..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam kısa, sanat uzun, fırsat aceleci, deney aldatıcıdır. -Hippokrates
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Hakan Yozcu




12 Temmuz 2016
Muhtarlarımızın İstekleri  
Hakan Yozcu
Bir masaya oturup sohbete başlıyoruz. Ali Bey’in mis gibi kokan kahveleriyle sohbetin tadına doyum olmadı doğrusu. Gerçekten Ali Bey’in kahvelerine diyecek yoktu. Her yudumda tüm yorgunluğunuzu atıyorsunuz…


:AFAC:

Sıcak bir öğle sonrası… Mağusa, cayır cayır yanıyor… Sokaklarda kimse yok, in cin top oynuyor. Temmuz ayı, cehennem sıcağı gibi alevlerini etrafa savuruyor…
     Bu sıcakta, ne evde oturabiliyorsunuz; ne de gezmeye gidebiliyorsunuz. Nerede gölge, serin bir yer bulursanız kendinizi oraya atıyorsunuz…
     Ben de kendimi Gaziler Cemiyeti Lokali’ne atıyorum. Lokalin arka bahçesi bir nebze serin. Kahveci Ali Bey, buraya 2 tane de büyük serinlik (Vantilatör) atıyor. Dönen pervane kanatlarından esen rüzgâr bizi rahatlatıyor.
     Bu arada, Gazimağusa Muhtarlar Derneği Başkanı Mustafa Yeşilleme ile Mormenekşe Köyü Muhtarı Saim Aytürk geliyor. Belli ki onlar da sıcaktan bunalmışlar ve serinlemek için kendilerini Gaziler Cemiyeti’ne atmışlar.
     Bir masaya oturup sohbete başlıyoruz. Ali Ağabey’in mis gibi kokan kahveleriyle sohbetin tadına doyum olmuyor doğrusu. Gerçekten Ali Ağabey’in kahvelerine diyecek yok. Her yudumda tüm yorgunluğumuzu atıyoruz. Nefis bir içim doğrusu. Yerindeyse tam kahve…
     Mağusa Muhtarlar Derneği Başkanı ve Mormenekşe Muhtarı ile sohbetimiz tabii ki kendi alanları ile ilgili oldu. Konumuz, önce Belediyelerin Birleştirilmesi konusu oluyor. Bu konuda Muhtarlarımız çok önemli konulara parmak basıyor…
     Sayın Mustafa Yeşilleme, her şeyden önce “Hiçbir Belediye Başkanıyla sorunları olmadığını, hiçbirini hedef almadıklarını, bu nedenle kimseye karşı kırıcı olmak istemediklerini” belirtiyor.
     Sayın Yeşilleme “Birçok muhtarın şu an mevcut olan 28 Belediyeden tam olarak hizmet almalarının mümkün olmadığını” belirterek “Belediye Başkanlarına ulaşmak çok zor. Bazen telefonla dahi onlara ulaşamıyoruz. İş yaptırmamız neredeyse imkansız” diye konuşuyor.
     “Önümüzdeki aylarda bazı belediyelerin küçültülerek birleştirileceğini” belirten Mustafa Yeşilleme “Bu durum yararlı olabileceği gibi zararlı da olacaktır. Belediyeler azaldığında sorumlulukları ve bakım alanları artacaktır. İş daha fazla olacaktır. Bu defa da onlara ulaşmak hiç mümkün olmayacaktır. Bu da sıkıntı doğuracaktır” diyor.
     Mustafa Yeşilleme “Birleşmeye karşı değiliz. Yeni çıkacak yasa ile birleşmeler adil ve sorunsuz olarak yapılırsa bizler de bundan memnun oluruz. Ancak Belediyeler birleştirilirken bölge muhtarlarının da görüşlerinin alınması gerekir. Yıllardır muhtarlık yapan kişiler, bu konuda oldukça tecrübe sahibi olmuşlardır. Bunların bu tecrübelerinden de yararlanılması lazım. Muhtarların görüşleri birçok soruna çözüm sağlayacaktır. Buna inanıyoruz.
     Muhtarlar Derneği’nden seçilecek yetkili muhtarlarla bir komite oluşturulsun. Hazırlanacak olan yasada bu muhtarların da görüşleri alınsın. Bunun sonucunda daha objektif ve daha gerçekçi maddeler ortaya çıkacaktır. Çünkü muhtarlar bölgelerinin sorunlarına tamamen hâkimdirler.
     Belediye Meclis üyelerinde muhtarların da % 20’lik bir temsiliyeti olsun. Böyle olursa daha adaletli olunacaktır. Muhtarların kendi aralarında belirleyecekleri üyelerle Belediye meclisinde söz hakkına sahip olsunlar. Böylece tüm mahalle veya köyler belediye meclislerinde doğrudan temsiliyet hakkına sahip olacaklar ve kendi bölgelerinin sesi, kulağı olacaklardır.” diye belirtiyor.
     Mormenekşe Muhtarı Sayın Saim Aytürk de “Şu an yasada Muhtarların Belediye meclisleri toplantılarına katılma hakları var. Ama maalesef hiçbir muhtar bu yasadan yararlanamadı. Hiçbir muhtar Belediyeler tarafından bu toplantılara davet edilmedi. Dolayısıyla sorunlarımızı iletemedik. Sesimizi duyuramadık.” diyor.
     Saim Aytürk “Muhtarların yetkisiz olması nedeniyle bölgelerde birçok sorun yaşanıyor. Belediye Meclisi bir üye gelip “Ben sizden üstünüm diyerek işimize karışabiliyor. Çalışan işçilere müdahale edebiliyor. Bu da bizi rahatsız ediyor” diyor.
     Mormenekşe Muhtarı Sayın Aytürk, yapılan işleri anlatarak, köylerinin şu an en acil işlerini 3 maddede topluyor:
1.     Saklıkent ve Batıkent Sitelerinin içme su sorunları en acil sorunumuzdur. Bu sitelere su boruları çekilip Anavatan’dan gelen tatlı suyun bir an önce burada yaşayan vatandaşlarımıza verilmesi gerekir.
2.     Mezarlık Yolunun asfaltlanması gerekir.
3.     Köy Parkının halka her zaman açık olması ve buraya yapılan cafe’nin daima hizmet vermesi gerekir. Ayrıca Arsalara çöp dökülmemesi gerekir. Bu konuda herkesin duyarlı olması gerekir.
Biz de bu değerli Muhtarlarımızdan duyduğumuz bu sorunları ilgili mercilere, bu köşeden iletebilmek amacıyla sizlerle paylaşıyoruz.
Unutmayalım ki Muhtarlarımız en küçük yerleşim birimlerimizin Mülki amiridirler. Onların yaptıkları işler ve tespit ettikleri sorunlar toplumumuz için çok önemlidir. Deyim yerindeyse Muhtarlar, köy ve mahallelerde Hükümetin en küçük parmağıdırlar.
Onlara önem vermezsek toplumuzun bir yanı aksak kalır…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Girne’de Kahve İçimi
Ben Olsam
Meyhi Keyf
önce Sağlık
Nkl Sanat Gecesi
Mehmet Ersöz’ün Ardından
Lefke"de Kahve Sohbeti
İnsan Azim Ederse
Müjgan ve Naile Hanım’ları Ağırladık
ve Nihayet Su Damladı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Mavi Köşk" Yazısı
Kıbrıs'ın İlk Yerli Komedi Filmi
Kadın Olmak Zordur
Öyle Bir Dünyada Yaşıyoruz Ki!
İstanbul Notları
Nerede O Eski Ramazanlar?
güvercinlik’te Hafta Sonu
Farklı Bir Yönetici,
"Kod Adı Venüs" Getto Çadırları
ipek Amber İle Gurur Duyduk

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Acı Ektim [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Vakit Gelince [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.