Umutlar, tersine çevrilmiş anılardır. -Anonim |
|
||||||||||
|
Ziya Göklap şöyle demiş: "Güzel dil Türkçe bize Başka dil gece bize İstanbul konuşması En saf, en ince bize." Benim yöremin yani Mudurnu'nun şivesi de en az İstanbul Dili kadar güzel. Hele hele dinlediğim bir türküyse, ya da maniyse..... İşte yöremizin kına gecelerinde söylenen maniler: Bahçelerde börülce Oynar gelin görümce. Oynasınlar bakalım Bir araya gelince. Heddük hüddük gaynana Dişleri güdük gaynana Oğlun şeker getirmiş Saklı yedik gaynana. Gaynanayı ne yapmalı? Gaynar kazana atmalı. "Yandım gelin !" dedikçe Altına odun atmalı. Ay doğar sini gibi Gayınna dili gibi. Gaynanam un eliyo Hakından geli’ gibi(becerebilir gibi) Şu dağın ardı meşe Meşeyi yere döşe. Gaynana garısının Başına ataş düşe. Hoca ezan okuyor Sesi beni yakıyor Benim sevdiğim oğlan Fakültede okuyor. Ayva sarı, nar sarı Sarıya konar arı Kızını bana ve'miyo Killi(kirli) göynekli garı(kadın). Bahçelerde maydanoz Biz maydanoz yemeyiz Oğlu güzel olmazsa Biz “gaynana “ demeyiz. Bisiklete binersin Bizim orda inersin Eğer annen sorarsa ”Lâstik patladı” dersin. Bahçelerde gül biter Kokusu bana yeter Oku sevdiğim oku Öğretmen olsan yeter. Evleri yaptır oğlan Camları taktır oğlan. Beni sana vermezler Sıcaklık yaptır oğlan.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |