..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Egoistlerin en güzel yanı başkaları hakkında konuşmuyor olmaları. -Lucille S. Harper
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Sanat ve Sanatçılar > Hakan Yozcu




25 Şubat 2015
"Empati" Romanı Üzerine  
Hakan Yozcu
Kitabın arka kapağında bulunan tanıtım yazısında şöyle deniyor:“Yaşamınızın kontrolü sizde değil! Öyle olduğunu düşünebilirsiniz, ama yanılıyorsunuz. Elbette ki kendi kararlarınızı kendiniz vermekte özgürsünüz. Bu kitabı kapatabilirsiniz. O sandalyede oturmaya devam edebilirsiniz. Ya da gözlerinizi oymak gibi çılgınca bir şey yapabilirsiniz. Ne isterseniz yapabilirsiniz. Ama sorun şurada: Ne isteyeceğinizi kontrol edemezsiniz. Her davranışınızı önceden belirleyen arzularınız ruhunuzun o kadar derinlerine işlemiştir ki, onlara dikkat bile etmezsiniz. Ve bu da sizi mükemmel bir köle yapar. Bu nedenle, hayatınızı yaşamaya devam edin. Ne isterseniz yapın. Sadece 'isteklerinizin' tümüyle sizin kontrolünüzde olmadığı gerçeği üzerine kafanızı çok fazla yormamaya çalışın.”.


:ABHJ:

     “Karaca Köşe” okuyucuları bilirler. Bu köşenin yazarı çok okuyan biridir. Her türden kitabı okur. Roman, siyasi, edebi, bilimsel, felsefi,gezi vb… Aklınıza ne geliyorsa… Okuduğu ile de kalmaz, okudukları kitapları burada okurlarıyla paylaşır. O kitapların kendince yorumunu yapar ve o kitabı ana hatlarıyla okuyucularına tanıtır…
     Son okuduğum kitap Ameriklı yazar Adam Fawer’in “Empati” isimli kitabı oldu. Kiatp kurtları Adam Fawer’i iyi bilirler. Daha önce yazdığı “Olasılıksız” adlı kitabıyla bir anda tüm dünyanın tanıdığı bir yazar haline gelen Adam Fawer, yaptığı uzun bir araştırma sonucunda da “Empati”yi yazdı.
     “Empati “ 2008 yılında basılmış, egnosizm, empati, sinestesi gibi konuları içine serpiştirmiş bir romandır. Müthiş bir kurguya sahip ve çok akıcı bir dili vardır.
     Roman yazarı, adeta, yeryüzünde bilinen ne kadar konu varsa neredeyse hepsine değinmiştir. Felsefe, tıp, edebiyat, siyaset, ilim, fen, müzik, din, bilgisayar dünyası, sinema dünyası, TV dünyası, ünlü yıldızlar, cinsellik, seks… Aklınıza ne geliyorsa onlardan bilgiler sunmuştur. Yazar, gerçekten geniş bir araştırma yaptıktan sonra yazmış bu eseri.
Bu sebepten dolayı da uzun bir kitap olmuş. 639 sayfa tutarında bir kitap. Nerdeyse 3 adet kitaba denk geliyor. Kitabı Türkçeye “Murat Kayı” çevirmiş. “APRIL Yayıncılık” tarafından Ankara’da basılmış. Yayın yönetmeni “K Egemen İpek”, Yayın Danışmanı “Cihat Aşçıoğlu”, Kapak tasarım “Mineral Tasarım”, Dizgi ve Sayfa düzeni “Merdiven Tanıtım”, Baskı “Özkan Matbaacılık” tarafından yapılmış.
     Bir ülkedeki tüm zeki çocuklar devlet adına veya bir kurum adına toplanıp bir araya getirilerek özel eğitim verilebilir mi? Çok özel yetiştirilen bu üstün zekâlı çocuklardan ilerde nasıl yararlanılabilinir? Bu çocuklara çok iyi bir eğitim verilerek mükemmel bir insan yaratılabilinir mi? Bunları istediğiniz gibi kullanabilir misiniz? Daha küçük yaşlarda farklılıklarıyla dikkat çeken bu üstün zekâlı çocuklar ilerde nasıl yararlı olacaklar? Bunlara nasıl bir eğitim verirsek istenilen seviyeye gelirler? Gibi sorulara cevap aranabilecek tarzda yazılmış bir kitap.
Geçmişte yaşanan bazı olayların akılcı bir biçimde birleştirildiği romanda, Elijah Glass ve Winter Zhi isimli iki karakterin başından geçenleri öğreniyoruz. Elijah ve Winter'ın boyunlarındaki kolyenin gizemi nedir? İkisinin de geçmişlerine dair hatırlayamadıkları ama hissettikleri giz nedir? Geçmişlerini öğrenemeden, başlarına gelen şeyden ve Kader gününden kaçamayacaklardır.
     Kitabın arka kapağında bulunan tanıtım yazısında şöyle deniyor:“Yaşamınızın kontrolü sizde değil! Öyle olduğunu düşünebilirsiniz, ama yanılıyorsunuz. Elbette ki kendi kararlarınızı kendiniz vermekte özgürsünüz. Bu kitabı kapatabilirsiniz. O sandalyede oturmaya devam edebilirsiniz. Ya da gözlerinizi oymak gibi çılgınca bir şey yapabilirsiniz. Ne isterseniz yapabilirsiniz. Ama sorun şurada: Ne isteyeceğinizi kontrol edemezsiniz. Her davranışınızı önceden belirleyen arzularınız ruhunuzun o kadar derinlerine işlemiştir ki, onlara dikkat bile etmezsiniz. Ve bu da sizi mükemmel bir köle yapar. Bu nedenle, hayatınızı yaşamaya devam edin. Ne isterseniz yapın. Sadece 'isteklerinizin' tümüyle sizin kontrolünüzde olmadığı gerçeği üzerine kafanızı çok fazla yormamaya çalışın.”.
Eserde yazar, insanın yaptıklarına farklı bir gözle bakıyor. Yaptığı her şeyde serbest olan insanın her şeye kendinin karar vermediği tezini savunuyor. Buna kendi içindeki arzuların karar verdiğini ileri sürüyor. Bu yüzden insan ne isteyeceğini kontrol edemez ve bu yüzden arzularının kölesidir. Yani asla özgür değildir mesajı veriliyor.
     Uzunluğu ve karışıklığı bakımından sıkıcı gibi görünse de değil. Sürükleyici ve etkileyici bir kitap. Dili açık, anlaşılır, sade ve net.
Bana göre en kötü yanı, cinselliği içeren bölümlerde yazarın çok cesur olması ve anlatımda resmen insanın duygularına hitap etmesi. Genç kuşakların okuması bakımından kafada biraz soru işareti oluşturmuyor değil. Ama günümüz insanı bu sorunu çoktan aştığı için o da dert değil.
Başlarda hayli eğlenceli, zevkli ve heyecanlı olan roman, sonlara doğru etkisini biraz kaybediyor. Bildik Amerikan filmlerinden sahneleri andırmaya başlıyor.
Romanda karakterler geniş olarak anlatılmamış. Eseri okuyup kapattıktan sonra, onları aklınızda fazla tutamıyorsunuz. Gözünüzün önüne getirip nasıl biriydi diye tam olarak düşünemiyorsunuz.
En sonunda ise kafanızda bir takım sorular oluyor. Sanki kurguda bazı şeyler eksik kalmış gibi hissediyorsunuz. Özellikle “Charli’ye ne oldu?” sorusunu soramadan edemiyorsunuz. “Diğerleri ölürken Sementha neden ve nasıl ölmedi?” demekten kendinizi alamıyorsunuz. Önce başta ve sonra da kitabın sonlarında ortaya çıkan Valentinus’u merak etmekten yapamıyorsunuz.
Neticede kitap size uzun ve karışık gibi gelse de sakın bırakmayın. Sabırla sonuna kadar okuyun. Zaten okumaya başlayınca elinizden bırakamayacaksınız. Kitabın kalın hacmi gözünüzü korkutmasın.
Zevkli, eğlendirici, eğitici ve öğretici olan bu romanı herkese tavsiye ediniz…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sanat ve sanatçılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Öykü Tiyatro ve Sanat Üzerine
Benim Gözümden "Tutunamayanlar"
"48 Saat" Üzerine
Çakırcalı Efe Üzerine
Âşık Osman Akçay İle Tanıştık
Çukurovalı Şair Ya da Çukurova Çocuğu
Şair Selçuk Üstün′ün Şiir Bahçesinden
Kalbim Bakü"de Kaldı
Aykırı Oyuncular Topluluğu
Samsun'da Kktc Etkinliği

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Gün Olur Asra Bedel" Üzerine Bir İnceleme
Bir Şiir Emekçisi: İhsan Tevfik Kırca
Yozcuların Kökeni ve Çangaza Köyü
yaşar Kemal’in Ölüm Yıldönümü Münasebetiyle
Çeşitli Yönleriyle Prof. Dr. Erhan Arıklı
Kayacı Vadisi (Doktorun Yeri)
İskenderun Belediyesi Tiyatro Topluluğu
Diyetisyen Olmak
6. Türkoloji Buluşması
Angela’nın Külleri

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Acı Ektim [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Vakit Gelince [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.