..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > ESRA BAYKAL ÇETİNKAYA




11 Aralık 2007
Daha Ne Kadar Şehit Vermemiz Gerekiyor?  
ESRA BAYKAL ÇETİNKAYA
Bir Türk dünyaya bedelse, bunu kanıtlayacak bir lidere ihtiyacım var. Benim yeniden bu toprağa, bu ülkenin insanına inanacak bir rasyonele ihtiyacım var.


:BEDJ:
Başkanımızın açıklamasına göre, Kuzey Irak’a girmek için tüm askeri şartların oluşması gerekiyormuş. Ben bu şartları merak ediyorum. Şehit kotasını kaçtır, toprağın ne kadarından vazgeçmemiz veya ne kadarının daha fazla talan edilmesi gerekiyor? Bu askeri şartların acilen bildirilmesini rica ediyorum.

Biz vatanın bütünlüğü ve bir olmak duygusu ile yetiştirilmiş bir milletiz. Tek derdimiz huzur içinde, kendi toprağımızda çalışmak ve yaşamak. Ama dış güçlerin etkisi ile kendi kendine yeten bir toplum olmaktan çıkıp, tarımı bile kısıtlanan, mısırı ithal etmesi gereken bir millet olduk. Hadi bunu geçtim, kendi vatanımızı savunmak için bile dış güçlerden izin istemek zorundayız artık.

Askeri şartlar yerine gelirse… Yani birileri bize izin verirse, iyice canımıza tak ederse. Yarın öbür gün benim kardeşim de askere gidecek, o askeri şartlar yerine gelmediği için belki ben de onu bu vatana vefa edeceğim, öyle mi? Benim başkanı vatanına sahip çıkmayan ülkeye feda edilecek bir kardeşim yok.

Benim, sokaklarda maç çıkışı kutlaması gibi, ideolojik tavırlarla pankart açan, slogan atan, başıboş, organize olmamış, neyi, neden seçtiğinden haberi olmayan, haberi olmaması için devletinin azami çaba harcadığı bir vatan için verilecek kanım veya canım yok.

Benim referandum kutlamasını, şehit ailelerine baş sağlığının üzerinde tutan bir başbakana verilecek tek bir günahım bile yok. Elalem tek askeri için dünyayı yakarken, 50 canı hiçe sayan bir ülke için geleceğe dair inancım bile yok!

Bir Türk dünyaya bedelse, bunu kanıtlayacak bir lidere ihtiyacım var. Benim yeniden bu toprağa, bu ülkenin insanına inanacak bir rasyonele ihtiyacım var.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Benim Kocam Ab"ye Karşı
Türban Gerçekten Bir Sorun Mu?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kurtlar Vadisi
İlk Gece Birlikte Olmayacak Hatun Aranıyor
Sevmedende Olur Diyorlar!
Reklamcılar ve Topluma Ettikleri
İdealleri Olmayan Bir Ülkede, Hayatta Kalma Savaşı Nasıl Ver
Sarmısak
Yalvarırım Gelinim Ol
Adam , Ayna ve Yalnızlık
Bayındırlık Bakanımız Zeki Ergezen"e
Sanatçılar ve Ölümlüler

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gelme Bu Gece [Şiir]
Nehir, Deniz, Sen vs. [Şiir]
Aşkı Küstürdük! [Şiir]
Bir Islık [Şiir]
Aşktan Korkan Adam [Roman]
Size Aşık Olabilir Miyim? [Deneme]
Bugün Seni Her Zamankinden Çok Özledim [Deneme]
Nefesimi keseceksin biliyorum! [Deneme]
Korkak Erkeklerden Sıkıldım [Deneme]
Aşk, askerlik, erkekler... [Deneme]


ESRA BAYKAL ÇETİNKAYA kimdir?

Arıza hallerin dışa vurumu

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan,Murathan Mungan, Sait Faik, Alain De Paton


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ESRA BAYKAL ÇETİNKAYA, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.