..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ağlamak da bir zevktir. -Ovidius
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Kesinlikle Karşıyım! > Taner SARGIN




25 Temmuz 2015
Ben Selfi'ye Karşıyım.  
Selfi çılgınlığı

Taner SARGIN


Bazen garip bir şekilde insanlar aynı hareketi tekrar etmeye başlıyor. Buna çılgınlık diyorlar. Selfi çılgınlığı Cep telefonu çılgınlığı otomobille son sürat giderken öndeki araç normal gidiyor diye selektör yapma çılgınlığı, Üfürükçülerin "oral seks helal mi haram mı" ya varan insan hayatına müdahale etme çılgınlığı, İnsanların bu adamların ağızlarına bakma çılgınlığı. Asma kesme videoları izleme paylaşma şiddeti meşrulaştırmaya destek verme çılgınlığı vs.


:BJCH:
Bazen garip bir şekilde insanlar aynı hareketi tekrar etmeye başlıyor. Buna çılgınlık diyorlar. Selfi çılgınlığı Cep telefonu çılgınlığı, otomobille son sürat giderken öndeki araç normal gidiyor diye selektör yapma çılgınlığı, Üfürükçülerin "oral seks helal mi haram mı" ya varan insan hayatına müdahale etme çılgınlığı, İnsanların bu adamların ağızlarına bakma çılgınlığı. Asma kesme videoları izleme paylaşma şiddeti meşrulaştırmaya destek verme çılgınlığı vs.

Bunlar tamamen insanların düşünme yeteneklerini maniple eden tüketim toplumu oluşturan ve sadece kar amacı güden mihrakların işi. Belki bunda da paralelin parmağı vardır. Kendi suçunu başkasına atma yaptığının arkasında durmama çılgınlığını da eklemek istiyorum.

Mesela Dünya toplumlarında şiddet o kadar boyutlandı ve insanlar için o kadar meşrulaştı ki Resmen insan insana düşman oldu.

Hayatına bu derece müdahale edilen ve şöyle düşünmelisin hatta hiç düşünmemelisin çünkü ben senin yerine de düşünüyorum. Diyen anlayış tüm iletişim araçlarıyla insana dayatılırken Kendini var etmeye çalışan insan kendini ön plana çıkartmaya kendini göstermeye çalışıyor. Şiddetin meşrulaştığını gören insan kendine sıranın ne zaman geleceğini bilmeden başkalarına uygulanan şiddete göz yumuyor. Şiddete duyarsız kalıyor. Hatta bazen kendisi şiddete başvurarak kendini var etmeye çalışıyor.

Bu denli köşeye sıkıştırılmış olan insan gösterme dürtüsü ile kendini göstermeye çalışıyor. Selfi görüntülerinin arka planında insanın beynine gömdüğü tüm olumsuzluklara rağmen kendini güzel görüntülerin yanına koyarak tatmin etme içgüdüsü var.

Ey insanlık nereye gittiğinizin Farkında mısınız? Gerçekten Çıldırıyorsunuz. Gösterme merakını yenersen görmeye başlayacaksın. Yeter artık görmeye başla. Görmeye başlayınca farkına varacaksın ki İnsan beynine resmen tecavüz ediliyor.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın kesinlikle karşıyım! kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ak / Kara Ayrımı Dayatması.

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bu Günün Bilimi Nereye Kime Hizmet Ediyor
Terör Kaos Siyaset Ekonomi ve İnsan.
Hanefi Avcı’nın Kutsal Görevi Devam Ediyor.
Barış Kültürünü Egemen Kılmak
Düşünceler Sermaye Bulamazlar Ama Sermayeler Düşünceleri Seçebilirler
Barışın Turşusu Kaç Kuruş? Olmadı, Barışın Turşusu Kaç Kurşun Diyecektim.
Referandum'un Bana Öğrettikleri
Ülkemizde Gazetecilik Nasıl Yapılıyor?
Ampulün Patlama Süreci/ampulün Anlamı.
Türkiye Ekonomi - Poltikasına Genel Bir Projeksiyon.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Git Kendinde Kaybol Arama Beni [Şiir]
Keşiş Dağında Erguvan Kokusu [Şiir]
Müşküre [Şiir]
Topraktan Gelen Sesler [Şiir]
İçimde Bir Şiir Ölüyor [Şiir]
Yavaş Yavaş Ölürler Neruda"yı Nazım"ı Tanımayanlar [Şiir]
Hava Kar Yağıp Buz Kesiyor [Şiir]
Kayıp Şiirler Şehrinde Yitirdiklerim [Şiir]
Geceye Saçlarından Dökülenler [Şiir]
Filler ve Çimen (*) [Şiir]


Taner SARGIN kimdir?

Yakamozları yazmaktan çok, içine girmemin getirdiği duyguyu yazmayı tercih ederim.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Taner SARGIN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.