..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan gülümsemeyle gözyaşı arasında gidip gelen bir sarkaçtır. -Byron
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Hakan Yozcu




16 Mayıs 2016
Yeni Bir Oluşum Mu?  
Hakan Yozcu
Duyumlarımıza göre “Türk Birliği Hareketi” adını taşıyacak olan bu hareket de YDH çizgisinde ona paralel gidecek bir hareket olacak. Hareketin başına da eski Karadenizliler Derneği Başkanı Turan Büyükyılmaz’ın geleceği ileri sürüldü. Turan Büyükyımaz’ın facebook hesabında yaptığı “Yeni Bir Oluşuma Hazır mıyız? Neden Yeni Bir Oluşum?” başlıklı yazısı da bu iddiayı doğrular nitelikte oldu.


:ABEJ:

     Halk arasında Çarşaf Liste olarak bilinen yeni Seçim Sisteminin meclisten geçip yasalaşması üzerine, KKTC’de yaşayan TC Kökenli vatandaşlar endişe duymaya başladı.
     Ben, daha önceki bir yazımda bu sistemin yanlış olduğunu, TC Kökenli vatandaşların bu sistemle bir daha meclis yüzü göremeyeceğini belirtmiştim. Benim bu düşünceme ortak olan birçok kişi düşüncelerimi haklı bulduklarını belirttiler.
     Yeni Doğuş Hareketi Sözcüsü Prof. Erhan Arıklı da son yazısında bu konuya değindi. Arıklı yazısında “Bu yeni seçim Halk oylaması Yasası sistemi bu insanlara sadece seçme hakkı vermekte, seçilme hakları ise dolaylı yollardan gasp edilmektedir.” dedi.
     Prof Erhan Arıklı, yazısında “Yıllarca bu ülkede yaşayan ve vatandaşlık bekleyen insanların yaşadığı psikolojik travmayı, bu tasarıyı hazırlayan politikacıların anlamasını beklemek ölü gözünden yaş beklemektedir” diyerek “Bu veya buna benzer sebepler yüzünden toplumun sağduyumlu kesimlerinin harekete geçtiğini” belirterek “Yeni bir hareketin doğduğunu” ileri sürdü…
     Bu da ister istemez bizde “Yeni bir oluşum mu geliyor?” sorusu oluşturdu? Bunun üzerine yaptığımız araştırmada sözcülüğünü Prof Erhan Arıklı’nın yaptığı kısa adı YDH olan Yeni Doğuş Hareketi’nin yanı sıra bir yeni hareketin kurulmakta olduğunu öğrendik.
     Duyumlarımıza göre “Türk Birliği Hareketi” adını taşıyacak olan bu hareket de YDH çizgisinde ona paralel gidecek bir hareket olacak. Hareketin başına da eski Karadenizliler Derneği Başkanı Turan Büyükyılmaz’ın geleceği ileri sürüldü.
     Turan Büyükyımaz’ın facebook hesabında yaptığı “Yeni Bir Oluşuma Hazır mıyız? Neden Yeni Bir Oluşum?” başlıklı yazısı da bu iddiayı doğrular nitelikte oldu.
     Sayın Büyükyılmaz yazısında “Halkın siyasetçilerden beklediği çözümleri bulamayan kesimlerin sorunları kendilerine aktardığını, kimsenin bu sorunlarla ilgilenmediğini ve bunu kendilerinden istediğini” söyleyerek şunları yazdı:
“Neler mi oluyor?
1.     Seçim ve halk oylaması yasası KKTC yurttaşlarının tamamının parlamentoda temsil edilmesi hakkını elinden alıyor. Bu yasanın T.C tabanına verdiği mesaj şudur: “Sizler iradeye ortak olamazsınız, yeriniz olan çiftçilik ve hayvancılığa devam edeceksiniz.” Bu yanlışı gören birçok siyasetçi ve siyasi parti var; fakat yasa, oy birliğiyle geçiyor? Demek ki bu insanlar sorunlarımızı çözebilecek iradeye sahip değil ve yanlış bildiklerine bile parti kararı diye sahip çıkıyorlar.
2. Çok daha tehlikeli bir yasa geçirilmeye çalışılıyor. Vatandaşlık yasa tasarısı ne diyor? Bu yasa tasarısı... KKTC vatandaşlarını 1974 öncesi ve sonrası diye 2’ye ayrılacak ve bu ayrım devam ettirilecek. Dünyanın neresinde aynı ülkenin vatandaşları farklı kriterlere tabi tutuluyor? Amacınız ne? Ya da bu tasarıyı kime hizmet için hazırladınız? KKKTC halkının bütünleşmesine hizmet etmediği geleceğimiz olan çocuklarımızı da ayrıştırmak için kurgulandığı kesin. Peki, bu yasa tasarısına herhangi bir partiden ciddi bir tepki geldi mi? Hayır. Gündemlerine alıp değerlendirdiler "bu kabul edilemez" dediler mi? Hayır.
3. Özellikle TC tabanında yıllardır çözüm üretilmeyen iskan ve emirname sorunları devam ediyor.
4. Ülkemizdeki, üst düzey yöneticilik kadrolarına, birçok eğitimli ve donanımlı insanımız atanamıyor olmasını sorguluyor ve cevap olarak bu halkın yöneticileri tarafından, 40 yıl sonra bile kabul görmedikleri ve eğitimli torunlarının dahi ülkedeki varlığı ve iş taleplerinin sorgulanıyor olduğunu buluyorlar. Bu sorunlara da içten cevap veren çözüm üreten veya üretecek olan siyasi bir parti olmayışı insanımızı derinden üzüyor. Maalesef ki bize gelenlere gösterebileceğimiz bir yol ve bu sorunları çözer diyebileceğimiz bir parti mevcut değildir. Bu ve benzer birçok örnekle yok sayılan kesimlerin bir araya gelmiş ve bir halk hareketi oluşmaya başlamıştır. Bu bağlamda ciddi çalışmalar sürdürülmektedir. Sonuç ne olur bilinmez ama bu çıkılan yolda tek amacın; yok sayılan, sorunları görmezden gelinen büyük bir kitlenin var olma mücadelesi olduğu kesindir. Çıkılan bu yol Kıbrıs Türk halkının tamamına EŞİTLİK ve ADALET GETİRECEKTİR. HALKIN SESÌ OLMAYA DEVAM...”
Bu yazılanlar ister istemez, kafalarda yeni bir oluşumun doğacağını belirtiyor. Özellikle kurulan ve kurulacak olan hareketlerin isimlerine dikkat edilirse ileride bir birleşmenin de söz konusu olabileceğini söyleyebiliriz.
Tabii ortaya çıkan her şey ihtiyaçtan doğar. Demek ki böyle bir ihtiyaç duyuluyor ki bu tür oluşumlar konuşulmaya başlandı.
Tabii bunu biraz da yeni seçim sistemini ortaya atan zihniyetlerde aramak lazım. Çıkıp “Biz, sizi asla seçmeyeceğiz, gidin, kendi partinizi kurun” derseniz, birileri de çıkıp kendi partisini kurar…
Yarın bu iki hareket birleşerek yeni bir siyasi parti oluşturursa da kimse şaşırmasın…
Hayırlısı ne ise o olsun…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bu Halk Darbe İstemiyor
eğitim Yaz Boz Tahtası Değildir
"Kıbrıslılık" Üzerine
Sayın Bahçeli’nin Tarihi Hatası
süleyman Demirel’in Ardından
Türkiye Bu Kadar Zengin mi?
Mehter Marşını Bilmeyenler İçin
Ydh Ya Siyasi Olur Ya da Siyasi Parti Doğurur
Dedikodu Olmasa
Gönlüm Meral Akşener’den Yana

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Her Şey Gülüşünde Saklı
İnciraltı Şairleri
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
Boyacı’ya Büyük İlgi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Acı Ektim [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Vakit Gelince [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.