Bazen evrende yalnız olduğumuzu düşünürüm, bazen de olmadığmızı. Her iki durumda da bu düşünce beni afallatır. -Arthur C. Clarke |
|
||||||||||
|
Seval Deniz Karahaliloğlu Beş çayı kutsaldır. Akrep beşi, yelkovan on ikiyi gösterdiğinde işler yavaşlar, İnsan beyni kısa süreli işi bırakma eğilimi bile gösterir. Hatta zaman neredeyse durur. İnsan doğanın çağrısına uymak zorunda kalır. Bir punduna getirilip iş yerinden kısa bir süreli tüyülür. İnsanı baştan çıkaran kokunun ardından kantine ulaşılır. Titreyen eller, sabırsızlığın bir göstergesi. Para çantası güç bela bulunur. Kahrolası bozuk paralar, parmaklardan kaçar. Uzayıp giden kuyrukta çay alan şanslılara özlem ve hasetle bakılır. Kuyruk çıldırtıcı bir yavaşlıkla ilerler. Tıpkı ağır çekim alınmış bir filmin sonsuza uzanan kareleri gibi. Zaman, enfes çay kokuları arasında süzülürcesine akar. Nihayet, sonunda. Sıra size gelmiştir. Beyaz plastik bardaklarda dumanı tüten sıvı tezgahta sizi bekler. Kahretsin. Çok sıcak! İşte dikkatsizliğin sonucu. Çay döküldü. Eliniz yandı. Her şeye rağmen, o mutlu an geldi. Usuldan, dudakları yakmamaya çalışarak bir yudum alınır. Hımmm muhteşem! Koku ve tat pek o kadar beklediğiniz gibi değil. Ama olsun. Ellerinizin titremesi geçti, zihniniz berraklaştı. Dünyaya hoş geldiniz. Şimdi daha iyisiniz. Etrafa göz gezdirirken, kocaman bir yudum daha alınır. Derken bardak boşalır. Haydi. İşe saldırma zamanı. Fırla!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Seval Deniz Karahaliloğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |