..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En tatlı sevinçler, en hiddetli kederler sevgidedir. -Pearl Bailey
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > Hakan Yozcu




25 Aralık 2015
Mağusa’da İkram Çadırı  
Hakan Yozcu
Aynı alanda ziyarete açılan Hz Peygamber Efendimizin Sakal-ı Şerif Çadırını da ziyaret ederek manevi duyguların en büyük hazzını aldık. Burada, Efendimizin bir kutu içinde muhafaza edilen ve sadece tek bir telden ibaret olan mübarek sakalını gördük. Bu esnada okunan ilahiler damarımıza kadar işledi. Duyguların en coşkusunu yaşadık.


:ABBE:

Gazimağusa'da öğle üzeri Anıt Zaferi önünde Şehitler Haftası Nedeniyle kurulan ikram Çadırını ziyaret ettim.
Anıtın hemen karşısında yol üstündeki su fıskiyesinin yakınına kurulmuştu çadır. Yol kenarı olduğu için gelen geçen veya ne olduğunu merak edenler uğrak veriyordu. Geçerken ben de uğradım. Bir hayli tanıdık simaya rastladım. Eşini, çocuğunu alan aileler de gelmişti. Kimileri çay içiyor, kimileri tezgâhlarda sergilenmiş kitaplara bakıyor, kimileri de Peygamber Efendimizin sakal-ı şerifini ziyaret ediyordu.
KKTC Din İşleri Dairesi Mağusa Sorumlusu Sayın Mustafa Küçük de oradaydı. Beni görünce sarılarak, her zamanki güler yüzüyle “Hoş geldiniz Hocam” dedi.
Hemen bir sandalyeye oturup hocamız ile çay içtik. Ve bu çay içiminde sohbet ettik. Mustafa Hocam, bu etkinlik için yaptıklarını ve yapılan işin önemini anlattı. “Hocam kaç gündür şöyle oturup bir dinlenme fırsatı bulamadım. Yorgunluk var ama şükürler olsun yılgınlık ve bıkkınlık yok. Yaptığımız işler bizi fazlasıyla mutlu ediyor. Halkımız sağ olsun rağbet gösteriyor, ilgi duyuyor. Manevi duygulara hitap ettiğimiz için halkımız haz alıyor. Ve kimden yardım istiyorsak bizi kırmayarak karşılıksız yardım ediyor.
Böyle bir etkinlik Mağusa’mız için büyük bir ihtiyaçtı. Şehitler Haftası ile Peygamber efendimizin Doğum günü aynı haftaya denk geldiği için biz de çalışmalarımızı kat be kat artırdık. Gücümüzün üstünde güç harcadık. Yoğun bir hafta içindeyiz. Hemen her gün bir etkinliğimiz var. İşler, doğru, yerinde ve güzel yapılırsa ilgi görüyor. Biz de doğru ve güzel yaptığımıza inanıyoruz” dedi.
Aynı alanda ziyarete açılan Hz Peygamber Efendimizin Sakal-ı Şerif Çadırını da ziyaret ederek manevi duyguların en büyük hazzını aldık. Burada, Efendimizin bir kutu içinde muhafaza edilen ve sadece tek bir telden ibaret olan mübarek sakalını gördük. Bu esnada okunan ilahiler damarımıza kadar işledi. Duyguların en coşkusunu yaşadık.
Bu mübarek günde bu zevki ve bu mutluluğu bize yaşattıkları için Mustafa Küçük Hocamıza teşekkür ediyorum. Oraya gelen diğer dostlarla da görüşüp sohbet ederek, Manevi duyguların hazzına eriştik...
Sevgi Ve Dostluk Derneği Başkanı Sayın Mansur Öztürk Abimizle de sohbet etme imkânı buldum. Kendileriyle bir nebze de olsa hasret giderdik.
Mansur Öztürk abimiz de “Bu tür etkinliklerin yapılması çok yararlı olur. Toplumda hem birlik ve berberlik duygusunu geliştirir, hem manevi duyguları artırır, hem de gençlerimizin dinimize ve büyüklerimize olan bakış açıları genişler ve değişir. Ben çok olumlu buldum. Küçük bir ziyaretle eşi dostu gördüm. Onlarla kucaklaşarak hasret giderdim. Böyle etkinliklerin devamlı olmasını dilerim.” dedi.
İzaz İkram ve çeşitli kitap hediyeleri de ziyaretçilere sunuldu... Kitapları alan küçüklerin sevinci görülmeye değerdi doğrusu.
Diğer taraftan oradan geçen yabancı turistler de bu çadırı görüyor ve merak edip geliyorlardı. İzaz ikramlardan onlar da yararlanıp çay kahve içiyorlar veya kendilerine takdim edilen lokmalardan yiyorlardı. Böylece hem İslam dini ile yakından tanışmış oluyorlar, hem kültürümüzü öğrenmiş oluyorlardı.
İlahileri zevkle dinliyorlar ve merak edenler Peygamber efendimizin Sakal-ı Şerif çadırını da ziyaret ediyorlardı. Öyle ki bazıları “Waaavvvvv!” diyerek şaşkınlıklarını gizleyemiyorlardı. Çünkü ömürlerinde ilk defa “Dünyamızın Gülü” ve “Gönüllerin Sevgilisi” olan Peygamber Efendimizden kalan bir kutsal yadigarı görüyorlardı…
Güzel bir etkinlikti. Emeği geçenlerin emeklerine sağlık… Onları gönülden kutluyorum…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
İstanbul Notları
izmir Günleri
Güvercinlik Köyü Mezarlığı
Mahmut Bal'ı Ağırlıyorum
Adana Kültür Gezisi
Siz Hala Sigara mı İçiyorsunuz?
Nevşehir Buluşması
Ağabeyim Geldi
Beyaz Melekler

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Mavi Köşk" Yazısı
Kıbrıs'ın İlk Yerli Komedi Filmi
Kadın Olmak Zordur
Öyle Bir Dünyada Yaşıyoruz Ki!
Girne’de Kahve İçimi
Ben Olsam
Meyhi Keyf
Nerede O Eski Ramazanlar?
güvercinlik’te Hafta Sonu
Muhtarlarımızın İstekleri

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Acı Ektim [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Vakit Gelince [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.