..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Mektubum sanırım fazla uzun oldu, çünkü daha kısa yazmak için yeterince vaktim yoktu. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Erdağ Duru




8 Nisan 2019
Fransa’nın Büyük Hayal Kırıklığı: Macron  
Erdağ Duru
Başa oturunca ilk işi varlıklı kesim ve büyük holdinglerden alınan vergiyi kaldırıp onun yerine akaryakıta ek vergi koymak oldu. Emeklileri tehdit etti ve maaşlardan kesintiye gitti. Zengin sınıfın yanında ve bir halk düşmanı olduğunu açıkça belli etti.


:ABFE:

7.5.2017’de seçildikten sonra Macron hakkında neler yazmışım:
Macron’u seçmekle Fransa Avrupa liderliğini üstlenme yolunda önemli bir eşiği atladı. Bu atlayış aşırı sağın güçlenmekte olduğu ülkelere karşı başkaldıran bir örnek oldu. Fransa, faşist bir geçmişi olan Almanya’ya göre çok daha iyi bir örnek oluşturabilir. Öncelikle laiklik, Avrupa değerleri, Aydınlanma ve devrim ruhunun güçlendirilmesi, bu değerlerden asla ödün verilmemesi, dinsel özgürlük gerekçesiyle aşiret kültürü, fanatizm ve gericiliğe hoşgörü gösterilmemesi gerekir. Mülteciler, sığınmacılar, işsizlik ve terör olgusu önemli sorunlar olarak Fransa’nın gündeminde yer alıyor. BREXIT paranoyası sonrası Trumpgil ve Putingillerin çoğaldığı bir ortamda Fransa Avrupa için bir umut olabilir. Allons enfants ! (10.5.2017)

Fakat sonra ne oldu ?
Başa oturunca ilk işi varlıklı kesim ve büyük holdinglerden alınan vergiyi kaldırıp onun yerine akaryakıta ek vergi koymak oldu. Emeklileri tehdit etti ve maaşlardan kesintiye gitti. Zengin sınıfın yanında ve bir halk düşmanı olduğunu açıkça belli etti. Sarı Yelekler eylemleri başlayınca protesto gösterilerini görmezden geldi. Saraya kapandı ve büyük öfke ve kibirle halkı aşağıladı.. Trump’ın kucağına oturdu. Irkçı ve aşırı sağ patilerle koalisyon kurmuş olan Netanyahu’yu destekledi. Suriye’ye Fransız birlikleri gönderdi. Venezuela’nın seçimle başa gelmiş yasal başkanı Maduro’yu açıkça tehdit etti, Maduro yerine ABD’nin desteklediği muhalefet liderini başkan olarak tanıdı. Laiklik ve ifade özgürlüğü gibi sözleri ağzına almadı. Kendisine yapılan eleşirileri hakaret olarak yorumladı. Böylece Fransa adeta bir hayalet korsan devlete dönüştü.

Sarı Yelekler eylemi hız kazanınca akaryakıt vergisini askıya almak zorunda kaldı. Ancak eylemler bu sefer Macron hükümetine karşı sürdü. Sarı Yeleklileri aşırı sağ, yağmacı, kırıcı, antisemit, ırkçı ve homofob olmakla suçladı. “Siyonizm karşıtlığı antisemitizmin modern biçimlerinden biridir” diyerek İsrail ve Siyonizm’i eleştirmeyi antisemitizm gibi “nefret söylemi” kapsamına alan bir yasa tasarısını meclise sundu. Bu saçma sapan yasaya Siyonizm karşıtı bir çok aydın Fransız, İsrailliler bile tepki gösterdi.

Eylemlerde aşırı polis şiddeti kullandı, plastik mermi kullanılmasına izin verdi. Şimdiye kadar 11 kişi öldü, 22 kişinin tek gözü plastik mermilerle kör oldu, elleri kopanlar da var. 2.000 ağır yaralı, 8.400 gözaltı ve 2.000 kişi tutuklandı. En son orduyu göreve çağırdı. Orduya rağmen eylemler sürünce bu sefer eylemleri tamamen yasakladı. Sonuçta, Macron’un faşistliğinin yanı sıra ateşli bir Neo-Siyonist olduğu da açığa çıkmış oldu. Bu aynı zamanda benim içinde büyük bir hayal kırıklığı oldu.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Avrupa'nın Bağrında Yırtık Dondan Fırlayan Neo - Siyonist Bir Ülke: Fransa
İsrail Nereye? (1. Bölüm)
Apartheid - Siyonist Irkçılığın Avdeti
İsrail Nereye? (2. Bölüm)

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Facebook Neden Bana 30 Gün Tart Cezası Verdi?
Sanal İnternet Hapishanesi: Facebook
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Senfoni Orkestrasına Neden Bilet Bulunamıyor?
Eyfel Kulesi Havada Takla Atarak Kıçıyla Gülerdi!
Ermeni Apostolik Kilisesi Karanlık Geçmişiyle Yüzleşmelidir (4. Bölüm)
Endlösung: 65 Yaş Üstünden Kurtulmak!
Ermeni Apostolik Kilisesi Karanlık Geçmişiyle Yüzleşmelidir (1. Bölüm)
Ermeni Apostolik Kilisesi Karanlık Geçmişiyle Yüzleşmelidir (2. Bölüm)
Ermeni Apostolik Kilisesi Karanlık Geçmişiyle Yüzleşmelidir (3. Bölüm)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Elsa'nın Gözleri [Şiir]
Osmanlı Saray Edebiyatı Divan Şiirinde Erotizm ve Cinsellik - 1 [İnceleme]
Holokost Yorgunluğu [İnceleme]
Osmanlı Saray Edebiyatı ve Divan Şiirinde Erotizm ve Cinsellik - 2 [İnceleme]
Bilderberg – "Eyes Wide Shut" [İnceleme]
Hiç Bilmediğimiz Bir Tarih – Ermeni Sorunsalı (16. Bölüm) [İnceleme]
Hiç Bilmediğimiz Bir Tarih – Ermeni Sorunsalı (13. Bölüm) [İnceleme]
Hiç Bilmediğimiz Bir Tarih – Ermeni Sorunsalı (17. Bölüm - Son) [İnceleme]
Hiç Bilmediğimiz Bir Tarih – Ermeni Sorunsalı (15. Bölüm) [İnceleme]
Hiç Bilmediğimiz Bir Tarih - Ermeni Sorunsalı (6. Bölüm) [İnceleme]


Erdağ Duru kimdir?

Galatasaray Lisesi, İ. Ü. Edebiyat Fakültesi

Etkilendiği Yazarlar:
Kant, Russell, Montaigne, Voltaire


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Erdağ Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.