"Denemeler"de gördüğüm şeyi Montaigne'de değil, kendimde buluyorum. -Pascal |
|
||||||||||
|
SENSİZ OLMAZ "Sen bensiz, ben sensiz Olmaz…olamaz! Herkes bilmeli, Duymalı sevgimizi. Bunun için sessiz olmaz. Bunun için sensiz olmaz. Gürültü koparmalı, Gökyüzünü yere indirmeli aşkımız, Bunun için sessiz olmaz. Bunun için sensiz olmaz." Bu dizelerde ne güzel dile getirilmiş sevginin büyüsü, aşkın yüceliği, yarenliğin, dostluğun büyük bir erdem olduğu. Hele de "vatan" ise O, nazlı nazlı size bakan utangaç gelinin adı. Hele de vatansa uğruna canlar verilen, kanlar dökülen Kaf Dağı′nın ardındaki erişilemez sevgili. Hele de vatansa bu kara sevdanın adı… Bizi esiri eden, onmaz dertlere düşüren, ateşler gibi yakıp kavuran bu sevda vatan ise, onsuz olmaz, onsuz yapılamaz… İlla Vatan İlla Vatan… Boşuna haykırmamış altın kafesteki kuş bile "Ah Vatanım!" diye… İşte dünyanın bütün zenginliğini de verseler, en büyük makam ve mevkiini de verseler, yine de onsuz olmaz. Vatansız yapılamaz. İşte bu güzel sözler, bu büyülü sözler, bu inci daneleri gibi arka arkaya gelen sözler bir serhat boyu insanına ait. Bu gün size Anavatanımız Türkiye′nin serhat şehri Edirne′de görev yapan bir şairimizi tanıtmak istiyorum. Selçuk Üstün. Selçuk Üstün, Edirne Anadolu Lisesi′nde Edebiyat öğretmenliği yapıyor, aynı zamanda müdür muavini. Selçuk Hoca′nın anlatmaya değer o kadar çok meziyetleri var ki şaşırıyorum hangisinden başlamaya… Her şeyden önce başarılı bir eğitim elemanı. Öyle ki Milli eğitim Bakanlığınca da birçok kez ödüllendirilmiş. Azimle çalışan bir arkadaşımız. 1967 Lüleburgaz doğumlu. 1990 yılında Trakya Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü′nden mezun olmuş. Anadolu′nun çeşitli yerlerinde öğretmenlik yapmış. Evli ve bir kız çocuğu babası. Okulda öğrencileriyle birlikte "Genççe" isimli bir kültür ve sanat dergisi çıkarıyor. Sanat yönünden oldukça doyurucu bir dergi bu. Öğrenciler, ciddi bir uğraş vermişler çıkarabilmek için. Baskı da kalite bakımından oldukça kendini gösteriyor. Ayrıca okulda tiyatro da hazırlıyor Selçuk Hoca. Yani çok yönlü bir sanatçı desek hiç de yanlış olmaz onun için. O, şiiri kendine birinci dereceden mesele yapmış. Duygu ve düşüncelerini şiir denilen büyülü pınarın damlalarından akıtıyor. Bu dizeleri okudukça kana kana içiyorsunuz şiiri, sanatı. Doyumsuz bir zevk alıyorsunuz Susuzluktan çatlamış dudaklarınız bu mısralarla hayat buluyor yeniden. Sonra şiirin o korkunç vadisinde ilerliyorsunuz cesaretle. Çünkü aldığınız haz, size sevinç veriyor, mutluluk veriyor, güven veriyor. Dizeler arasında kaybolup gidiyorsunuz başka diyarlara. Şiirlerinde açık ve sade bir dil kullanıyor. Günümüz Türkçesi. Deyim yerinde ise halkımızın kullandığı saf, arı Türkçe. Akıcı ve son derece ahenkli. Daha çok milli çizgide dile getiriyor duygularını Şair Üstün. Tam bir Atatürk hayranı ve Türk milliyetçisi biri. Atatürk İlke ve İnkılâpları ile yoğrulmuş dizeleri. Türk milletine yön veriyor, yol gösteriyor. Tam bir rehber özelliği taşıyor. Şair, Ata′ya olan sevgisini patlamaya hazır volkana benzetiyor "Düşün" adlı şiirinde. Bu sevgi, sonsuz ve karşılıksız olarak ortaya çıkıyor. Gençlere rehberlik ederken, onları düşünmeye sevk ediyor. Ata′nın Çağdaş, akılcı yolunun izlenmesi gerektiğini ve bu milletin nereden nereye geldiğini belirtiyor. Ara sıra Ata′yı anlamayanlar çıksa da O′nun yaptığı gerçeklerin ortada olduğunu söylüyor. Ve O′na, söz vererek, bu milleti daha ileri götürmeye çaba sarf ediyor. DÜŞÜN Sevdalarım patlamaya hazır Volkan gibi. Sana olan aşkımız Sonsuz ve karşılıksız. Düşünüyoruz bizim için yaptıklarını İzliyoruz, çağdaş ve akılcı yolunu Bak! Kurduğun Cumhuriyet Nereden nereye geldi. Ara sıra seni anlamayanlar çıkabilir Ama ortada yaptığın gerçekler Düşünüyor ve söz veriyoruz ATAM! Boynumuzun borcudur daha ileriye gitmek. Düşünmek!.. Çok zor bir iş. Nereden nereye geldiğimizi, Seninle ne yollar aldığımızı kavramak için Düşünmek!.. Yapmamız gereken sadece bu, "DÜŞÜNMEK" Sen de düşün, o da düşünsün. Yüreğimize giren bu; tek ve büyük sevdayı Daha iyi anlamak için, anlatmak için Düşün! Yapmamız gereken sadece bu "DÜŞÜNMEK" Şairimiz, mısralarına hep vatan denilen nazlı gelini düşürüyor gözyaşlarından. Ve sevgilerin, en kutsalının, vatan denilen ocakta yaşandığını dile getiriyor. Vatan için, en değerli hazinelerden bile; hatta anadan, babadan ve yardan da, geçileceğini söylüyor. "İlla Vatan" diyor da başka bir şey demiyor. Bu vatanın kalbimizde yatan ölümsüz gerçek olduğunu belirterek Ahmetlerin, Mehmetlerin onun uğruna can verdiğini, hep de vereceğini anlatıyor. İLLA VATAN Sevgiler yaşanır, yeryüzünde kucak kucak En kutsalı, vatan denilen o ocak. Uğruna terk edilir; Ana, baba, ata, yâr… Karamsarlığa gerek yok! Ahmet′ler, Mehmet′ler can verecek. Öyle olmamış mıydı? Doğu′da, Ege′de, Çanakkale′de Öyle olmamış mıydı Vatanın dört bir yanında. Ana, baba, ata sevgisi Kıymet bilmenin ölçüsü Yâr sevgisi, Aşkın büyüsü. "İlla Vatan", "Vatan" sevgisi… Kalbimizde yatan, Sevda gibi sevda… Kalbimizde duran. Ölümsüz gerçek. En kutsalı vatan denilen o ocak. Ahmet′ler, Mehmet′ler can verecek. Öyle olmamış mıydı? "İlla Vatan" denmemiş miydi? Ey Yüce TÜRK! Eğil de kalk, yattığın yerden Anlat destan gibi kahramanlığını Anlat yoktan var oluşunu, "İlla Vatan" deyişini… Bugün de; Bağımsızlık için, "İlla Vatan" diyecek gençler çıkacak. Bugün de, dün gibi Ahmet′ler, Mehmet′ler can verecek. Onlar da ataları gibi "İlla Vatan" diyecek. Bu vatan, kendi canını hiçe sayarak ebediyete göçen aziz şehitlerimizin döktüğü kutsal kanlar sayesinde vatan oldu. Onların etleriyle, kemikleriyle yoğrulan bu kutsal topraklar "Vatan" denilen o ulvi sözcükte gerçek kimliğini buldu. Bizlere düşen görev de O, eşsiz kahramanlardan miras kalan bu cennet parçası topraklara, "Aziz vatanımıza" sahip çıkmaktır. Kanımızın son damlasına kadar, ömrümüzün son anına kadar, nefesimizin çıktığı son raddeye kadar…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |