..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > osman tatlı




20 Mayıs 2012
İslamda Kadına Kırbaç  
osman tatlı
Dinden ve Kuran ayetinden uzak bir anlayış bu kadar mı kindar bir kaleme dönüşür. İnsan düşmanlığını bu kadar insafsızca ve saptırıcı hale dönüştürülmemelidir. İslam’ın kadına getirdiği haklar, batının kadının şeytan ya da hayvan olarak nitelediği dönemlerde kadının kurtuluşunu simgelemektedir.


:BEJA:
Okunan kitaplarda, yüzlerce sayfa içersinde sadece belli bir bölümünün alıp, üzerine eleştiri yapılması pek onayladığım bir tarz değildir. Yazara haksızlık olduğu düşüncesinin yanında, yüzlerce sayfa içerisinde cımbızla bazı satırların seçilmesi ve eleştiriye tutulması etik bir davranış değildir. Ondan dolayı şimdiye dek, böyle yazı çalışmasında bulunmadım.

Ancak bazı yazar taifesini anlamakta güçlük çekiyorum. Bilginin doğrudan yanlış ve saptırıcı şekilde okuyucuya aktarılması da yazarlık etiğine terstir. Elbette yazar, düşüncelerini ve inandığı değerleri yazıya dökecektir. Buna kimsenin itirazı zaten olmaz. Ancak doğruluğu tartışılmaz bilgilerinde, farklı aktarılması, hem bilgiye hem de okuyucuya ihanettir. Yazar, işine geldiği gibi bilgiler üzerinde oynama hakkı yoktur.

Bütün bunları Gönül Dönmez-Colin’in, Kadın İslam ve Sinema kitabının dokuzuncu sayfasında geçen “… Kuran’da Nisa suresinin bir ayeti, Allah erkekleri daha üstün yarattığı için onları kadınlara hükmetle görevlendirir. İyi kadın itaat edendir. Eğer çıkacak olurlarsa, uyarılmaları, ayrı yatakta yatırılmaları ve itaat edene kadar kırbaçlanmaları gerekir.” Kitaptaki ifadeleri harfi harfine buraya aktardım. Bu nasıl bir zihniyetin ürünüdür ki ne Kuran’ın ne de İslami literatürde bulunmayan kadına itaat için kırbaç uygulanır ifadesi kullanabilir. İslam’ın kadına bakışı gördüğünüz gibi öyle rahat bir şekilde yapılıyor ki insanın aklı duruyor.

Dinden ve Kuran ayetinden uzak bir anlayış bu kadar mı kindar bir kaleme dönüşür. İnsan düşmanlığını bu kadar insafsızca ve saptırıcı hale dönüştürülmemelidir. İslam’ın kadına getirdiği haklar, batının kadının şeytan ya da hayvan olarak nitelediği dönemlerde kadının kurtuluşunu simgelemektedir.

Kim neye inanırsa inansın ama gerçeklerin gün yüzünde parıldadığı bir zamanda, gerçekleri karalamaya hakkı yoktur.



Osman Tatlı

www.osmantatli.com.tr

suskunsinemayazilari@hotmail.com



.Eleştiriler & Yorumlar

:: Haklısınız
Gönderen: Mehmet Ali Özler / ,
22 Mayıs 2012
Zira, yazılanlar bir başka, Söylenenler bir başka, Gerçekler ise yine bir başkadır.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın din kümesinde bulunan diğer yazıları...
Soğuk Bayram
Ramazan Şuuru

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yazar Kimliği
Aşk ve Cinsellik Ayrı Şeylerdir
Aşk Yolculuğu
Yazar Konuları Nereden Alır
Yazarlık Yolunda Ara Söz
Aşkın Kölesi Olmak
İnsandaki Kaygı Örnekleri
Yalnızlık Sözleri III
Birey Olabilme
Evlilik İçin Sevgi Yeterli Midir?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yalnızlık Sözleri I [Öykü]
Hayalim Yazar Olmak [Roman]
Hayalim Yazarlık [Roman]
Okuyorum Ama Yazamıyorum? [Roman]
Edebiyat Fakültesinde Dergi Çıkarmak [Eleştiri]
İklimler / Film Eleştirisi [Eleştiri]
120 / Film Eleştirisi [Eleştiri]
Üç Maymun / Film Eleştirisi [Eleştiri]
Neşeli Hayat [Eleştiri]
The İmam"ın Savaşı Kiminle [Eleştiri]


osman tatlı kimdir?

okuyucu ile beraber yolculuk yapmak


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman tatlı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.