Gerçek bir sevgide diğer insanın iyiliğini istersin. Romantik sevgide diğer insanı istersin. -Margaret Anderson |
|
||||||||||
|
diyor ve o “levha-i an”ın sath-ı bediinden gözlerini ayırarak bana bakıyordun. O levha hakikatten pek güzeldi, bilhassa o kahverengi gözler… o kadar güzeldi ki, sanki senin gözlerindi. Sonra ilave ediyordun; – Yüzünün güzelliği de doğal değil mi?… Ben o vakit cevap vermiyor, sakin ve samit o levhaya bakıyordum. Kumral saçlarıyla, ateşin mai nigahıyla, sanki bir sihr-i sevda ile gölgelenen kirpikleriyle bu resmi sana pek müşabih buluyordum. Sen diğer bir resim ile meşgul olurken bir lemha-i meftuniyet ile pembeleşmiş yanağına baktım. Rengin, renginin hafa-yı rikkati bir sünuh-ı nevvar ile ruhumda heyecanlar bidar ediyor, mest ve meşguf seni o timsal-i hüsünden pek güzel bularak içimden; – Offf diyordum, ne kadar güzelsin offf eyyyy Beste-i Nigar’ım… Daha birçok resimler vardı. Venüs’ün rengini sevdin, fakat ben hep senin yüzüne, rengine bakıyor, gözlerimin gizli buseleriyle perestiş ediyordum. O beğendiğin ve bana ayrı ayrı gösterdiğin siyah, kumral saçlar, beyaz şeffaf boyunlar, siyah ve mai gözler, düz kumral kaşlar, cazibedar kirpikler senin hale-i rüyayı hüsnünün karşısında bana pek muzlim geliyorlardı, o tasvir-i andan, Venüs’ün o alihe-i anın resminden, oradaki fevka’l hayal levhaların hepsinden sen pek çok, sen pek fevka’l-hayal güzeldin, zi-ruh bir aveng-i hüsn ü andın… O zaman bana soraydın ki; – Bu resimlerden hangisi en güzel?… – Ahh sen… diyecektim, ah sen…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yûşa Irmak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |