|
• ÝzEdebiyat > Roman > Yazarlar Üzerine |
1
|
|
|
|
Zaten Bay Rochester saðlýklý bir erkekken ona sadece tanrýsal bir saflýkla aþýk olmuþtur. Bedeninin hiç bir bölgesi ýslanmamýþtýr. Oysa burjuva aþklarýn feodal aþklarý sollamasý ýslaklýkla ilgildir. Yani burjuva bir erkek bir kadýnýn bakýþýný sanýrým sütbeyaz kalçalarýný ovmak için beðenecektir. Kadýnýn üremeye katkýsý artýk önemini yitirmiþtir. |
|
2
|
|
|
|
Bir komþumuz vardý. Çarþýda, pazarda, kahvede, iþten eve, evden iþe giderken dahi elinde mutlaka bir kitap olurdu.Yýllar boyu bu adamýn elinden kitap düþmedi. Hemen herkes bu insana saygý duyardý. Çok kültürlü, mülayim bir insan olarak muhitinde bir yer edindi...Sonralarý bu adamýn aslýnda hayatý boyunca bir kitap dahi okumadýðý ortaya çýkacaktý. Pasif, korkak adam toplumda saygý görmek için sürekli elinde bir kitapla dolaþmýþ, durmuþ. O saygý sayesinde semtin bitirimlerinden, serserilerinden dayak yemekten kurtulan ender semt sakinlerinden birisi olarak tarihe geçmiþti.Klasikleri övme meselesinin ucu iþte bu adama kadar geliyor... |
|
3
|
|
|
|
Mankurt isimli romanýmý bu akþam Bengütürk Tv.de Maziden Atiye isimli programýnda görebilirsiniz. |
|
4
|
|
|
|
Ünlü romancý Kemal Tahir' in dünya görüþü, romanlarý üzerine bir deneme... |
|
5
|
|
|
|
refik güley... nasýl biridir, düþüncesi, felsefesi, dünyaya, hayata bakýþý nasýldýr, hep ilgimi çekmiþtir. Ýstanbul'da yaþayan köy enstitülü, emekli öðretmen saygýdeðer mehmet kaya ile aybastý üzerine konuþurken yine adý geçti merhum refik güley'in.. ben, “kendisini aybastý'da, sadece bir defa bir kahvenin önünde ahþap bir sandalyede otururken gördüm.” dedi. |
|
6
|
|
|
|
35 Yaþ þiirini ne zaman okusam içime fenalýklar basar, sinirlenir, tamamýný okumadan býrakýrýmdým. Diyeceksiniz ki, gündem bu kadar yoðunken 35 yaþ þiiri de nerden çýktý? Nerden çýktýðýný bilmiyorum ama, þiirden bahsederken bir arkadaþ dedi ki; “Yaþ otuz beþ! yolun yarýsý eder.” demiþ ama kendisi de 46 yaþýnda ölmüþtür.. |
|
7
|
|
|
|
Çocukluðumuzun ve gençliðimizin hep bir hayali vardýr. Bu hayalle uykularýmýz kaçar, bu hayaller rüyalarýmýzý süsler; bu hayallerle sürekli derin düþüncelere dalarýz ve bu hayaller adýna yaþama tutunuruz. Hayallerimiz peþimizi, biz hayallerimizin peþini býrakmayýz. Hayallerimizi gerçekleþmese de hayallerimiz kalbimizde sürekli bizimle yaþar, arada zihnimizi ziyaret eder, maziye ve geleceðe gidip geliriz… |
|
8
|
|
|
|
HAYALÝM YAZAR OLMAK KURSU
30 NÝSAN CUMARTESÝ BAÞLIYOR...KAYDINIZI YAPMAYI UNUTMAYIN.
Ýletiþim: 0 507 706 20 31 e-posta: osmantatli@gmail.com masukdanismanlik@gmail.com yer: Ýstanbul-Þirinevler meydaný |
|
9
|
|
|
|
Konu; “Aile içi iletiþim”, ve “Evimizi nasýl Cennet’e çevirebiliriz” olunca, dikkatimi çekti…
Önce isteksizce dinledim…
Sonra o anlattýkça gerilen kaslarým gevþedi, gevþedi ve asýk yüzüm yerini tatlý bir tebessümse býraktý.
Adamda sanki þeytan tüyü vardý…
Evet, Aliþan Kapaklýkaya konferansýnda ‘çiþ’inden falan bahseder ama…
Ama bütün bunlarý sýrf þaklabanlýk olsun diye, dinleyiciler gülsün diye yapar…
Sayýn Kapaklýkaya; harbiden harikasýn…
Çoktandýr bu kadar içten gelerek böyle gülmemiþtim. Ama sen hem güldürdün hem düþündürdün.
Ne diyeyim…
Allah da seni güldürsün…
|
|
10
|
|
|
|
Ey sayýn yazar adayý lütfen dikkatli oku. Sana varoþlarýn felsefesinden, edebiyatýndan yola çýkarak günümüz üst sýnýf edebiyatýmýzý anlatmaya çalýþacaðým. Ey yazar adayý karþýna çýkacak ilk zorluk senin bu toplumundur. Yedi bölgeden, yetmiþ vilayetten ve milletten oluþan bu topluma bir yazar olarak ne anlatabilirsin?.. Öncelikle bunu bir düþün kendine sor. Beyinlerin farklýlýðý bir yana o beyinlerin takým tutar gibi hiç öðrenmeden bilinçsiz bir þekilde inandýklarý ideolojilerle de mücadele edeceksin, bunu unutma. |
|
11
|
|
|
|
Senaryodan romana uyarlanmýþ içinizi ýsýtacak ve içinde kendinizden bir parça bulacaðýnýz bir roman Madam Katina... Okuyun, okutun! |
|
12
|
|
|
|
Ömer Seyfettin, hikâyelerini Genç Kalemler ve Türk Yurdu dergilerinde yayýmlamýþtýr. 140 kadar hikâyesi vardýr. |
|
13
|
|
|
|
Her þeyden önce okuma eylemini sistemleþtirmen gerekir. Okurken önemli gördüðün önemli yerlerin altýný çiz, sonra onlarý bir deftere not et, üzerinde düþün ve altýna kendi düþüncelerini yaz. Tabii eleþtiri olabilir ya da ekleme de olabilir. Önemli olan bir þeyler yazman. Yazdýklarýnýn önemi yok. Alýntýlarý eleþtirecek birikimin olmayabilir. Sorun deðil. Burada amaç alýntýyý eleþtirmen ya da alternatif düþünce üretmen deðil. Yazýmý kabiliyetini geliþtirmendir. Tabiri caizse cümle kurmaya çalýþmaktýr. |
|
14
|
|
|
|
Hayal kutunuz dolu deðilse vay halinize |
|
15
|
|
|
|
Güneþin doðuþunu, suyun akýþýný, kuþlarýn cývýldayýþlarýný, emekleyerek yürümeye çalýþan bir bebeðin korkmadan, çekinmeden sürprizlerle dolu hayatýn üzerine üzerine gidiþini… Gayri resmi bir düzensizlikte dolaþmakta olan kara bir düzene inat sokaklarý, insanlarý, söylenenleri ve söylenemeyenleri, ölümü, doðumu, sevgiliye sunulan o en sahici yalanlarý, hastalýðý, diriliþi, hesaplarý ve sürprizleri yeniden, yeniden ve yeniden yaratabilmek…
Yani YAZMAK! |
|
16
|
|
|
|
“General Motor” ismiyle mizah kitabýný yayýnlayan sivri bir kalem. Daha önce de Yörük’ün, “Kasýmda Kavak Kesmek” Yediharf Yayýncýlýk’ta bir eseri yayýnlanmýþ ama isimden dolayý herkes bu siyasi-belgesel eserini; “kavakçýlýkla ilgili zirai bir yayýn” zannýyla algýlamýþ…
|
|
17
|
|
|
|
Yayýmcýmdan “Soðuk Süreç” adlý eserimin 3. baský yaptýðý haberini alýnca roman kahramaným aklýma geldi… |
|
18
|
|
|
|
Kendi Kaleminden Beytullah Özilhan:Beytullah Özilhan, 1947 Erzincan ili Tercan kazasýna baðlý Osmanlýnýn Hoðik Cumhuriyetinin Gökce köyünde doðdum. Doðum tarihim anamýn yaptýðý parmak hesabýna göre kaydedilmiþtir. Yedi çocuklu ailenin iki numarasýyým. Harf denen eðri büðrü çizgilerle ilk tanýþmam köyümün toprak damlý mektebinde oldu. |
|
19
|
|
|
|
Baþarýlý bir romaný tanýtmaya iliþkin baþarýsýz bir yazý |
|
20
|
|
|
|
ÖLÜM BÝR VARMIÞ BÝR YOKMUÞ/Jose Saramago
“Ümitlerin kaderi, biri yok olduðunda diðerinin ortaya çýkmasýdýr, iþte bu yüzden bunca hayal kýrýklýðýna raðmen silinip gitmemiþlerdir.”
|
|
|
|