..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Yumuşak olma ezilirsin, sert olma kırılırsın." -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Hidayet Ersin




10 Kasım 2004
Yaser Arafat…ölüm Adildir…  
Arafat’ı anlamak bizler için çok önemli. Çünkü o bu coğrafya’da “seçimle iş başına

Hidayet Ersin


Arafat’ı anlamak bizler için çok önemli. Çünkü o bu coğrafya’da “seçimle iş başına gelen tek Arap lider”. Biz Türklerin elli yıllık demokrasi macerasının Arap yöneticileri pek telaşlandırdığı söylenemez. Kerameti kendinden menkul v


:BGIB:
Yaser Arafat…Ölüm adildir…
“Ama” dedi suya sabuna dokunmayan arkadaşım “bir insanın mezar yeri için de pazarlık edilmez ki.”
“O eskidendi. Şimdi her şey pazarlığa açık” diyemedim. Boğazım düğümlendi. İşletme mezunu, pazarlama bölümü sorumlusu bir adama ne anlatabilirdim ki.
Ama Arafat’a reva görülen muameleye o bile isyan etmişti televizyonun karşısında. Nereden bilebilirdi ki Hatay’dan çıkınca varacağı topraklarda inanılmaz iki yüzlü ve rezil bir savaşın sürdüğünü. Ve bu savaşta “gömülecek bir toprağı bile olmayan” bir adamın sadece ve sadece batının yüreğine seslenerek ayakta kaldığını.
Arafat’ı öldüremedi Şaron!     
Bu onu delirtse de yapamadı. Göze alamadı. Silahsız, korumasız ve yalnız Arafat tek başına Ramallah’ta ölümü bekledi.
Denktaş’a “Benim bir Türkiyem yok!” diyen Arafat tek bir Arap ülkesinin desteğini alamadan ölüm döşeğine dek direndi.
Petrol dolarları içinde yüzen, tuvalet kağıdı yerine yeşil dolar banknotları kullanan Arap yöneticiler ondan ve onun şahsında Filistin halkından her türlü desteği esirgediler.
Oysa onlar orada çölün ve demokratik bir seçimle iş başına gelen (!) Şaron’un arasına sıkışmış kalmışlardı.
Hitler’in zulmünü yaşayan Yahudilerin bile isyan ettiği bir zulme maruz kalan Filistinlilerin yüzlerce gruba bölünmesini ve terörü tek mücadele yöntemi olarak savunanları engellemesi imkansızlaştı.
Filistinlilerin terörü mantık sınırlarını zorlayan bir yöntemi içermektedir. Bu yöntemde hem terörist hem de onlarca masum insan ölmektedir. Dünya tarihinde böyle bir akıl dışılık yaşanmamıştır.

Vicdan sahibi her Yahudi ve Filistinli bu akan kanın durması için aslında ne yapılacağını çok iyi biliyor. Bildikleri diğer bir konu ise Ortadoğu’daki bu çok oyunculu ‘süper prodüksiyonun’ vicdanın değil de “her anlamda kazancını en üst düzeye çıkarma”nın hesabıyla sahnelenmeye devam edeceği.

Arafat’ı anlamak bizler için çok önemli. Çünkü o bu coğrafya’da “seçimle iş başına gelen tek Arap lider”. Biz Türklerin elli yıllık demokrasi macerasının Arap yöneticileri pek telaşlandırdığı söylenemez. Kerameti kendinden menkul ve de Şii olan İran’ın İslam demokrasisi de Sünni Arap çoğunluk için rahatsız edici değil. Ama Filistin…hem Arap hem Sünni.

Sol eğilimli olması değil tüm hır gür ve baskı altında “demokratik bir seçim” yapabilmeleri bilinmelidir ki Filistin’i ve Arafat’ı daha da yalnızlığa itmiştir. Hala “emperyal düşler gören” bir grup İngilizi temsil eden Daily Mirror gazetesinin ağzından köpükler saçan manşeti –solucan- dedikleri Chirac’ı “bir teröristi himaye etmekle” suçlarken bu yalnız adamın dramını bir kez daha gözler önüne serdi. Eğer Arafat bir terörist ise Şaron’un ne olduğu söylemeye lügat yetmez!

Arafat ölümle pençeleşirken ABD’nin Felluce’de “isyancılara” saldırıya geçmesi de herhalde tarihin garip bir cilvesi…ve bu gece Kadir gecesi…

Bir acem şairi “Ölüm adildir! Aynı şiddette vurur Şahı ve Veziri…” der.
İnsan “yaşam”dan da bu adaleti bekliyor.
İlahi adaletten önce insani adaleti…

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Biz İnsanlar Musalla Taşında Farkına VarırızÖlümün
Gönderen: İbrahim Kilik / Ankara/Türkiye
27 Kasım 2004
Toplumsal aymazlığımızın nezih bir ifadesi yazınız.Devamını bekliyorum.Saygılar




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Demokrasi Güven Üstüne Kurulur
Esas Soruya Yanıt Yok!
Türkiye"nin Ateşle İmtihanı – Çözüm

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gazze Gazze Sürgün Yurdumsun
Sivil Toplumun Yükselemeyişinin Önlenemezliği…
Bir Yazının Anatomisi
Yeni Bir Anayasa!
Roş ve Devletçi Kapitalizm
Zamanın Ruhu Tarihin Akışı
Az Gelişmiş Aydınlar!
Devletçi Kapitalist
Türkiye"nin Ateşle İmtihanı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Beni Bekleme Piyale [Şiir]
Sinoptik Şiir [Şiir]
Ben Senin Yerinde Olsam [Şiir]
Tuğla [Şiir]
Seneye Nisan"da [Şiir]
Ezrael [Şiir]
Yolculuk [Şiir]
Avrupa"ya Sorular [Şiir]
Son Sevdiğim [Şiir]
Çelişki [Şiir]


Hidayet Ersin kimdir?

İçten,içsel,ivecen,ikirciksiz,cesur bir ısrarkeş

Etkilendiği Yazarlar:
Dostoyevski, Steinbeck, Attila İlhan


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hidayet Ersin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.