..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutsuzluğa düşmeyin. -Charlie Chaplin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Alp Şahin




29 Mart 2024
Kadersel Realite  
Alp Şahin
Birilerini baz almayın. Özgünlüğü tercih edin. Karanlıklardaki ışık, ışıl ışıl parlayan ışıklarda ise gölge olmaya özen gösterin


:BEJ:
Biliyorum ki; değiştirilebilen bir kader var. Bu kader ve ağları ki elimizde olan… Hayatımızda farklı alternatifler yaratabileceğimiz, kozların elimizde bulunduğu, farklı yolları seçebileceğimiz, belki kah kendi hayatımızda, belki de tüm toplumda farklılıklar yaratabileceğimiz iyi yahut kötü seçim hakkı bahşedilen… Bu haklar da bana Mustafa Kemal Atatürk’ün ‘’Umutsuz durumlar yoktur, umutsuz insanlar vardır.’’ sözünü hatırlatır. Haklı mıdır? Haklıdır.

Biliyorum ki; bir de değiştirilemeyen bir kader vardır. Bu kader ki; ne yaparsak yapalım, ne kadar planlasak, umut da etsek, şunu da, bunu da düşünsek, elimizde olmayan, tamamen Yaratan’ın; tekrar tekrar ölüp dirilttiği bizlerin hayatına; şüphesiz ki türlü türlü nedenlerden dolayı, bizlere uygun gördüğü kesin karar niteliğidir. Bu şartlar da bana Napolyon Bonapart’ın ‘’Yapabileceğimiz hiçbir şey yok’’ sözünü hatırlatır. Haklı mıdır? Haklıdır.

Haliyle… Biri var olmadan, diğeri de var olamaz. Fakat bu olay ying yang gibi, ak ile kara gibi bir durum değildir. Farklı şartlar altında; kah farklı, belki de bir o kadar aynı şekilde hayata bakan bireylerin durumlara bakış açısı ve gözlemlemesi ile alakalıdır.

Dolayısıyla; hem ilahi dinleri, hem de Nietzsche’yi kabul eden bir birey olarak, rahatlıkla yazmak istiyorum ki; hiç olamayacak gibi görünen şeyler pekala ansızın olabilir, fakat olması gereken basit şeyler ise hiç olmayabilir… Olması gereken basit şeyler hemen olup bir köşede durmasına rağmen, her türlü çabaya, hırsa, çalışmaya rağmen elde edilmesi beklenilenler de asla olmayabilir. Haksızlık mı? Yorumlamak zerre kadar haddime değil. Öyle istedi, öyle de oluyor.

Bu yüzden kimseyi hemen öylece eleştirmeyin, onlar açısından da olayları anlamaya, onların hislerini de değerlendirip eleştiri yapın. Niye? Hepimiz gerçekten çok farklı ve özeliz ki işleri bu kadar da tatlı kılan bu ya.

Bu kadar okuduğunuz için sonunda özete bağlayayım. Umutsuz insanların; umutlu olduğunda dahi yapabileceğimiz hiçbir şey olmayabilir. Hayatta böyle de bir seçenek var. Buna da kadersel realite denir. Bu yüzden birilerini baz almayın. Özgünlüğü tercih edin. Karanlıklardaki ışık, ışıl ışıl parlayan ışıklarda ise gölge olmaya özen gösterin. – Alp Şahin sözüdür.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Biraz Ara
Kasa Bira Almış Bilmem Ne
Azmi Karamahmutoğlu
89 Model Siyah 911 Porsche Carrera
Ne Yapacağız Bu İnsanlıkla?
Hayırlı Ramazanlar
Kıble
Son İsyan
İyilerin Gaddarlığı
Bir Jandarma Sosyal Tesisleri Hatırası

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Haklısın
Tanrıça Hera
Gece Gündüz
Uğruna Nefes Alıp Verdiğim
Kötüyü Cezalandıranlar
Çatlama ve Çatlatma
Bir Avuç İyi İnsan
Evlilik Kurumu
Amin Diyelim
İyi Biri

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.