İnsan kendini bilmeli. Gerçeği keşfetmeye yaramasa da, yaşamayı öğretiyor. Ve bundan daha güzel birşey yok. -Pascal |
|
||||||||||
|
başlamaktadır. Tekillik’in bir bilim kurgu ögesi değil, güncel bir gerçeklik olduğunu ifade etmektedir. Tekillik, insanın biyolojik ve mental yapısının ileri teknoloji destekleriyle geliştirilmesi olarak tanımlanmaktadır. Teknolojinin exposansiyel biçimde gelişmesi, tekillik olgusunun bir kesinlik vurgusuyla savunulmasına yol açmıştır. Pek çok gelecekbilimci, yakın gelecekte, makinelerle insanların birleşeceğini ve bunun, insanlık adına olumlu sonuçlar doğuracağını düşünmektedir. Transhümanizm ise, tekilliğin sonuçlarının insanlığı mevcut durumundan bir üst insanlık seviyesine taşıyacağına ilişkin inançtır. " Yukarıdaki alıntı konu ile ilgili olarak kısaca sunu diyor. insanlara az yiyin çok çalışın yoksa hamam böcekleri genleri aşılarım size çünkü hamam böcekleri çürümüş yiyeceklerle bile besleniyor ama yapı itibarı ile egemen sınıfa daha iyi hizmet edebilirler diyor. Gölgesini satamadığı ağacı kesen zihniyetin sadece doğaya değil insanlığa da düşman olduğunu ne zaman göreceksin ey insan. Dünyaya jura devrinin egemenleri dinozorlar idi. Dev canlıların yaşadığı egemen olduğu altmış beş milyon yıl öncesinin döneminde en aciz canlılar memeliler idi. Bu gün insan yer kürenin egemen canlısı olarak doğaya işleyişine müdahale ederek yok ederek hem de kendi hemcinslerine karşı silah üreterek kullanarak ihanet ediyor. İnsan bu kokuşmuş kapitalist sistemin ömrünü doldurup üst üretim biçimine geçmesi gerektiğinin farkına varamaz ise üretimden gelen gücünü bu gün kullanması gerektiğinin farkına varamaz ise kölecilik ve feodalizmden bu güne kadar gelmiş kapitalist sistem varlığını ve egemenliğini devam ettirmek için üretici güçleri bile değiştirme mutantlar yaratma cürretini bile gösterebilir. Bu gün tüm bilim egemen güçlerin elindedir ve en az yüz yıldır insanlık bilim üretemeden ve teknoloji imkanları insanlara gelişmişlik gibi gösterilerek tüm insanlık ciddi bir aldatmaca içine sokulmuştur. Evet belirli güçler tarafından bilim en az yüz yıl önce kontrol altına alındı sermayenin elinde tamamen durduruldu. En az yüz yıldır sosyolojik alanda pozitif doğa bilimleri alanında adam akıllı bilimsel bir gelişme kaydedilmedi. Tüm dünya, iyonosfer kullanılarak bedava aydınlatılabilir diyen nikola tesla bir otel odasında ölüme terkedildi. Araştırma ödenekleri kesildi belki de suikaste uğradı. Transhümanizm, insanın fiziksel ve bilişsel yeteneklerinin artırılması ve yaşlanma ve hastalanma gibi arzu edilmeyen veya gereksiz görülen yönlerinin ortadan kaldırılması amacıyla teknoloji ve bilimden faydalanılması gerektiğini öne süren uluslararası bir entelektüel ve kültürel harekettir. "Hamam böceklerinin de ölmediğine dair kuvvetli bulgular ortaya çıkmış durumda, araştırma derinleştikçe. Önceleri sadece radyasyona dirençli oldukları düşünülürken şimdi biliyoruz ki: - Kopan uzuvlarını yenileyebilmeleri - Eşey bulunmamadığında eşeysiz üreyebilmeleri - Detokisifikasyon genlerine sahip olmaları - Her türlü besini, çürümüş dahi olsa sindirebilmeleri Gibi çok kuvvetli özellikleri var, hamamböceği DNA'sı yarın bizim kendi DNA'mızı modifiye etmemizde çok önemli rol oynayacak bu artık kesin."
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Taner SARGIN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |