Düşünce dilden, dil düşünceden doğar. -Platon |
|
||||||||||
|
Vefa; sevgiden yoksun karanlık kör kalpleri aydınlığa kavuşturan ışık, insanlar arasındaki dostlukların meydana gelmesine vesile olan, kopması imkansız kalın güçlü bir bağdır. Geçtiği yollarda yalnız kaldığını düşünmektense kalben bir dostunun her daim yanında olduğunu bilmek, insanoğlunu yıkılmaz bir duvar haline getiren en güzel gerçektir. Hayatımızda sevgi, dostluk bağı yani vefa olmazsa yaşadığımız her anın farklı bir güzellik içerisinde geçmesini beklemenin anlamı olmaz. Dünyamızda farklı güzellikler yer bulsun istiyorsak, ilk önce bizler üzerimize düşen görevleri eksiksiz yerine getirmeliyiz. İlk önce içerisinde bulunulan karanlıklara son vermek için yaşadığımız her zorluktan ders çıkarılması gerektiği insanlara anlatılmalıdır. Dostum, kardeşim diye bildiğimiz kimselerle kurmuş olduğumuz bağın, zayıflatılıp koparılmasına hiçbir şekilde müsaade edilmemelidir. Biz buna engel olmadığımız müddetçe vefasızlık, kalplerimize çöreklenir; yanında olmamızı bekleyen insanları arkamızda bırakmaktan geri durmayız. Kendi yapmadığımız her ne varsa karşımızdaki şahıslardan beklememizin de hiçbir anlamı olmayacağını bilmemiz gerekmektedir. Destek olmadığımız dostlarımızı bizi yarı yolda bırakmakla itham edersek, onlara karşı hayatımızın en büyük yanlışını yaptığımız göz ardı edilmemelidir. Sen karşındaki insana vefa göster ki karşılığını beklemek hakkın olsun, benim nacizane fikrim budur. Ben yukarıda vefanın tanımını insan üzerinden yaptım ;fakat vefa, bir tek insanın insana göstermesi gereken bir şey değildir. Biz duyguları ile hareket eden kimseler olarak hayatımızda yer bulan her şeye vefa göstermemiz icap etmektedir. Bunların başında insanlardan sonra doğanın geldiği akıllarımızın bir köşesinde yer bulmalıdır. Doğayı neden örnek gösterdim?Etrafımızda duygudan yoksun o kadar çok insan var ki doğayı katletmek için elinden ne geliyorsa onu yapmaktan kaçmıyor. Ormanlar, denizler, hayvanlar bizim hayatımızda var olan ve yaşamımızı dengede tutan en değerli varlıklardır. Kısacası biz hayatımızı değerli kılan bu güzelliklere sahip çıkmaz, onların katledilmesine müsaade edersek en büyük vefasızlık örneğini göstermiş oluruz. İnsandan sonra vefalı olmamız gereken varlıklardan bir tanesi de yaşamımızın bir parçası halini almış olan eşyalarımızdır. Cansız varlıklara vefa göstersek ne olur, göstermesek ne olur dediğinizi duyar gibiyim değerli okurlarım. Ama bu duygu öyle farklı bir duygudur ki gösterirken canlı cansız diye ayırmamızın mümkünatı yoktur. Senin olan her şeye ve hayatında yer bulan her ne varsa vefalı olmaktan ;hatta etrafında yer bulan hiç kimse güzellikler ifade eden bu duygudan mahrum bırakılmamalıdır. İnsanoğlunun kalbine vefasızlığın paslı bir çivi olarak sökülmemecesine çakılı kalmasına hiçbir zaman izin verilmemelidir. Vefa duygusu, insanoğlunun gönül bahçesine bir çınar ağacı misali aşılanmalıdır. Kalpler her zaman atışlarında, vefa duygusunun insan yaşamındaki önemini anlatarak sesini duyurmalıdır. Değerli okurlarım, kaleme almakta olduğum bu yazımın sonunda sizlere son tavsiyem kalplerinizin sevgiden yoksun karanlıklarda kalmasına izin vermeyin. Yanınızda yer bulanlara sırt çevirip onları sizlerden beklenen dostluğunuzdan mahrum bırakmayın. Sizler, hayatınızda yer bulan kimselere vefalı davranın ki arkanızdan gelen nesilden vefa beklemek hakkınız olsun.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |