..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilen sever. -Leonardo da Vinci
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > Serpil Başol




22 Nisan 2005
Özlem Dolu Bu Gece!  
Serpil Başol
Bu akşam okuduğum birkaç yazı, bana geçmişteki özlediklerimi hatırlattı. Benim için değeri tartışılmaz sevdiğimin dediğine göre "özlem, kaybedilene duyulandır".


:CJCI:
Bu akşam okuduğum birkaç yazı, bana geçmişteki özlediklerimi hatırlattı. Benim için değeri tartışılmaz sevdiğimin dediğine göre "özlem, kaybedilene duyulandır".

Ben karıştırıyorum bir takım kavramları. Burnum sızlarken, gözlerim yaşarırken aklımdan hiç çıkmayana "çok özledim seni" diyorum. Hatta "çok çok çok özledim" diyorum. Bilmem, bu hasretlikmiş. Öyle diyor sevdiğim.

Geçmişteki özlediklerimi hatırlatan yazıyı okuduktan sonra, çok sevdiğim çocukluğum geldi aklıma. Ara ara zaten çok düşünürüm, mutlu çocukluğumu. Ne güzel günlerdi o günler. İşte özlem bu, sözünü duyar gibiyim. Yaptığım yaramazlıklar tek tek resmi geçit yapıyorlar. İyi ki de yapmışım o annemin çok kızdığı yaramazlıkları:))

Sonra bir başka yazıyı okurken lise çağımda tanıştığım antikacı geldi aklıma. Tam Yalı Camisinin karşısında, küçücük bir dükkanı vardı. En sevdiğim ve hep yanımda varlığını hissettiğim arkadaşımla müdavimiydik biz bu antikacının. Benim gözüm en az 70 yıllık olan lambadaydı. Nasıl olup ta kırılmadığına şaşardım. Sonra bir şekerlik bulmuştum, içinde pirinç bir kaşığı olan. Sonra bir tütün tablası. Sonra eşi kırılmış bir şamdan.

Hafif göbekli, kumral, yer yer saçları beyazlamış, top sakallı, babacan ve yüzü daima gülümser antikacı amca her sorduğuma sabırla cevap verirdi. Bıkmazdı benden. Sanki bana ille bir şey satmak ister gibi hareket ederdi. Al sen bir şeyler yaparım, derdi.
Çok para biriktirirdim o zamanlar. Son kuruşuma kadarda kitaplara yatırırdım. Bir türlü kısmet olmadı bu antikacıdan bir şey alabilmek. Hiçbir zaman param yetmedi hoşlandığım eşyayı almak için. Hiçbir zaman tercih hakkımı kullanıp, almayı düşündüğüm kitabı almayı ertelemedim. Ve hiç bir zaman bir antika satın alamadım. Ama sağolsun beni yakınen takip eden arkadaşlarım sevdiğim şeyleri tek tek hediye ettiler bana. Böylesi daha değerliydi belki de. Diğerini hiç yapmadığım için bilemiyorum.

Neden özlediklerim arasında ilk hatırladıklarımdan bu antikacı, bilemiyorum. Okuduğum yazı çağrıştırdı sanırım.

Şimdiler de eskiden sevdiğim yerlere gitmekten korkuyorum. Yeni başladı bu korku. Yakın zaman da 18 yıldır gitmediğim köyüme gittim ben. Hatırladığım gibi kalmamış tabii ki çoğu şey. Öncelikle dedemsiz köy köy değildi. İlk iki günüm bol gözyaşlı, bol hüzünlü geçti. Ama sonra harika 10 gün geçirdim. Her baktığım yerde mutlu çocukluğumun kırıntılarını yaşadım tekrar. Köyüm de adım atmadığım yer kalmadı nerdeyse. Bana ömür gibi gelen hatıralarımın aslında kısa zaman aralıklarında yaşandığını gördüm büyük bir şaşkınlıkla. Öyle büyük bir korku yaşadım ki hatıralarım bana ihanet edecek diye. Neyse ki zamana yenilse de silinmemişlerdi hatıralarım. Hâlâ beni tanıyanlar vardı üstelik:))

Özlenilenler ne kadar çok olursa insan o kadar şanslı mıdır acaba?"Ne mutlu bana, özlediğim çok şey var!" diyerek hüzünlenmek yerine daha mı çok gülümsemeli acaba yaşama? Bilemiyorum tabii ki bunu da. Ama ben öyle yapıyorum. Hatıralarımı özlüyorum ama mutlu da oluyorum.

Özlem dolu bir gece yaşıyorum ben bu gece. Buruk gülümsesem de sahip olduklarımla mutluyum. Yaşamdan çok fazla beklentim olsa da özlediklerimle mutluyum.

Sevgim denizim, özlediklerimin arasına girme sen olur mu?
10-12-2004



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Işığın Olmak İsterdim...
Masal Bu Ya!
Aşk Yalnız Yaşanır...
Zaman
Seni Sevmemin Bedeli, Seni Özlemek Olmamalı...
İstenen Sonsuz Aşk...
Ortaköy de Bulutlu Bir Geceden...
Acıyordu... ve de Kanıyordu...
Aradım Seni Canımcım...
Mor Dağların Ardında ki Beyaz Bulutlar...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sen... Sevilensin Ya... [Şiir]
Bu Şiiri Sana Yazdım... [Şiir]
Son Bir Gözyaşım Kaldı! [Şiir]
Adın... Dilimin Ucunda [Şiir]
Sesin Martı Çığlıklarında [Şiir]
Sevgimdin [Şiir]
Sen Ağlama Sevgili [Şiir]
Sensiz Yarımım, Biliyorum... [Şiir]
Gece... [Şiir]
İmkânsız Şiir [Şiir]


Serpil Başol kimdir?

Yüreğimdeki sonsuz sevgilerimi , özlemlerimi, mutluluklarımı, hayallerimi, hayalkırıklıklarımı, kısaca yaşamımı kelimelerimle dillendirirken yanımda birilerinin olmasını istedim. . . İstedim ki bu birileri, okuduklarında kendilerini bulsun. . . Ve yaşamı bir şekilde paylaşalım. . . İstediğim , dostluk ve hoşgörü ile dolu bir paylaşım. . . Başka ne isteyebilirim ki?

Etkilendiği Yazarlar:
Genelde çeşitli yazarları okumayı severim... Klasiklerden Dostoyovski en sevdiğim yazardır... Günümüz yazarlarından ise A. Hamdi Tanpınar, Ahmet Arif, Nazım Hikmet, Özdemir Asaf ve aklıma şuan isimleri gelmeyen daha pek çok şair ve yazarı okumayı severim.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Serpil Başol, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.