..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkes cennete gitmek ister ama kimse ölmek istemez. -Joe Louis
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Serpil Başol




19 Eylül 2005
Bugün Çaresizlik Dört Yanımda...  
Serpil Başol
Dost adına korkarken, endişelenirken ağlarsın yine odalar dolusu. Sesin duvarlara çarpıp tekrar sana döner, iki kat endişe olup. Hararetin yakar, kavurur yangınlarında. İçinden kanar bir yerlerin.


:BFEC:
Tutamazsın kendini. Ağlarsın... Ağlarsın... Ağlarsın... Elin kolun bağlıdır. Kime tutunsan elin boşta kalır. Çaresizlik dört yanında, okyanuslarda kalmış gibi olursun. Salının üzerinde, dizlerinin üstüne yığılıp öylece beklersin, rüzgarsızlıkta, yalnızlıkta, boşlukta...

Dost uzaklarda sensizdir. Bir sıcaklığa, belki bir sarılışa hasret! Dost öylece durmaktadır, belki korkusuyla, endişesiyle. Dost adına korkarken, endişelenirken ağlarsın yine odalar dolusu. Sesin duvarlara çarpıp tekrar sana döner, iki kat endişe olup. Hararetin yakar, kavurur yangınlarında. İçinden kanar bir yerlerin. Göz pınarların kurumaz ama yağmuru özlersin sen yine de. Evet... Yağmur yağmalı. İçime, içine...

Sırtını dayarsın kapıya, bitkin, bitmiş. Çalmayacağını bile bile çalmasını beklersin. Bir küçük tıkırtı. Başın önünde hiçbir şey düşünmek istemezken, hatta unutmak isterken bir çok şeyi, düşünürsün yine de.

Başın önünde, kopacak gibi ama kopmaz! Kulağın bir küçük tıkırtı da. Duyduğunu sanırsın hayretle. Açarsın kapıyı kendinin bile şaşacağı bir hızla. Eskilerden kalma tanıdık bir çift gözle karşılaşırsın. Sendelenirsin yerinde ama düşmezsin yere.

“İyi misin?” der bu tanıdık gözler sana. Konuşmadan sadece sarılmak istersin. Sarılırsın, bütün varlığınla. Sarılışın “ geldin ya artık daha iyi olurum!” demektedir.

Başın önünde beklersin kapının ardında. Öylesine... Kulağın bir küçük tıkırtıda. Göz yaşların yere damlar. Öylesine...

Bugün çaresizlik dört yanımda...


19 Eylül 2005

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Dostluk Bağları
Gönderen: Orkun Levent BOYA / Ankara/Türkiye
9 Ekim 2007
Ne oldu sana Serpil, ne bu karamsar yazılar:))) beni de geçtin:))) Hadi bakalım, biraz Montaigne okuyalım da dostluk bağlarımızın farkına varalım, karamsar havayı dağıtmak için:))) -Her gün birbirini görmenin tadı başka, ayrılıp kavuşmanın tadı başkadır. -Ayrılıklar, benim yakınlarıma sevgimi tazeler, ev hayatımın tadını arttırır. -Dostluğun kolları birbirimizi dünyanın bir ucundan bir ucuna kucaklayabilecek kadar uzundur. -Gerçek dostluğun ne demek olduğunu bilirim; bildiğim için de dostumu kendime çekmekten çok, kendimi ona veririm. -Bana, en büyük iyiliği kendine iyilik ettiği zaman etmiş olur. -Bir yere gitmek ona hoş geliyor, yahut bir işine yarıyorsa, uzakta olması bana yanımda olmasından daha tatlı gelir. -Başka başka yerlerde, o benim için yaşıyor, keyfediyordu, ben de onun için. -O kadar kaynaşmıştık ki ayrı ayrı yerlerde olmakla aramızdaki gönül birliği bir kat daha zenginleşiyordu.

:: slm
Gönderen: birgül tıraş baran / Ankara/Türkiye
30 Eylül 2005
izedebıyatta ılk saatlerım sızın yazınıza denk gelerek baslıyor kımbılır kapıda kı bekleyenlerden oldugumdan kapınızı calıyorum kalemınız hıc susmaz umarım




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ortaköy de Bulutlu Bir Geceden...
Aradım Seni Canımcım...
Gecenin İçinde Yalnızlığımla...
Özlemek Ne Ki?
Sevgim Denizimli Bir Gün :)
Eylül
Denizim, Yağmurum, Rüzgarım... Sizleri Seviyorum...
Yaşamam mı, Ölmemem mi Daha Tuhaf?
Mutlu Bir Gün :)
Akşamın Alacasında Sahil... Burasıydı İşte!

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Işığın Olmak İsterdim...
Masal Bu Ya!
Aşk Yalnız Yaşanır...
Zaman
Seni Sevmemin Bedeli, Seni Özlemek Olmamalı...
Özlem Dolu Bu Gece!
İstenen Sonsuz Aşk...
Acıyordu... ve de Kanıyordu...
Mor Dağların Ardında ki Beyaz Bulutlar...
Bir Küçük Nilüfer

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sen... Sevilensin Ya... [Şiir]
Bu Şiiri Sana Yazdım... [Şiir]
Son Bir Gözyaşım Kaldı! [Şiir]
Adın... Dilimin Ucunda [Şiir]
Sesin Martı Çığlıklarında [Şiir]
Sevgimdin [Şiir]
Sen Ağlama Sevgili [Şiir]
Sensiz Yarımım, Biliyorum... [Şiir]
Gece... [Şiir]
İmkânsız Şiir [Şiir]


Serpil Başol kimdir?

Yüreğimdeki sonsuz sevgilerimi , özlemlerimi, mutluluklarımı, hayallerimi, hayalkırıklıklarımı, kısaca yaşamımı kelimelerimle dillendirirken yanımda birilerinin olmasını istedim. . . İstedim ki bu birileri, okuduklarında kendilerini bulsun. . . Ve yaşamı bir şekilde paylaşalım. . . İstediğim , dostluk ve hoşgörü ile dolu bir paylaşım. . . Başka ne isteyebilirim ki?

Etkilendiği Yazarlar:
Genelde çeşitli yazarları okumayı severim... Klasiklerden Dostoyovski en sevdiğim yazardır... Günümüz yazarlarından ise A. Hamdi Tanpınar, Ahmet Arif, Nazım Hikmet, Özdemir Asaf ve aklıma şuan isimleri gelmeyen daha pek çok şair ve yazarı okumayı severim.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Serpil Başol, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.