..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanat hem bir coşma, hem bir yadsıma işidir. -Camus
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yazarlar ve Şairler > osman tatlı




23 Şubat 2015
Yazarlık ve Para  
osman tatlı
Yazarlık ve para birbirini pek sevmezler. Birbirine zıttırlar. Bir araya gelemezler mi gelirler. Bir alanda uzmanlaşmak ve söz sahibi olmak çok kazançta getirebilir. Hemen olmaz bu. Uzmanlaştığında eline kimse su dökmediği zaman çok paralar kazanabilirsin.


:ADDH:

Ey simurg! Yazarlık önce kendine sonra insanlığa bir hizmettir. Yazarlık, maddi hedefi belirsizdir. Paraya dönüşümü uzun yıllar alan bir süreçtir. Hemen düşüncelerini paraya çeviremezsin. Önce kendini kanıtlaman gerekir. Farklı düşünceler üreterek ve tarzını oluşturduktan sonra durup bekleyeceksin.

Rakiplerin çok ey simurg! Bunların arasında sıyrılman için çok çalışman gerekir. Ve yeniliklerle ortaya çıkman gerekir.

Elbette, bu hayatta para kazanmak lazım, ama yazarlık ilk önce cepten yemek demektir. Tanınmıyorsan ve kendi reklamını yapacak gücün yoksa işin zor demektir. Şanslı insan biri isen ve kendine yol açabilecek yetenekte isen sorun yok. Ama oturup, birileri beni fark etsin, keşif etsin diye, düşünürsen maalesef bu imkânsızdır. Kendini göstermen için bütün fırsatları denemeli ve pes etmemelisin.

Yazarlık öyle bir şey ki, bazılarına istemediği kadar para kazandırır, çoğuna ise ancak boğaz tokluğuyla yetindirir. Şayet zengin olmak istiyorsan, çok param olsun, parayla çok şey yapayım gibi düşünce ve beklentilerin varsa yazarlığı bir daha düşün derim. Dedim ya yazarlık para getiren bir meslek değildir.

Yazarlık ve para birbirini pek sevmezler. Birbirine zıttırlar. Bir araya gelemezler mi gelirler. Bir alanda uzmanlaşmak ve söz sahibi olmak çok kazançta getirebilir. Hemen olmaz bu. Uzmanlaştığında eline kimse su dökmediği zaman çok paralar kazanabilirsin.

Bu topraklarda yazarlara değer verilmediğini, kitapların önemsenmediğini şimdiye kadar öğrenmişsindir. Beklentilerini bu düşünce üzerine kur. Maddi zorluklara, sıkıntılara katlanırsan ve uzmanlaşırsan önün açılır.
Belki en iyisi gündüz çalışmalı, akşamları ya da boş zamanlarında kendini yazmaya vermelisin. Böylece kendini kanıtlayana kadar geçim derdinden kurtulmuş olursun.

Unutma ey simurg! Beğenerek okuduğun, hayranı olduğun birçok yazar ekonomik sıkıntılarla boğuşmuştur. Kimi sıkıntılardan sonra ünlü olup, maddi kazançlar elde etmiştir. Kimi ise hayatta olduğu sürece maddi sıkıntılar yaşamış öldükten sonra ünlü, popüler olmuştur.

Gördüğün gibi girdiğin ya da girmek istediğin yol zorlu bir yoldur. Yazarlık, kendini adamak ve bedel ödemedir. Gözün kara olacak, yüreğin geniş olacak ki, zorluklara göğüs gerebilesin. Ama insan sevdiği şeyler uğruna her şeye katlanmalı diye düşünüyorsan buyur, düşünce ve duyguların dünyasının güzelliklerine.

Osman Tatlı
osmantatli@gmail.com
https://twitter.com/tatliosman63



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve şairler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yazar Kimliği
Yazar Konuları Nereden Alır
Yazarlık Yolunda Ara Söz
Bir Yazar Adayında Olması Gereken Özellikler
Hazırlık Aşaması: Ben Yazar Olabilir Miyim?
Bir Yazarın Dünyası

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk ve Cinsellik Ayrı Şeylerdir
Aşk Yolculuğu
İslamda Kadına Kırbaç
Aşkın Kölesi Olmak
İnsandaki Kaygı Örnekleri
Yalnızlık Sözleri III
Soğuk Bayram
Birey Olabilme
Evlilik İçin Sevgi Yeterli Midir?
İyi Kitap Kötü Kitap

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yalnızlık Sözleri I [Öykü]
Hayalim Yazar Olmak [Roman]
Hayalim Yazarlık [Roman]
Okuyorum Ama Yazamıyorum? [Roman]
Edebiyat Fakültesinde Dergi Çıkarmak [Eleştiri]
İklimler / Film Eleştirisi [Eleştiri]
120 / Film Eleştirisi [Eleştiri]
Üç Maymun / Film Eleştirisi [Eleştiri]
Neşeli Hayat [Eleştiri]
The İmam"ın Savaşı Kiminle [Eleştiri]


osman tatlı kimdir?

okuyucu ile beraber yolculuk yapmak


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman tatlı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.