..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir takım şeyler görürsünüz ve "Niye?" diye sorarsınız. Ben ise bir takım şeyler düşlerim ve "Niye olmasın?" diye sorarım. -George Bernard Shaw
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Ay Işığı




28 Mayıs 2018
Paylaşmak  
Ay Işığı
Paylaşmak büyük önem taşır insanlar arasında. Çünkü mutluluklar paylaşıldıkça çoğalır, acılar umutsuzluklar paylaşıldıkça son bulur. Gelin hep birlikte acıları paylaşıp mutluluğa çevirelim; mutsuzlukları umutsuzlukları yok edip, bitirelim.


:ADIH:
PAYLAŞMAK
Paylaşmanın önemini kavrayıp anlatmayı becerebiliyor muyuz? Paylaşma duygusu sadece bir tek kelimeden ibaret değildir.
Paylaşmak büyük önem taşır insanlar arasında. Çünkü mutluluklar paylaşıldıkça çoğalır, acılar umutsuzluklar paylaşıldıkça son bulur. Gelin hep birlikte acıları paylaşıp mutluluğa çevirelim; mutsuzlukları umutsuzlukları yok edip, bitirelim.
Maddi manevi her şey paylaşılır hiç durmaksızın ama biz insanlar sadece manevi paylaşımlar yaparız. Maddiyatın hep bizlerde kalmasını ister hep bizlere verilmesini bekleriz. Güzellikler de vardır paylaşılanların içinde, dertler de acılar da sevinçler de. En önemli olanı sevgidir. Gönüllerde sevginin olmaması demek kalplerin katılaşıp taşa dönmesi demektir. Sevgiye yer olmazsa hiçbir şeyin anlamı olmaz yaşadığımız bu hayatta. Sevgi insanların birbirlerine verdiği en kıymetli varlık, kalp kapılarının açılmasını sağlayan anahtardır. Bu güzel duyguyu anlatan mektuplarda satırlar, şarkılarda notalar, şiirlerde mısralardır.
İnsanlar birbirlerini sevmezse sevgilerini paylaşmazlarsa sevgi sadece adıyla kalır. Adıyla kalmaması için kalpten kalbe her daim akmalıdır. Akmayıp durduğu yerde kalırsa ne sevgi kalır ne de açılması beklenen yollar açılır. Onun için bizim yapmamız gereken sevginin akmasına engel olan bütün setlerin yıkılmasını sağlamak engelleri ortadan kaldırmaktır. Dertlerini de paylaşır insanlar birbirleriyle. Derman olmalarını beklerler dertlerini anlattığı kişilerden. Yani paylaşmak bir tek sevgiden ibaret değildir. Güvendiğimiz bir kişiye dertlerimizi anlatırız. O kişi beklentilerimizi olur da karşılayabilirse derdimize derman olmuştur, karşılayamadı ise sadece içimizi döktüğümüzle kalmışızdır. O bizim düşüncemiz olarak kalır. İçimizi döküp rahatlamamız bile beklentilerimizi bir nevi karşılamıştır aslında fakat biz bunun farkında değilizdir.
Paylaşmak o kadar güzel bir duygudur ki bu duyguyu anlatmakla bitiremeyiz. Biz insanlar olarak paylaşmanın sadece sevgiyi ve dertleri paylaşmaktan ibaret olduğunu düşünür karşımızdakilere de öyle anlatırız. Ama öyle olmamıştır. Paylaşmak hayatın geniş bir yelpazesidir. Bu yelpazede anlatılması gereken şey o kadar çoktur ki anlatmak çok uzun sürer. Örneğin bazı insanların acıları vardır. Biz onların acılarını dinleyip duygularına ortak oluruz, yani hüzünlerini paylaşırız. Bir çocuğun sevincini görüp onun mutluluğu ile mutlu oluruz. Çocuğun mutluluğu ile biz iki kat mutluluğa kavuşuruz. Sokakta gördüğümüz bir insanla bir lokma ekmeğimizi bölüşürüz açlığını gidermiş oluruz bu da paylaşmaya bir örnektir.
Her zaman paylaşımcı olmamız gerekir. Sadece kendimizi düşünerek hareket edersek bencilce davranır paylaşmanın önemini hiçbir zaman kavrayamayız. Bu güzel duygunun önemini kavrayıp diğer insanlara anlatabilmek için bencilliği hayatımızdan tamamen çıkarıp atmalıyız. Bencillik duygusunu hayatımızdan çıkarıp atmazsak paylaşmak adlı güzelliğin önemini ne kendimiz kavramış oluruz ne de diğer insanlara anlatabiliriz. Bunu yapabilmemiz için bencilliğin hayatımızdan silinip yok olmasını sağlamalıyız. Eğer bu dediklerimi yapamazsak bu anlattıklarıma kendimiz bile inanmamış oluruz. Bunlara inanıp yapabilmemiz için bizler daima alan el değil, veren el olmalıyız. Tek başımıza değil komşumuzla doymayı bilmeliyiz. Her zaman karşımızdaki insanların dertleri, tasaları ,sevinçleri, hüzünleri ile bizler de sevinip üzülmeyi dertlenip tasalanmayı öğrenmeliyiz. Bütün dünyayada bunu öğretebilme kabiliyetinin kendimizde olduğunu anlatmalıyız. Kısaca şunu söylüyorum: Her zaman her yerde her durumda paylaşımcı olmalıyız.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kalplerinizi Nefret Rüzgarına Bırakmayın
Kalplerimiz İsyana Kapılmasın
Etrafınıza Küçümseyen Gözlerle Bakmayın
Tesadüf Yoktur Tevafuk Vardır
Önünüze İndirilen Perdeleri Kaldırın
Hayatınızda Vefasızlığa Yer Olmasın
Yaşamla Bütünleşin
Şiddet Kadınlarımızın Kaderi Olmasın

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İradenizin Prangalanmasına Müsade Etmeyin
Asaleti Gösteriş Olarak Görmeyin
Hayatınız Çelişkilerden İbaret Olmasın
Hayatımızda Geç Kalmışlıklar Yaşanmasın
Kalplerde Kirlilik Yer Bulmasın
Dostum Diyenlere Sırt Çevirmeyin
Pişmanlık Rüzgarında Savrulmayın
Haklı Mücadelemizde Kayıplarımız Olmasın
Sözlerinizin Ağırlığı Altında Ezilmeyin
Rotanızı Öfkeniz Çizmesin

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yüreğinde Menfaatin Yeri Olmasın [Şiir]
Boş Ver Üzülme [Şiir]
İnsan Hayatı Şiirlere Mısradır [Şiir]
Bütün Güzellikler Senin Olsun [Şiir]
Hayatımda Umutsuzluklar Son Bulsun [Şiir]
Dostum de Sahip Çık [Şiir]
Yaşamımda Haklı Mücadelem [Şiir]
Meydan Verme [Şiir]
Vatanım Uğrunda Ölmek İçin Hazırlandığım [Şiir]
Zaman Ömürden Alıp Gidiyor [Şiir]


Ay Işığı kimdir?

Kalp gözü açık bir şairim

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu,Ahmet Günbay Yıldız,Cengiz Aytmatov,Mehmet Rauf...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ay Işığı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.