜRKÇÜ bir ulus olması için bu kütüphanelerden yetişecek ATATÜRK ÇOCUKLARI sizlerin bağışlayacağı kitapları bekliyor.
Şimdiye kadar Urla ilçesi UZUNKUYU köyü, Bayındır ilçesi SARIYURT köyü, Rize'nin ÇAĞLAYAN köyü ve Kiraz ilçesi SULUDERE köyüne kütüphane kazandıran dernek; Kasım (Muğla - ULA ilçesi KIZILYAKA köyü) ve Aralık (Ödemiş - HAMAMKÖY) aylarında açacağı kütüphanelerle ATATÜRK ÇOCUKLARI KÜTÜPHANELERİ’ni yavaş yavaş tüm TÜRKİYE’ye yaymaya devam edecek.
Biz de YENİ OLUŞUM BEDENSEL ENGELLİLER DERNEĞİ olarak tüm vatandaşlarımızı bu KUTSAL KAMPANYAYA çağırıyoruz.

İLETİŞİM:
Mesut Tim (www.ataturkcocuklarikutuphanesi.org)
0555 585 64 42 – 0232 425 73 94



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın çocuk eğitimi ve yetiştirilmesi kümesinde bulunan diğer yazıları...
Engellilerden Kutsal Çağrı
Ödemiş Üç Eylül Parkı İle Londra Hyde Park
Ev Ödevleri

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ödemişli Güzide Bestekar Kasım İnaltekin (*)
Nietzsche Ağladığında
Mustafa Erdal
Goethe Der ki...
Öğrenci Notu Üzerine...
Atatürk Çocukları Kütüphanesi
Ben İstediğim Sürece Yaşarım!
Öğrenci Odaklı Eğitim
Safranbolu"ya Aşık Olmak...
Eğitimde Yeni Yapılanmaya Gidilirken...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hiçliğe Övgü [Şiir]
Kayıtdışı Şiir [Şiir]
Gece Dokunuşları [Şiir]
kalem [Şiir]
Meğer [Şiir]
Güz Yağmurları [Şiir]
Küçük Mariya İçin Kar Senfonisi [Şiir]
Giderken Düşürdünüz 'Ben'i Çantanızdan [Şiir]
Issız Sokak [Şiir]
ayrılıklar [Şiir]


Ömer Akşahan kimdir?

Kendini nasıl anlatır ki insan… Oturup yazılmaya kalkılsa, her edebiyat işçisinin yaşamı kalın bir roman olur. Ben bunu zaman zaman yazdığım denemelerde ve şiirlerimde yansıtmaya çalışıyorum. Yapıtlarımı izleyenlere küçük birer ipucudur; söylenen her bir sözcüğümüz, tümcemiz. . Kendimi şiirde ilk keşfedişim beni aynı zamanda büyük bir hayal kırıklığı yaşattı ve düzene yenik düştüm. Yol göstericim de yoktu yanımda; düzene isyan edeceğime, şiire küsüp öyküye yöneldim. Bütün bu yaşananlar ortaokul dönemime rastlar. Yine bir gün düzen beni aldı, bir sonbahar yaprağı gibi Aydın Dağlarının zirvesine fırlattı. Yıl 1981. Ve beni yeniden hayata bağlayan sihirli gücün şiir olduğunu orada anladım. O gün bugündür, can yoldaşım, arkadaşım, sırdaşım ve en büyük sığınağımdır ŞİİR! İnanıyor ve haykırıyorum; şiir mabedinde yanmayan hiç kimse, ben buyum, ben şuyum diyemez. Tek inancım, ömrüm oldukça yazmaya, gerekirse yazdırarak da olsa şiire ihanet etmeyeceğim. Aydın’ın İncirliova ilçesinde, ‘53 yılının Ocak ayında, bir Kova erkeği ve sevgili annemin tek eşinden 14. yavrusu olarak dünyaya gelmişim. Babam ve annem ümmiydi. Okul yüzü görmemiş bir ailenin ilk üniversite mezunu olarak kutsal öğretmenlik uğraşımı resmi düzeyde ‘99 yılına dek sürdürdüm. Halen özel sektörde işimden arta kalan zamanlarda, öğrencilere Türkiye’nin hemen her noktasında şiir dersleri veriyorum, gönüllü. Yeni Türk şiirini mevcut Türkçe ve Edebiyat kitaplarından öğrenemeyen gençlere yeni Türk şiirinin kapısını aralamaya çalışıyorum. İnanın bu çalışmalarda şiir adına öyle ilginç olaylara tanık oluyorum ki, gözyaşlarınızı inanın tutamazsınız. Tüm uğraşlarımdan edindiğim çok önemli bir gerçeğin altını kalınca çizmek istiyorum: ŞİİR ÖYLESİNE SİHİRLİ BİR ANAHTAR Kİ, AÇMADIĞI BİR KAPIYI GÖSTEREN HENÜZ ÇIKMAMIŞTIR! Bugüne dek, bir çok edebiyat dergilerinde şiir, deneme, öykü, inceleme, gezi , anı yazılarımla yer aldım. ‘90’da Ödemiş EFE dergisi yöneticiliği, Almanya’da Almanca yayımlanan GEMEİNSAM adlı yayının sorumluluğunu yaptım. Almanca şiir, öykü denemelerinin yanı sıra yurda döndükten sonra da Almancadan Türkçeye şiir kazandırma çalışmalarımı yayımladım. ‘90’da “Nasıl Çalışalım? Nasıl başaralım?” adlı çalışmam M. E. B. ca tavsiye edildi. Egebank tarafından 3000 adet basıldı. ‘98’de ilk şiir kitabımı Sivas’ta yakılan 37 güzel insana adadığım için yalnızca 37 şiir içermektedir. Evliyim. Eşim de emekli sınıf öğretmeni olup, bir oğlum ve bir kızımla beraber yaşamımızı renklendirmeye çalışmaktayız.

Etkilendiği Yazarlar:
Mayakovski, Cemal Süreya, Sabahattin Ali, Cahit Tanyol


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Akşahan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.