..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Mektubum sanırım fazla uzun oldu, çünkü daha kısa yazmak için yeterince vaktim yoktu. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Alp Şahin




8 Nisan 2020
Akıl Oyunları  
Alp Şahin
Kötülük, erdemlik karşısında saklanıyor ama başka bir kötülük karşısında dize geliyor. Bu yüzden kötüler gibi düşünmeli, belki karanlığa da çekilmeyi göze almalı ama ince çizgilerde dur demeyi bilmeli...


:AABE:
Evvelden kendimi zeki zannederdim...Tamam akıllı değilim, bunu kabul ediyorum ama zekiyim sanırdım be... En basiti bir kere olabileceklerin üç dört adım sonrasını ön görebiliyorum. Bu zekilik değil midir? Mesela konu aşk mı? Birine şöyle bir baktığımda, biraz da iki konuşmasını dinledim mi, bu ilişki olur ya da olmaz diyebiliyorum. Konu iş yaşamı mı? Kimin yıprandığını, kimin ise çırpındığını çok rahatlıkla gözlemleyebiliyorum. Konu devlet mi? Kimin vatansever, kimin dindar, kiminse idealist olduğunu orta okuldan beri söyleyebiliyorum. Buna Abdülhamit'i savunanlar dahil.... Savunmadım diyenler de.

Yaş aldığımda görüyorum ki en zeki insanlar dört beş adım sonrasını görebilen insanlar değilmiş. Çok canım acıdı bu satırları yazarken ama öyleymiş... Hani Sena Şener - Sevmemeliyiz şarkısında diyor ya ''Her şeyi bilen sen, bilemedin mi beni?''. O hesap inceden bir iç aydınlanma içindeyim... O yüzden acı yok hesabı hem mantığımdan hem de duygularımdan ırak yazmam gerek. Öyle ya dört beş adım sonrasını görebilmek, bunları da dürüstçe söyleyebilmek hiç kimseye hiçbir şey kazandırmıyormuş. En zeki insanlar; insanların iyi ya da kötü, olağanüstü ya da basit, gelenekçi ya da uçuk kaçık ne istediğini, nasıl manipüle edilebildiğini, nasıl kontrol altına gelebileceğini ve buna göre yol çizebilen insanlarmış. Eğer öyle davrandı mı anlamlı oluyor ve kıymete biniyormuş.

Üzücü bir şey aslında bu... Nedeni bana ve benim gibilere kalsın ama sanırım bu yüzden canım yanıyor. İnsan gün sonunda ne mantığının, ne de kalbinin peşinden gidiyor. İnsan anlık isteklerinin ve de arzularının peşinden gidiyor. Belki kalben ve beynen saçma geliyor ama hissetti mi ya da istedi mi onu içten içe arzuluyor... İnsanı da tehlikeli yapan şey bu değil mi? Hırsları... Arzuları... Anlık istekleri... İşte en zeki insanlar bunları görebilen insanlar değildir. En zeki insanlar bu hırsları, arzuları ve de istekleri ön görebilip bu duygularla beslenenleri manipüle ve de kontrol edebilen insanlarmış...
Dünya kötü bir yer. Bunu biliyorum... Bunu söyleyebilen çok insan da yok, bunu da biliyorum. Göremezsiniz de benim gibi kolay kolay itiraf edeni... Aç bak dünya tarihine. Değil doğru söyleyeni, peygamberi asmışlar... Seni beni mi yok etmezler? Delirmiş insanlar...

O yüzden ne doğru, ne yanlış, neresi etik, neresi değil gibi tartışmalarla zaman harcamak hiçbir şey kazandırmıyor. Neyi nasıl yapabilirim, bunu bilmek ve buna göre davranmak kazançlı... Ne yazık ki bunları yaparken, gerekli kötülük ve çamura batmak şart oluyor... Çünkü kötülük, erdemlik karşısında saklanıyor ama başka bir kötülük karşısında dize geliyor. Bu yüzden kötüler gibi düşünmeli, belki karanlığa da çekilmeyi göze almalı ama ince çizgilerde dur demeyi bilmeli...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Haklısın
Gece Gündüz
Prometheus
Bir Carrefour Akşamı
Sorarlar Ademoğlu’na
İki Biradan Çok Daha Fazlası
Bir Sivilin Gözünden Savaş
Meczup
Gazete Gibidir Kadın
Dinsiz Bir Dunya

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Biraz Ara
Kasa Bira Almış Bilmem Ne
Tanrıça Hera
Uğruna Nefes Alıp Verdiğim
Kötüyü Cezalandıranlar
Çatlama ve Çatlatma
Bir Avuç İyi İnsan
Evlilik Kurumu
Azmi Karamahmutoğlu
Amin Diyelim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.