..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam başlangıcı olmayan bir yolculuktur. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yerler > Hakan Yozcu




29 Ağustos 2016
güvercinlik’te Hafta Sonu  
Hakan Yozcu
Güvercinlik Köyü’nde genelde herkes yufka ekmek açar. Özellikle bayramlarda daha fazla ekmek yapılır. Ekmeğin arkasından da bazlama ve börekler adettendir. Çünkü ekmek bitimi mükellef bir kahvaltı hazırlanır. Düşünün bir kere, bazlama, börek, peynir, közde patlatılmış patlıcan, biber ve soğan, haşlanmış patates ve zeytin… Bu kahvaltıya hangi babayiğit “hayır” diyebilir bilemiyorum.


:AFJG:

     Hafta sonu Güvercinlik’te bazlama yemeye davet edildim. Bazlamayı bilmeyenler için anlatayım:
     Bazlama, saç üzerinde pişirilen mayalı ekmek olarak bilinir. Küçük, yuvarlak ve kalınca ekmektir. Özellikle köylü kadınların yaptıkları yufka ekmeğin bitiminde yaptıkları bir ekmek çeşididir. Üzerine tere yağ sürülerek yenirse tadına doyum olmaz. Sana yağ da ayrı bir tat verir bu ekmeğe. Kimileri de içine peynir veya haşlanmış patatesi ezip koyar. Tuzlayıp yerler. Tabii yanında ayran veya çay olursa tat, kat be kat artar.
     Kız kardeşim, teyzemin büyük kızı Müjgan Abla ve yine akrabalardan olan Selma Çil ekmeğin başındaydılar. Biraz da erken başladıklarından sıcaktan etkilenmiş olacaklardı ki yorgunluk belirtileri kendini gösteriyordu.
     Güvercinlik Köyü’nde genelde herkes yufka ekmek açar. Özellikle bayramlarda daha fazla ekmek yapılır. Ekmeğin arkasından da bazlama ve börekler adettendir. Çünkü ekmek bitimi mükellef bir kahvaltı hazırlanır. Düşünün bir kere, bazlama, börek, peynir, közde patlatılmış patlıcan, biber ve soğan, haşlanmış patates ve zeytin… Bu kahvaltıya hangi babayiğit “hayır” diyebilir bilemiyorum.
     Bazlamanın kıymalı ve peynirli gibi birçok türü var. Yukarıda dediğim gibi dileyen patatesle de yapabiliyor. Özellikle Çukurova Bölgesi’nde çok bilinen ve yapılan bir ekmek türüdür. Zaten Güvercinlik Köylülerinin de büyük çoğunluğu 1974 sonrası Adana yöresinden gelen vatandaşlardan oluşuyor. Geleneklerini de bırakmayan bu insanlar, Çukurova’ya ait geleneklerin birçoğunu burada hala devam ettiriyorlar…
     İşte bu Pazar günü de bu gelenek devam etti. Biz de adeta bu işi, bir lezzet şölenine çevirdik. Bazlamaları yağlayıp çay eşliğinde götürdük.
     Bazlamadan sonra akşam ezanı okundu. Arabaya atlayıp Güvercinlik Köyü Camii’ne gittim. Camiden içeri girer girmez hayretlere düştüm. Çünkü müthiş bir güzellikle karşılaştım. Camiinin tavanı ve duvarları hat sanatının en eşsiz örnekleriyle güzelleştirilmişti. Oysa en son geldiğimde cami içi sade, yalın ve sıradan bir görünüme sahipti.
Günlerdir Camii’de hazırlık yapılmış. Türkiye’den hat sanatçısı getirilmiş. Ve tüm duvar, hat sanatıyla donatılmış. Neredeyse hiç boş yer kalmamış. İster istemez başım hep duvarlarda gezdi. Bakmaktan kendimi alamadım. Zaten bakmak istemeseniz de gözleriniz başınızı duvarlara götürüyor ve bu güzelliği beyninize işliyor.
Köy imamı Muharrem Özsoy, 1 yıl önce geldi köye. Çalışkan ve üretken biri. Geldiği andan itibaren köyde güzel işler yapmaya başladı. Köylülerle iyi bir diyaloğ içine girdi. Kendini köylülere sevdirdi. Gençlerle arkadaşlıklar kurarak onlarla sohbet etti. Hatta köyde düzenlenen futbol turnuvasına giderek gençlerin arasında bulundu. Bu da onun sevilmesine yol açtı.
Muharrem Hoca, “Köylülerle konuştuk. Eksiklerimizi tespit ettik. Camimizi en güzel ve en modern şekilde donatmaya çalışıyoruz. Köylüler de yardım ediyor. Onların destekleriyle camimize hat sanatını getirdik. Bursa’dan getirttiğimiz hat sanatçısı, kendi sanatını ortaya koydu.
Bunun yanında gençlerimizin ve çocuklarımızın da manevi yönlerini güçlendirmeye çalışıyoruz. Yardım isteyen herkese bu yönde yardım etmeye çalışıyoruz. Köyden gelen istekler doğrultusunda mevlitler okuyoruz. Bu da birlik ve beraberlik ruhunu canlı tutuyor. Köylülerle ilişkilerimiz çok iyi.” dedi.
Köy Müezzini Sait Kara da “Sadece Camimizin çevre düzenlemesi kaldı. Onu da Belediye başkanı bitireceğine dair söz vermişti. Biz de bu sözün yerine getirilmesini bekliyoruz.” dedi. Umarız, caminin bütün eksikleri bitirilir.
Camii böyle güzel ve eksiksiz olunca cemaat de huşu içinde ibadetini yapıyor.
Güvercinlik’te yine güzel bir hafta sonunu daha geride bırakıyoruz.
     
     





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yerler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Mavi Köşk" Yazısı
Dubai Günleri

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kıbrıs'ın İlk Yerli Komedi Filmi
Kadın Olmak Zordur
Öyle Bir Dünyada Yaşıyoruz Ki!
Girne’de Kahve İçimi
İstanbul Notları
Ben Olsam
Meyhi Keyf
Nerede O Eski Ramazanlar?
Muhtarlarımızın İstekleri
önce Sağlık

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Acı Ektim [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Vakit Gelince [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.