..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Politika > Hakan Yozcu




28 Kasım 2016
Çeşitli Yönleriyle Prof. Dr. Erhan Arıklı  
Hakan Yozcu
Prof Erhan Arıklı, gerek siyasette, gerekse de çalıştığı alanda çok deneyimli biri. Araştıran, üreten bir ilim adamı. Erhan Arıklı’nın düşüncelerini, yaptıklarını ve yapmak istediklerini anlayabilmek için her şeyden önce onu iyi tanımak gerekir diye düşünüyorum:


:CCHD:

     Yeniden Doğuş Partisi henüz kurulmuş çiçeği burnunda bir siyasi partimiz. Genel Başkanı da çok sevip saydığım, ağabeyim dediğim can dostum Prof. Dr Erhan Arıklı.
     Prof Erhan Arıklı, gerek siyasette, gerekse de çalıştığı alanda çok deneyimli biri. Araştıran, üreten bir ilim adamı.
     Erhan Arıklı’nın düşüncelerini, yaptıklarını ve yapmak istediklerini anlayabilmek için her şeyden önce onu iyi tanımak gerekir diye düşünüyorum:
Erhan Arıklı 1962 Kars-Ardahan doğumludur. İlköğrenimini Kars’ta yapan Arıklı 1975 yılında ailesi ile birlikte Kıbrıs’a göçmüş ve Ortaöğrenimini Kıbrıs’ta yapmıştır.
1985 yılında Ankara Üniversitesi İlahiyat fakültesini bitiren Arıklı, burada “Kıbrıs Türkü’nün Dini Yapısı” konulu Yüksek Lisans Tezini yapmıştır.
Bir müddet aile şirketinde yöneticilik yapan Arıklı 1997 yılında Uluslar arası Girne Amerikan Üniversitesi İşletme Bölümü’nde “KKTC’de Küçük Ölçekli İşyerlerinin İşletmeleri” tezi ile ikinci Yüksek Lisansını yapmıştır.
Arıklı, 1999 yılında Azerbaycan Beynelhalk Üniversitesi’nde ise “Osmanlı Döneminde Azerbaycan’ın İktisadi Yapısı” konulu 3.yüksek lisans çalışmasını yaparak, İlahiyat, işletme ve iktisat dallarında 3 ayrı yüksek lisansın sahibi olmuş ve değişik sahalarda ihtisas yapan bir ilim adamı özelliği kazanmıştır.
1991 yılından itibaren KKTC’nin yurt dışında tanıtılması için çalışmalar yapan Arıklı, 34 Türk Devlet ve Topluluğunda 100’ün üstünde konferans vermiştir.
Arıklı, Türk Tarihi ve Türk Kültürü ile ilgili çalışmalarından dolayı Çeçenistan Cumhurbaşkanı Cahar Dudayev tarafından “Üstün Hizmet Madalyası” ile taltif edilmiştir.
2005 yılında Azerbaycan İlimler Akademisi Şarkiyat Enstitüsünde “17.yy’da Osmanlı Hakimiyetinde Azerbaycan” konulu doktora çalışmasını başarı ile tamamlamıştır. Bu çalışma, Azerbaycan Tarihinin karanlık bir dönemini aydınlatması açısından oldukça önemli bulunmuş ve Azerbaycan İlimler Akademisi tarafından “17.yy Osmanlı Hakimiyetinde Azerbaycan ve Erdebil” ismi ile kitaplaştırılmış, daha sonra da Farsçaya tercüme edilmiştir.
Arıklı’nın bir diğer araştırma sahası Kafkasya üzerinedir. Arıklı, Kafkas Halkları üzerine yaptığı çalışmaları “Kafkas” isimli kitabı ile somutlaştırmıştır.
Arıklı, 2005 KKTC Dışişleri Bakanının özel temsilcisi sıfatı ile Azerbaycan’da görevlendirilmiş ve KKTC’den Azerbaycan’a doğrudan uçuşların gerçekleşmesini organize etmiştir. Daha sonra çalışmalarını Orta Asya’ya kaydıran Arıklı, Dışişleri Bakanlığı tarafından KKTC’nin Orta Asya Temsilciliği görevine atanmıştır. Burada görev yaparken ilmi çalışmalarına da devam eden Arıklı, “Yaşayan Türk Halkları ve Tarihleri” ve “Türk Halkları Kültür Tarihi” isimli iki kitap daha yayınlamıştır.

Arıklı’nın Temsilcilik yaptığı süre içerisinde Kırgızistan’da yaptığı çalışmalar neticesinde Kırgızistan, KKTC’nin Türkiye’den sonra en iyi ilişkileri sahip olduğu ülke haline gelmiştir.
Kırgızistan’daki resmi görevinin bitimini müteakip Kırgızistan Devlet Arabayev Üniversitesi’nde Profesör kadrosuna atanan Arıklı, burada Türkoloji Bölümünü kurmuş ve Teoloji Fakültesi’nde de dersler vermiştir.
Halen KKTC’de yeni kurulan YENİDEN DOĞUŞ PARTİSİ Genel Başkanlığı görevini yürüten Arıklı, evli ve 3 çocuk babasıdır.
     Bütün bu özelliklerine baktıkça Sayın Arıklı’nın YDP Genel Başkanlığı’na getirilmesinin “Bir tesadüf sonucu olduğunu” söylemek safdillikten başka bir şey değildir.
     Prof Arıklı, çalışmalarıyla, azmiyle, çabalarıyla, deneyim ve birikimleriyle hak ederek bu göreve getirilmiştir. Sayın Arıklı’nın Kıbrıs Türk siyasetine demokratik açıdan çok şey katacağına inanıyoruz. Ve onun bu göreve getirilmesini Kıbrıs Türk Siyaseti için büyük bir kazanç olarak görüyoruz.
     Nitekim Prof Arıklı, geçtiğimiz gün İstanbul’da Bulgaristan Türkleri Derneği ve Ural Eğitim Kültür ve Stratejik Araştırmalar Derneğinin düzenlediği, "Kıbrıs Müzakerelerinde Son Durum" konferansına katıldı. Burada çok etkili bir konuşma yaptı.
Kıbrıs'ta müzakerelerin kesildiğini, bu noktada görüşmelerin koptuğunu ve emperyal çıkarları olan devletlerin hemen devreye girdiklerini ifade eden Arıklı, şöyle konuştu:
"Şu an Amerika ve İngiltere Full Time devrede. Heyetlerinin biri gidiyor, biri geliyor. Akıncı'yı ve Anastasiadis'i tekrar bir araya getirmeye çalışıyorlar. Onların hedefi şu; Kıbrıs'ın etrafında muazzam bir petrol ve gaz var. Bu petrol ve gazı, Amerika ve İngiliz şirketleri birlikte çıkarmak için hazırlık yapıyorlar. Onun dışında İsrail gazı var. Bu İsrail gazının bir an evvel Kıbrıs üzerinden Türkiye ve Avrupa'ya gitmesi lazım. Dolayısıyla adada bir an evvel bir çözüm olmalı. Çözüm olmalı ki İsrail gazı bir an evvel Türkiye'ye ve Avrupa'ya ulaşsın. Avrupa'nın da sıkıntısı var. Biliyorsunuz Ukrayna krizi dolayısıyla Rusya ile araları çok kötü. Rusya'nın tekelinden kurtulmak istiyorlar. Bunun için alternatif gaza ihtiyaçları var. İsrail gazına şiddetle ihtiyaçları var. Dolayısıyla emperyal güçler bir an evvel adada bir çözüm istiyorlar."
Türkiye'nin kendisine yeni bir ufuk, yeni bir liman aradığını dile getiren Arıklı, "Şanghay Beşlisi bu noktada Türkiye için iyi ve ciddi bir alternatif. AB'nin karşısına Şanghay Beşlisi konulabilir. İşte bu noktada Türkiye hem kendi geleceği için hem de Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti için karar vermesi gerekiyor. Yani Türkiye, Avrupa Birliği'ne girmeyecekse ve bir anlaşmadan sonra Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ortadan kalkacaksa ve Kıbrıs bütünüyle Güney gibi Avrupa Birliği'ne girecekse sizler Kıbrıs'a gelirken Schengen vizesiyle mi geleceksiniz? Türkiye artık Kıbrıs'tan tamamen elini, ayağını çekmek durumunda kalır. Onun için Türkiye önümüzdeki süreçte sadece kendi kaderini değil, Kıbrıs'ın kaderini de belirleyecek bir dönemece girdi" diye konuştu.
Kendisine çalışmalarında başarılar diliyoruz…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Gün Olur Asra Bedel" Üzerine Bir İnceleme
Bir Şiir Emekçisi: İhsan Tevfik Kırca
Yozcuların Kökeni ve Çangaza Köyü
yaşar Kemal’in Ölüm Yıldönümü Münasebetiyle
Öykü Tiyatro ve Sanat Üzerine
Benim Gözümden "Tutunamayanlar"
"48 Saat" Üzerine
Çakırcalı Efe Üzerine
Âşık Osman Akçay İle Tanıştık
Kayacı Vadisi (Doktorun Yeri)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Acı Ektim [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Vakit Gelince [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.