..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özgürlük sevdası insanın başkalarına duyduğu sevgidir; güç sevdası insanın kendine duyduğu sevgidir. -Hazlitt
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Erdağ Duru




17 Ağustos 2020
Avrupa'nın Bağrında Yırtık Dondan Fırlayan Neo - Siyonist Bir Ülke: Fransa  
Erdağ Duru
"İsrail hükümetinin çabalarının Fransa’da siyasal destek bulması kaygı vericidir. Fransa Meclisini Antisemitizm ve her türlü ırkçılıkla mücadele etmeye, ancak İsrail’in işgal ve ilhak etme programına karşı çıkmaya davet ediyoruz.” (İsrail ve değişik ülkelerden 127 Yahudi akademisyenin tasarı yasalaşmadan önce Macron'a gönderdikleri mektuptan bir bölüm.)


:ADEJ:
4 Aralık 2019’da Macron’un girişimiyle Siyonizm’e karşı çıkmak Antisemitizm ile eş değer bir suç olarak Fransız meclisinde kabul edildi. Bu utanç verici yasaya bir çok aydın ve akademisyen dünya çapında tepki gösterdi, Macron’a uyarı mektubu bile yazdılar. İsrail ve değişik ülkelerden 127 Yahudi akademisyenin tasarı yasalaşmadan önce Macron'a gönderdikleri mektup özetle şöyle:

“Yahudi tarihi konusunda uzman olan biz Yahudi akademisyenler bu yasaya karşıyız. Antisemitizm ve ırkçılığın bütün türlerini birer tehdit olarak görüyoruz. Ancak, bu yasa tasarısı Siyonizm karşıtlığını Antisemitizm ile eş değer saymaktadır.

Netanyahu kendi politikasına karşı olan her hareketi ve her sözü antisemit olarak tanımlamakta, Anti-Siyonizm ile Antisemitizmin ilişkilendirmesini savunmaktadır. Antisemitizm İsrail hükümetini savunmak için bir bahane olarak kullanılıyor. Oysa, Siyonizm, Filistinliler için topraklarına el koymak, göçe zorlamak, işgal ve yapısal eşitsizlikleri simgeliyor. Holokost kurbanı birçok insan anti-Siyonist’ti.

İsrail hükümetinin çabalarının Fransa’da siyasal destek bulması kaygı vericidir. Fransa Meclisini Antisemitizm ve her türlü ırkçılıkla mücadele etmeye, ancak İsrail’in işgal ve ilhak etme programına karşı çıkmaya davet ediyoruz.”

Öte yandan, bir devletin politikasını eleştirmenin Antisemitizm anlamına gelemeyeceğini belirten akademisyenler tasarıdaki ‘İsrail’i eleştirmek, Yahudilerden oluşan bir toplumu eleştirmektir, bu da Yahudilere karşı işlenen bir nefret suçudur’ tümcesini de çok sakıncalı bulduklarını, zira ülke nüfusunun % 20’sinin Müslüman ve Hristiyan İsrail yurtaaşlarından oluştuğuna dikkat çektiler.

Fransız parlamentosunun Anti-Siyonizmin Antisemitizm olduğuna karar vermesi 1789 Devrimi ve Cumhuriyet adına büyük bir utanç ve kaygı verici bir geriye gidiştir. Neden? Zira Siyonizm, Neo-Siyonizm veya Apartheid gibi doktrinler, Nazizm, Turancılık, Kürtçülük, Pan-Türkizm gibi siyasal-ırkçı doktrinlerdir. Salt belli bir ırkı veya etnik grubun egemenliğini savunurlar.

Oysa, Anti-Nazizm Nazizm karşıtlığı, Anti-Siyonizm de Siyonizm karşıtlığıdır. Anti-Nazizm, Almanlara karşı bir nefret suçu değildir. Aynı şekilde Anti-Siyonizm de Yahudilere karşı bir nefret suçu değildir. O halde ne zamandan beri ırkçı bir siyasal öğretiye karşı çıkmak bir nefret suçu ya da ırkçılık olarak kabul ediliyor ?

Ayrıca, Antisemitizm, İslamofobi veya Zenofobi siyasal doktrinler değil, birey, toplum veya topluluklara karşı yönelik odaksal düşmanlığı, önyargıyı, ayrımcılığı veya nefret suçlarını tanımlamak için kullanılan sosyolojik terimlerdir. Bir doktrin ile bir terimi mukayese etmek mantıklı mıdır? Bu nedenle, Anti-Siyonizmin Antisemitizm olduğunu iddia etmek mantık ve akıl dışıdır.

Bu bağlamda, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, 11 Haziran 2020'de bir markette İsrail ürünlerini boykot etmek isteyen Fransızlara ceza kestiği için Fransa'yı ifade özgürlüğünü ihlal etmekten suçlu buldu. Neden? Zira bu bir sosyal protesto eylemiydi! Nefret suçu değildi !

Görünen o ki Macron’un başa oturmasıyla Fransa artık gün be gün prestijini kaybediyor ve artık bir "pays de droit de l'homme" değil. Geçmişteki sömürgeci, emperyalist ve her boka maydanoz olma sendromu sonunda yeniden nüks etti ve aslına geri döndü.

Fransa ABD’den sonra Netanyahu’nun Neo-Siyonist ırkçı Apartheid rejiminin en büyük karnaval destekçisi oldu. Bu karnavala Arap ülkelerinin büyük bir bölümü de katılmış bulunuyor. Beyrut'ta 4 Ağustos'ta 170'ten fazla kişinin ölümüne, 6.000'den fazla kişinin yaralanmasına neden olan yıkıcı patlamanın ardından, Macron'un Lübnan'a yaptığı acil ziyaret kanlı karnavalın bitmediğini gösteriyor: Fransa, Lübnan'ın mandater koruyucusu olmaya soyunuyor. Tüm bu iğrençlikler bana II. Dünya Savaşı öncesini ve sonrasını hatırlatıyor.
























Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
İsrail Nereye? (1. Bölüm)
Apartheid - Siyonist Irkçılığın Avdeti
İsrail Nereye? (2. Bölüm)
Fransa’nın Büyük Hayal Kırıklığı: Macron

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Facebook Neden Bana 30 Gün Tart Cezası Verdi?
Sanal İnternet Hapishanesi: Facebook
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Senfoni Orkestrasına Neden Bilet Bulunamıyor?
Eyfel Kulesi Havada Takla Atarak Kıçıyla Gülerdi!
Ermeni Apostolik Kilisesi Karanlık Geçmişiyle Yüzleşmelidir (4. Bölüm)
Endlösung: 65 Yaş Üstünden Kurtulmak!
Ermeni Apostolik Kilisesi Karanlık Geçmişiyle Yüzleşmelidir (1. Bölüm)
Ermeni Apostolik Kilisesi Karanlık Geçmişiyle Yüzleşmelidir (2. Bölüm)
Ermeni Apostolik Kilisesi Karanlık Geçmişiyle Yüzleşmelidir (3. Bölüm)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Elsa'nın Gözleri [Şiir]
Osmanlı Saray Edebiyatı Divan Şiirinde Erotizm ve Cinsellik - 1 [İnceleme]
Holokost Yorgunluğu [İnceleme]
Osmanlı Saray Edebiyatı ve Divan Şiirinde Erotizm ve Cinsellik - 2 [İnceleme]
Bilderberg – "Eyes Wide Shut" [İnceleme]
Hiç Bilmediğimiz Bir Tarih – Ermeni Sorunsalı (16. Bölüm) [İnceleme]
Hiç Bilmediğimiz Bir Tarih – Ermeni Sorunsalı (13. Bölüm) [İnceleme]
Hiç Bilmediğimiz Bir Tarih – Ermeni Sorunsalı (17. Bölüm - Son) [İnceleme]
Hiç Bilmediğimiz Bir Tarih – Ermeni Sorunsalı (15. Bölüm) [İnceleme]
Hiç Bilmediğimiz Bir Tarih - Ermeni Sorunsalı (6. Bölüm) [İnceleme]


Erdağ Duru kimdir?

Galatasaray Lisesi, İ. Ü. Edebiyat Fakültesi

Etkilendiği Yazarlar:
Kant, Russell, Montaigne, Voltaire


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Erdağ Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.