..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öküzün rengini dışında, insanın rengini içinde ara. -Mevlânâ
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Sanat ve Sanatçılar > Hakan Yozcu




13 Mart 2015
Soprano Laden İnce  
Hakan Yozcu
Genç ve güzel bir sanatçı olan Laden İnce, özellikle şu son günlerde, adından, gerek ülkemizde ve gerekse Dünyanın birçok ülkesinde söz ettiriyor. Birçok ülkede konserler veriyor. Fransa, Almanya, Türkî Devletler gibi daha birçok ülkede sahne alıyor. 1986 yılında Lefkoşa’da dünyaya geldi. 7 yaşlarında müzik çalışmalarına başladı. Zehra Topçuoğlu ve Yıltan Birand’dan piyano dersleri aldı. Şarkı söylemeyi çok seven Laden İnce zaman içerisinde Yıltan Biran’dın dramatik sesinden çok etkilenerek operaya yöneldi.


:AECG:

     Sanatın gücü çok üstündür. Öyle ki bir ülke kendi tanıtım ve reklamını yapabilmek için mutlaka sanata baş vurur.
     Bir ülke düşünün ki yetiştirdiği bir sanatçı sayesinde adını tüm Dünya’ya duyurabilmektedir. Bir Shakespeare denilince şüphesiz akla gelen tek ülke İngiltere’dir, Pablo Picasso denildiğinde İspanya’dır akla gelen, Leonardo Da Vinci denildiğinde Fransa’yı hatırlarız hemen…
     Bizim de Dünyaca ünlü sanatçılarımız var. Bu sanatçılarımız adeta hiç boş durmuyor ve tüm Dünyayı dolaşarak sanat ürünleriyle sesimiz oluyorlar…
     Bu sanatçılarımızdan biri de Soprano Laden İnce’dir.
     Genç ve güzel bir sanatçı olan Laden İnce, özellikle şu son günlerde, adından, gerek ülkemizde ve gerekse Dünyanın birçok ülkesinde söz ettiriyor. Birçok ülkede konserler veriyor. Fransa, Almanya, Türkî Devletler gibi daha birçok ülkede sahne alıyor.
     Kendisini ilk defa TÜRKSOY Konserlerinde Girne Bellapais’te izlemiştim. Opera sanatına karşı ilgim olmamasına rağmen, Laden İnce sayesinde bu sanatı da çok sevmiştim. Özellikle de bir Kıbrıs Türküsü olan “Al Yemeni Mor Yemeni” parçası çok etkilemişti beni.
Sanatçımızı izleyenler büyük bir keyif alıyor ve onu ayakta dakikalarca alkışlıyor. Ülkemizin gurur kaynağı olan Soprano Laden İnce’yi tanıtmak istiyorum sizlere…
     Laden İnce, 1986 yılında Lefkoşa’da dünyaya geldi. 7 yaşlarında müzik çalışmalarına başladı. Zehra Topçuoğlu ve Yıltan Birand’dan piyano dersleri aldı. Şarkı söylemeyi çok seven Laden İnce zaman içerisinde Yıltan Biran’dın dramatik sesinden çok etkilenerek operaya yöneldi.
     2003 yılında Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Opera-Şan Bölümü’nü kazandı. Konservatuvarın ilk yıllarını Ankara’da geçirdi. Daha sonra, dünyanın en iyi konservatuvarlarından biri olan İngiltere’nin Manchester Kentindeki Royal Northern College Of Music –RNCM (Kraliyet Müzik Okulu)nu kazandı.
Giriş yetenek sınavlarında İnce, ayrıca RNCM’den “Olağanüstü Yetenek Ve Potansiyel” Ödülüne layık bulundu. İngiltere’deki eğitimi boyunca bir yıl süreyle Erasmus öğrencisi seçilerek İtalya’daki Verona Konservatuvarı’nda okudu.
Daha sonra İngiltere’ye dönerek RNCM’den 2012 yılında üstün başarı ile mezun oldu. Ardından, İsviçre’nin Lugano Konservatuvarı’nda “Sahne Performansı Ve Yorumlama” üzerine 2013’de yüksek lisans yaptı. İnce, ayrıca, yüksek lisansı boyunca İsviçre’de özel bir ansambl’da solist soprano olarak çalıştı.
Resmi kayıtlara göre İnce, şu ana dek Avrupa’da eğitim almış ilk ve tek opera sanatçımızdır. İnce, mezuniyetinin ardından Freelance Opera Sanatçısı-Soprano olarak aktif olmaya başladı. Bugüne dek KKTC, Türkiye, İngiltere, İsviçre, İtalya, Almanya, Avusturya ve Fransa’da pek çok sayıda konserlerde yer almış ve özellikle solist soprano olarak görev yapmıştır.
İnce, bugüne dek Peter Wilson (Scottish Opera) Monica Trini (Teatro alla Scala), İldiko Raimondi (Viyana Opera), Martha Sharp (Universität Mozarteum) ve Prof. Jeanette Favaro-Reuter (Leipzig HMT) ile çalışma fırsatı bulmuştur.
İnce, yaz 2014 döneminde yüzlerce uluslararası başvuru arasında ilk 4’e girerek Almanya’daki Lyric Opera Studio Weimar’da Windsor’un Şen Kadınları operasında başrol, Frau Fluth karakterini oynamıştır. Lyric Opera Studio Weimar’ın direktörü Damon Nestor Ploumis, İnce için: “Çok iyi ve çok ifadeli bir ses, sahnede yoğun bir enerjisi var” demiştir.
İnce, İngiltere’de RNCM Opera Orkestrası, İtalya’da Antik Enstrümanlar Orkestrası vs. gibi çeşitli konservatuvar orkestraları yanı sıra solist olarak şimdiye kadar Türkiye’de İstanbul Devlet Opera ve Balesi Orkestrası, Mersin Devlet Opera ve Balesi Orkestrası; Almanya’da Thüringer Senfoni Orkestrası ve Capriccio Fridericiana Oda Orkestrası ile konserlerde yer almıştır.
Alman oda orkestrası kurucusu ve baş kemancısı Hubert Heitz, İnce’den “Müthiş bir ses, Bach için ideal soprano” sözleri ile bahsetmiştir. İnce, bu oda orkestrası eşliğinde solist soprano olarak sırası ile Girne, Karlsruhe, Strasbourg ve Stuttgart’ta konserler vermiştir.
İnce, yürekten sevgi ve tutku ile bağlı olduğu mesleğinin sanatsal kariyerini Avrupa’nın yanı sıra kendi doğup büyüdüğü yer olan KKTC’de de devam etmeyi diliyor ve uzun yıllar büyük emekler ve özveriler sonucunda aldığı dünya standartlarındaki eğitimini değerlendirerek KKTC’yi en profesyonel şekilde uluslararası arenada temsil etmeyi hedefliyor.
Biz de bu sanatçımızla gurur duyuyor, kendisine başarılar diliyoruz. Laden İnce gibi sanatçılarımıza sahip çıkmak hepimiz için bir ülke ödevi diye düşünüyorum.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sanat ve sanatçılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Öykü Tiyatro ve Sanat Üzerine
Benim Gözümden "Tutunamayanlar"
"48 Saat" Üzerine
Çakırcalı Efe Üzerine
Âşık Osman Akçay İle Tanıştık
Çukurovalı Şair Ya da Çukurova Çocuğu
Şair Selçuk Üstün′ün Şiir Bahçesinden
Kalbim Bakü"de Kaldı
Aykırı Oyuncular Topluluğu
Samsun'da Kktc Etkinliği

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Gün Olur Asra Bedel" Üzerine Bir İnceleme
Bir Şiir Emekçisi: İhsan Tevfik Kırca
Yozcuların Kökeni ve Çangaza Köyü
yaşar Kemal’in Ölüm Yıldönümü Münasebetiyle
Çeşitli Yönleriyle Prof. Dr. Erhan Arıklı
Kayacı Vadisi (Doktorun Yeri)
İskenderun Belediyesi Tiyatro Topluluğu
Diyetisyen Olmak
6. Türkoloji Buluşması
Angela’nın Külleri

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.