Herkes aynı notayı söylediğinde uyum elde edilmiş olunmuyor. -Doug Floyd |
|
||||||||||
|
Türkiye’de koalisyon çalışmaları hız kazandı. Siyasi partiler, birbirleriyle ya doğrudan görüşüyor ya el altından mesaj ileterek iletişim kurmaya çalışıyor. Şu anda kilit parti olarak MHP görünüyor. Öyle ki MHP’ye CHP’den adeta MHP-AKP Anlaşmasını baltalamak adına “Başbakan, Sayın Bahçeli olsun, hükümeti beraber kuralım” teklifine MHP hiç de sıcak bakmadı. Çünkü MHP bu teklifi çirkin bir teklif olarak gördü. Zaten de CHP ile MHP’nin sandalye sayısı koalisyonu kurmaya yetmiyor. Dolayısıyla HDP’nin de koalisyona girmesi veya dışarıdan destek vermesi gerek. MHP de HDP’ye karşı olduğu için bu partiye kapıları tamamen kapattı. Diğer taraftan Türkiye basınında geçen gün iddialı bir haber yer aldı. MHP ile AKP’nin anlaştığı ve koalisyona “Evet” denildiği yazıldı. Anlaşmaya göre AKP, MHP’ye 8 Bakanlık verecek, Meclis Başkanı da MHP’den olacak. Çözüm sürecine şiddetli karşı olan MHP buna da farklı bir kılıf buldu. Bu sürece “Demokratikleşme” denecek. Çatışmasız ortamın devamı için adımlar atılacak. Terör başlarsa kararlılıkla üstüne gidilecek. Seçim döneminde MHP, en çok da adı yolsuzluğa karışan 4 eski bakanı Yüce Divan’a verip yargılanacağını söylemişti. İşte bu konuda MHP istediğini yapacak ve AKP de buna engel olmayacak. Yani, eski bakanlar Yüce Divan da yargılanacak ve suçları varsa cezalandırılacaklar. Yine MHP, Cumhurbaşkanı Sayın Erdoğan’ın Anayasal sınırlar içinde kalmasını istemişti. Bu isteği de yerine getirilecek. Ancak, kaçak olarak tabir edilen yeni yapılan Cumhurbaşkanlığı Sarayı’ndan Çankaya’ya dönmesi için MHP ısrar etmeyecek. 2 Başbakan Yardımcılığı, Dış işleri Bakanlığı ve Ekonomi Bakanlığı olmak üzere 8 Bakanlık MHP de olacak. Ekmeleddin İhsanoğlu Dış İşleri Bakanı olacak. Durmuş Yılmaz da Ekonomi Bakanı olacak. Anlaşmaya göre halk tarafından seçilen Cumhurbaşkanı asla tartışılmayacak, 2 yıl önce de erken seçime gidilmeyecek, Bakanlıklar partilerin milletvekili sayısına göre dağıtılacak… Basında yer alan bu haberlere göre hükümetin adı AK-MİLLİ Hükümeti olacak… Ancak MHP’nin alt tabanında bu durum pek de hoş karşılanmadı. MHP’ye birçok oy veren seçmen, “Biz, oyumuzu MHP’ye AKP’den kurtulmak için verdik. Onların Hükümetten gitmesi için gecemizi gündüzümüze kattık. MHP için yollara düştük. AKP’nin Hükümette kalması doğru değil” diye görüş bildiriyor. Hatta, “MHP’nin AKP’ye koltuk değneği durumuna düştüğünü” söyleyenler de var… Hatırlarsanız seçim döneminde de Sayın Bahçeli AKP için “Hırsızlar, yalancılar ve talancılar” demişti. Bana göre de siyasette çok erken konuşmamak ve ağır söylemlerde bulunmamak gerekir. Eğer “AKP gitmelidir. Biz, onlarla asla ortak olmayız” diye meydanlarda bağırırsanız, seçimden sonra da sözünüzün arkanızda durmanız gerekir. “Her partiye eşit mesafedeyiz. Ülkenin bekası için herkesle oturup görüşürüz” diye ılımlı ve demokratik bir anlayışla politika yürütürseniz seçim sonrası da size kimsenin olumsuz bir söz söyleme hakkı olmaz… MHP, şimdi bu durumda diye düşünüyorum… Ama her şeye rağmen de koalisyon ortaklığı için en uygun parti MHP’dir. AKP’nin de anlaşabileceği ve uyum içinde olabileceği tek parti MHP’dir. MHP, daha önce de hükümet koalisyonunda bulunmuştu. O deneyimini AKP’nin 12 yıllık tecrübesiyle de birleştirince ortaya uyumlu bir hükümetin çıkacağına inanıyorum. Böylece MHP de Hükümet tecrübesini pekiştirecektir. Gelecek seçimlerde tek başına hükümeti kurabilecek ve ülkeyi en iyi şekilde yönetebilecektir. AK-MİLLİ Hükümeti şimdiden hayırlı olsun…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |