..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her devrim yokolup gidiyor ve peşinden yalnızca yeni bir bürokrasinin artıklarını bırakıyor. -Kafka
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Kâmuran Esen




9 Nisan 2012
Mudurnu'lu Fatma Nine'nin Günlüğü - Diş Ağrısı Değil Kabir Azabı  
Kâmuran Esen
Şunu anladım ki sevgili günlüğüm; kimsenin derdi kimsenin umurunda değil.”Benim derdim inekle dana, kadının derdi sürmeyle kına.” hesabı.


:AIHB:
Ah benim göğercinim(güvercinim), bıldırcınım, galenfirim(karanfilim), liylâkim(leylâğım). Nasılsın sevgili günlüğüm, iyi min ? Ben gene hiç iyi değilim. Bi hafta boyunca dişim bi ağrıyıverdi, bi ağrıyıverdi, töb’osun feleğim şaşdı. Dişci, “Şu ilâçları gullan, haftaya gel.” dedi. Ama ilâçla hiç işe yaramadı, Annan planları gibi.

Telefon etdim dişciye. “Dokdur bey, size geldiğimde bundan daha iyiydim.” dedim. “Geçer geçer.” dedi. Demesi golay. Ağrıyan, dokdurun dişi değil, benim dişim. Çenemi sanki matgapla oydula sevgili günlüğüm. Zonk zonk zonk! Ağrı kesici yut bakalım, ıccak tatbik yap bakalım, kekik suyuyla gargara et bakalım, soğuk tatbik yap bakalım.Yok ! Bi gımıcık azalmıyo ağrı. Ben böyle inatçı ağrı görmedim. Ağrıdan yerimde duramadım. Döndüm durdum odanın içinde. Sanki çocuk doğuracam. En sonunda hastaneye gitdim, novaljin yapdırdım. Bekle ki ağrı geçsin. Ne gezer! Bırak azalmayı, durdukça artıyo, benzin fiyatı gibi. Aycık aycık artıyo da, sonunda gatlanamaz hale geliyo. Hadi benzini almayı verirsin fiyatı arttı diye; ama ağrın arttı diye dişini söküp atacak halin yok ki. Velhasıl beş altı gün nerde gezdiğimi bilemedim. Ayyyhh! Şinci anlatırken bile içime fenalık geliyo.

Sokakda yüzümü buruşturduğumu kim gördüyse sordu, “Hasda mısınız ?” diye. Sordula da cuvabımı kimse dinlemedi. Sanki alt gomisyondan ganun geçiriyorla. Daha ben “ Dişim ağrıyo.” der demez , onlar başladıla kendi diş maceralarını anlatmaya. Yok efendim birinin dişi bi gece bi ağrımış bi ağrımış, kekik suyuyla gargara yapmışmış da avurtları börtmüşmüş. Bi başkası da, ağrıya dayanamayıp dişini çekdirip atmışmış. Ötekisi, günah olduğunu bile bile rakıyı pamuğa damlatıp ağrıyan dişine koymuşmuş. Berikisi dersen; galenfiri çürük dişin govuğuna goymuşmuş da, ağrı iyice azmışmış. Hiç beni dinleyen olmadı. Kime derdimi anlatacak olduysam, kendi derdini anlatmaya başladı. Hasdaneden gelirken, elalemin derdini dinlemekden sinirle depeme çıkdı. Ağrım geldi yüreğimin orta göbeğine oturdu. Ihhh!

Her adım atışımda beynim zonk zonk ediyo. Ağrının bi ucu dişimde, öteki ucu gaşımın üsdünde. Eve bi an evvel varmak için can atıyom. Derken, bi tanıdığa rastladım. Hemen selâm verip geçecektim ki, “Hasda mısınız Hocam?” diye sordu. Daha “Dişim ağ…..” dedim demedim, başladı anlatmaya. Bir gün bunun dişi bi ağrımış bi ağrımış, kerpetenle diş çektirmiş morfinsiz. Oluk gibi kan akmışmış. Kırk yıl önce falanmış. O zaman köydeymiş, dişçiyi nerden bulsunmuş. O gece sabaha kadar sancıdan uyumamışmış. İyi olmuş diyecem nerdeyse. Benim canım burnumda, o kendi derdini anlatıyo.

Şunu anladım ki sevgili günlüğüm; kimsenin derdi kimsenin umurunda değil.”Benim derdim inekle dana, kadının derdi sürmeyle kına.” hesabı. Artık kimseye derdini, bi sıkıntını anlatamıyosun. Seni dinleyen yok. Daha sen ağzını açar açmaz lâfı ağzından alıyorla. Bırakın da bi derdimizi anlatalım di mi? Ihhhh!

Evimle hastanenin arası, bitmek bilmedi. “Karıncaya tükürük, göl gelirmiş.” ya ; sancılı günümde evim bana çok uzak geldi. Sanki beynimde şimşekle çakıyo…..Neyse, geldim eve. Buz galıbını aldım elime, dişime goymak için. Oyalanayım diye açdım televizyonu. Bi de bakdım Galatasaray’ın maçı va. Ama bugün Galatasaray’ı düşünecek hal mi va bende? “Aman” dedim. “Yenilirse yenilsin.” Buz galıbını yanağıma basdırdım, uzandım ganepeye. Ağlayacam ama, kime ağlayım? Kimse yok ki evde.

Bu gadar sıkıntının arasında gözüm ikide bir televizyona gidiyo. Maç 0 – 0…. Dakikala ilerliyo, ağrım geçmiyo; dakikala geçiyo Galatasaray gol atamıyo: 0-0…Dişimin ağrısı durdukça çoğalıyo, durdukça çoğalıyo doğalgaz fiyatı gibi. Bizim futbolcuların dersen, beceriksizlikleri üstünde. Rakip galeye gidip gidip, topu dışarı sıpıtıyolla. “Gözelce vursanıza laynnn!” diye bir ses oldu. Hatta bi de “eş.k oğlu eş.kler” de dedi galiba. Allahallah ! Benden başka kimse yok evde. Kimden çıktı bu ses diyom. Meğer ben demişim. Duyduğum ses, benim sesimmiş. O ağrının arasında ne zaman dedim, o sesi nasıl çıkardım, anlayamadım sevgili günlüğüm. İnsan kendi konuşduğunu bilmez mi? Ağrıdan beynim oyulacak gibi olunca, bağırdığımı bile fark edemedim. Futbolculara, sokak jargonuyla bağırdığım için, beni ayıplama sevgili günlüğüm. Diş ağrısı bu gadar şaşırtdı beni. ”İnsan şaşırınca, eşine hala dermiş.” sevgili günlüğüm. Beni mazur gör.

Bugün eften püften şeylerle doldurdum sayfayı. Aslında yazacak çok şey vardı. “Biber gazının yan etkisi yok.” diyen İçişleri Bakanına bi çift lâfım olacaktı. Onu da haftaya yazarım. Günler çuvala girmedi ya. Ömrümüz varsa tabi. Diş ağrısından ölmediğime göre, demek çilem daha dolmadı sevgili günlüğüm. Ihhh!

Öpüyom gözlerinden.






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Enflasyon Düşüyor (Muş)
Sinir Olduğum Tipler - 5
Perşembenin Geleceği Çarşambadan Belli Olur
Fatma Nine'nin Günlüğü - 6
Fatma Nine'nin Günlüğü - 7
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - 16
Sinir Olduğum Tipler - 4
Sinir Olduğum Tipler - 5
Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü / Yine Paralel Bir Ürya Gördüm
Çocuklar ve Çiçekler

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Dilimiz Türkçe
Kızım Sen Avukat Ol!
Atatürk'e Mektup
İstanbul Sizin Olsun
Ben Birazcık Deli miyim?
Öğretmenler Günü
Mudurnu'da Bir Günlük Gezi
Yeğenime Yaptığım Peynirli Börek Tarifi
Bişim Efde Heykes Bi Asayip...
Kaybedecek Hiçbirşeyi Olmayana / Ölüm...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.