..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamak ne güzel şey be kardeşim. -Nâzım Hikmet
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Kâmuran Esen




7 Mart 2012
Bir Kadın Kimdir Aslında  
Kâmuran Esen
Sevgili Kadınlar! Toplumdaki yerinizin, öneminizin, üstlendiğiniz ama sizin sanki çok sıradan bir işmiş gibi yerine getirdiğiniz görevlerinizin ağırlığının farkında mısınız? Üstün vasıflarınızın, becerilerinizin, sabrınızın, fedakârlığınızın farkında mısınız?


:BBBA:
Tanrı’nın analık gibi özel ve kutsal bir vasfı kendilerine bahşettiği, bir erkeğe eş, bir çocuğa anne olması için yarattığı; dünyaya geliş sebebimiz, var oluş sebebimiz, gönülerimizin tacı, her türlü derdimizin ilâcı olan sevgili kadınlar! Dünya Kadınlar Gününüzü kutluyor; yaşınız- sosyal statünüz, konumunuz ne olursa olsun, her birinizin önünde saygı, sevgi ve şükran ve minnetle eğiliyorum.

Sevgili Kadınlar! Toplumdaki yerinizin, öneminizin, üstlendiğiniz ama sizin sanki çok sıradan bir işmiş gibi yerine getirdiğiniz görevlerinizin ağırlığının farkında mısınız? Üstün vasıflarınızın, becerilerinizin, sabrınızın, fedakârlığınızın farkında mısınız?

Her şeyden önce, siz bir anasınız.

Siz ki, bir evi çekip çeviriyor, aile bireyleri arasındaki uyumu sağlıyorsunuz. Siz bir yöneticisiniz.

Evinizin çamaşırı, bulaşığı, temizliği sizin omuzlarınızda. Siz, ücretsiz çalışan ağır bir işçisiniz.

Dünyaya, çocuk dediğimiz varlığı getiriyor, onu yetiştiriyor, ona şekil veriyorsunuz. Siz bir eğitimcisiniz.

Ailden biri rahatsızlığında, onun bakımını üstleniyor, kullanması gereken ilâçları takip ediyorsunuz. Hatta bazen, büyüklerinizden öğrendiğiniz tedavi yöntemlerini uyguluyor hata yeni tedavi yöntemleri geliştiriyorsunuz. Hasta çocuğunuzun başında, gece sabaha kadar siz bekliyorsunuz. Siz bir hemşire, siz bir doktorsunuz.

Çocuğunuzun derslerine yardımcı oluyor, hatta onunla birlikte ders çalışmak zorunda kalıyorsunuz. Çocuğunuzu yönlendiriyorsunuz, ona yeni pencereler, yeni ufuklar açıyorsunuz. Siz bir rehber öğretmensiniz.

Eşiniz, işiyle ilgili bir sorun yaşadığında; kendisine destek oluyor, ona moral veriyor, hatta yol gösteriyorsunuz. Siz bir psikolojik danışmansınız.

En güzel yemekleri, eşiniz ve çocuklarınız için hazırlıyor, bereketli ellerinizle harikalar yaratıyorsunuz. Eşiniz ve çocuklarınız, gittikleri lokantada, sizin yemeklerinizin tadını arıyorlar. En güzel yemekler, annelerimizin yaptığı yemeklere benzer yemeklerdir. Çünkü siz, usta bir aşçısınız.

En sıkınıtılı anlarınızda, sağlık sorunları yaşadığınızda bile eşinize, çocuklarınıza güler yüz gösterip, üzüntünüzü içinize gömüyorsunuz. Ailenizin maddi sıkıntılarını çocuklarınıza hissettirmiyorsunuz. Kan kussanız, kızıl şerbeti içtim diyorsunuz. Mutlu insan rolü oynuyorsunuz. Siz usta bir tiyatro oyuncususunuz.

Bu kadar yoğunluğa rağmen, boş vakitlerinizde; gerek yüreğinizin seslerini yansıtmak, gerek aile bütçesine katkı vermek için harika el sanatları üretiyorsunuz. Siz bir sanatçısınız.

Ailecek veya eşinizle birlikte gitmeniz gereken düğünleri, dernekleri, yapılması gereken hasta ziyaretlerini, misafir kabul zamanlarınızı siz ayarlıyorsunuz. Siz aynı zamanda bir organizatörsünüz.

Evde kaybolan her eşya sizden sorulur. Eşinizin okuma gözlüğünün, arabasının anahtarının, şarj âletinin, tornavidanın, çocuğunuzun kalem kutusunun nerede olduğunu sadece siz biliyorsunuz. Siz, âdeta kayıp eşya bürosu sorumlususunuz.

Çocuklarınız başarı kazanınca genellikle babalarının oğlu- kızı, bir yanlış yaptıklarınada ise, sizin oğlunuz- kızınız olurlar. Güya çocuğumuzu biz anneler şımartmışızdır, ona yeterli terbiye verememişizdir, bizim yetiştirdiğimiz çocuk işte böyle olur(muş). Çocuğunuzun suçu, onu yetiştiren kişi olarak sizin- bizim omuzlarımıza yüklenir. Siz ise, bu konuda peygamber sabrı gösterir, kale gibi dik durursunuz. Siz bir sabır taşısınız, hoşgörü abidesisiniz.

Sadece birkaçını sayabildiğim bu kadar görev ve bu kadar yük altında ezilmeden ayakta durabiliyor, kadın olmanın size verdiği sağlam karakterinizden güç alıyorsunuz. Biz de sizden güç alıyoruz. Siz bizim anamızsınız, kanımızsınız, canımızsınız. Sizi en güzel duygularla selâmlıyorum, sağ olunuz, var olunuz. Dünya Kadınlar Gününüz yeniden kutlu olsun.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Benim Hiç Sevgilim Olmadı
Balkonlara Asılmış Biberler
Okulsuz - Öğretmensiz Bırakılan Köylerimiz
Atasözlerimiz Üzerine / Yeni Düzenleme
Fatma Nine'nin Günlüğü - 3
Bayramda Anıtkabir Ziyareti Şart Mıdır?
Mudurnu'lu Fatma Nine'nin Günlüğü / Bugün Guşlar Gibiyim
Mudurnulu Fatma Nine"nin Günlüğü / Paralel Bir Ürya Gördüm
Mudurnu'lu Fatma Ninenin Günlüğü / Mudurnu"da Şiir ve Türkü Gecesi
Fatma Nine'nin Günlüğü - 4

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Dilimiz Türkçe
Kızım Sen Avukat Ol!
Atatürk'e Mektup
İstanbul Sizin Olsun
Ben Birazcık Deli miyim?
Öğretmenler Günü
Mudurnu'da Bir Günlük Gezi
Yeğenime Yaptığım Peynirli Börek Tarifi
Bişim Efde Heykes Bi Asayip...
Kaybedecek Hiçbirşeyi Olmayana / Ölüm...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.