Bu kitap çok gerekli bir açığı dolduruyor. -Moses Hadas |
|
||||||||||
|
Neler mi içeriyor bu paket? Bakın size yazayım. Ama sakın gülmeyin. Hatta bu konuda bana yeni fikirler verebilir, benim paketimi geliştirebilirsiniz. İşte yazıyorum: (Kemal Derviş “Destek verin.” deyip duruyor ya! Alsın işte destek. Kazancı kısıtlı bir devlet memurunun desteği bu kadar olur.) 1-Telefonu çok daha az kullanacağım.(Bu maddeden en az 20-25 milyon liralık bir tasarruf bekliyorum.) 2-İnternete daha az gireceğim.(En az 15 milyon liralık bir tasarruf da bu maddeden bekliyorum. Hatta, interneti her gün saatlerce kullanabileceğimi varsayarsam ve kullanmazsam(!), 25-30 milyonluk bir tasarruf bile sağlamış olurum.) 3-Şofbeni mutfak işlerinde kullanmayacağım . (Bu maddeden ne kadarlık tasarruf edeceğimi bilemiyorum. Olsun. ”Akmasa da damlar.” demişler.) 4-Deterjanları biraz fazla kullanıyorum galiba. Biliyorsun, deterjanlar çok pahalı.Öyle silkivermek yok artık.İ dareli kullanacağım. (Birkaç milyonluk tasarrufu da bu madde getirecek.) 5-Salondaki lâmbaların birini de söndüreceğim.Hatta söndürdüm bile.Gergef işlemiyoruz ya geceleri. Loş ışık bize yeter. Zaten gözlerim fazla ışıktan rahatsız oluyor.Gördünüzüz mü?Hem gözlerimi koruyacağım, hem kesemi. Bu madde çok kârlı. Göz doktoruna vereceğim paradan da kurtulacağım böylece.Şaka falan yaptığımı sanmayın sakın.Son derece ciddiyim. 6- Gündüz çayına gelen misafirlere, biz hanımların nasıl gereksiz şeyler hazırladığımızı, ipin ucunu nasıl kaçırdığımızı bilirsin. Arkadaşlara da söyledim geçen gün.”Biz hanımlar, bu ekonomik krizi çoktan hak etmiştik. Artık öyle beş-altı çeşit pasta yapmak yok. İki en fazla üç çeşit yeter.” dedim. Buradan da biraz tasarruf sağlanır. Hem elektrikten, hem pasta malzemesinden tasarruf. Katmerli yani. Bir de şu var : Yiyoruz yiyoruz pastaları börekleri;ondan sonra da jimnastik yap bakalım, yürü bakalım, yediklerimizi yakacağız diye. Ne gerek var?Yine yürüyelim de, kilo vermek için değil, sağlıklı olmak için . Şimdilik bu kadar.Ama paketin üzerinde düşünüyorum.Birkaç madde daha tedbir bulacağımı ümit ediyorum.Bulmaya mecburum.Hepimiz bulmaya mecburuz. Yoksa gemi batacak. Çoktandır su alıyor. Eğer bu tedbirlerden bir sonuç alamazsam.............Neyse o zaman düşünürüz.Ben yazarım size sonucunu. Şimdilik hoşçakalın. Artık netten çıkmama gerek.Çok yazıyor da.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |