..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Meryem Rabia Taşbilek




11 Şubat 2007
Sızı Peri Padişahının Kızı...  
Meryem Rabia Taşbilek
"Bir imla hatası çoğa mal olur!.. Elime demir ver eğer bükerim! Dilime kuş konudur, ne dil dökerim... Belime dağ bindir sanma çökerim... İşin bu garibi işsiz koyma gel... Zaman mı kısaldı, ben mi yoruldum... Eski havam yok duruldum... ...Candan vuruldum..." (Bir Hasan Sağındık eserinden)


:BJCH:

"Bütün şiirlerde; kaldırımları, bütün kaldırımlarda; büyük bir şiiri arıyordum" o şiir şehirde... Ve sonra...? Ben bu şov sehirde ne arıyorum..."Bütün kemikleri kırılmış bir çığlığı yürek diye peşimden sürüklüyorum!..." Uçması yasaklanmış bir kuş olmaktansa; küllerimi savura savura, soluk benizli gardiyanlara inat, deniz bakışlı bir göçmen kuşun kanadına paryalıyorum kendimi...Ve sanki uzun zamandır acıyla bu şehri arşınlamamış da kocaman bir maviliği kucaklamış gibi kollarım delice mavi kokuyor... Fakat giderken götürdüğüm kızıl elmaları koparttığım dallar ağlıyor geride... Kırık bir dal gibi gidiyorum ben de... 'Yeryüzü bu kadar genişken, bize açılan odalar neden bukadar dar!?!' diye beraber düşündüğümüz, inşirahı düşlediğimiz, hayaller dokuduğumuz, garib dostlarımın aydınlık yüzlerini ıslak yastıklara gömüp gidiyorum... Ve gittikçe bileniyorum...
zaman:biriekimin:kekrebirdemi

Sesindeki yakınlık...Sesindeki uzaklık...İmtehanım olsun!Özgürlüğü, Anadoluyu, İstanbul'u sever gibi sevdiğim dostum... SOM bir dostluk bizimkisi... Mızıkçı değil ama ölesiye hüzünbaz..."Birbirine açılan sokakların, birbirine kapalı çocukları" olmamız için çok uğraştılar ama olmadı... İçimde bir yığın cümle... Elimde bulanık kelimeler... Kırık bir testiden sızabiliyor ancak ifadeler... Ne desem yarım... Ne desem eksik... Hep kahır! Bıkmıyoruz lakin...
'Acıya dair ne varsa severim, çekmediğim varsa ona da talibim!'derken; bu 'kelam mermileri' kalbindeki karanlık noktadan namluya oradan da yüreğimin tam ortasina dogru akıyordu... Bilemedin!...
Bilirim; KANAMAK hoşuna gidiyor biraz da!...Ama çamuruna şükrettiğim Rabbim'in rızası için kır aklındaki olumsuz, bitap düşüren kafesleri...(Belki birgün bulunur bir gevşek parmaklık...)Ve şehir ışıklarının okuyla yaralı gecenin titrek bağrında susarak ve susayarak dua et ki:Dünyanın bütün kuşları havalansın aklında...
yer:yedikuledekisekizincikulem



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Birini Anlamak İçin Onun Ayakkabısıyla Yürümek
Kendini İyileştiren Bir Yara Gibi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Surda Bir Gedik Açmak
Dün Gece Güneşi İizledim Sabaha Dek
Cinnet Modern ve Truman Şov
Sudan Çıkmış Balık Sendromunun Mutlu Versiyonu
Bir Gül Tohumu Ekmeli Küllerimize/bosna - 1
Lal Muhabbet/ler
Benim Sadık Yarim
Kaleme Yemin Olsun
Tarih & Dünya En Güzel Asrın Tekerrürüyle Taçlanmak İstiyor!


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Gecede Kaç Kişi Bu Şehirde?.. [Şiir]
Kalbimin İncir Bahçesi Sükûtumun Gizli Lehçesi [Şiir]
Bileklerimde Budanmış Gül Dalları [Şiir]
Kork Putlarının Elinde Patlamasından [Şiir]
Özledikçe Irmaklar Doğuran Gözlerim [Öykü]
"Köprüler Üstünde Şaşırdığım Bir An; Yüreğin Arafta Atıyordu" [Öykü]
Pencere Önü Düşünce Rutinleri [Öykü]
Kuş Bakışı/bosna/4 [Öykü]
Otantik Eğitim Metodları [Öykü]
Dilsiz'in Ben Tercümesi [Öykü]


Meryem Rabia Taşbilek kimdir?

Beni çabucak anlamak istemeyin yeter. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Kur'an, Aliya İzzetbegoviç, Ali Ural, İlhami Çiçek, Cahit Zarifoğlu...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Meryem Rabia Taşbilek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.