..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan özgür doğar, ama her yanı zincire vurulmuştur. -Rouesseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Kesinlikle Karşıyım! > osman demircan




20 Aralık 2014
Adalet Nedir  
osman demircan
Davul gürültü çıkarır. Davulcu gürültü yapar. Müslüman sahura uyanır. Hristiyan uykusundan olur. Ve adalet uyumaya devam eder. Dünya kim kime dum dumadır.


:AEIC:
Davul gürültü çıkarır. Davulcu gürültü yapar. Müslüman sahura uyanır. Hristiyan uykusundan olur. Ve adalet uyumaya devam eder. Dünya kim kime dum dumadır.
Davulcunun elindeki tokmağı almaya kalktığında, polisin elindeki copla karşılaşırsın. Ben oruç tutmuyorum desen, sopayla karşılaşırsın. Hıristiyan çan çan eder. Budist dum dum eder. Ateist tencere tava al sana al sana der, kafanı pişirir. Yahudi ben bilmem Yahova bilir der. Kulaklarını dünyaya tıkamak için iki tutam saç indirir. Adalet bamya olur, kimi sever kimi sevmez. Koca dünyanın başı döner. Adalet gözleri kapalı elinde terazi olan bir kadındır aslında. Eteğini gösterir, donunu gösterir ve sonra hakka, hukuka sırtını dönüp güzelce burnuna osurur. Kokuşmuşluk ortalığa yayılır. Herkes burnunu tıkar; ama adalet Marilyn Monroe gibi ızgaranın üstünde daha bir havalanır, eteklerini kaldırır. Adaletsizlik karşısında insanların etekleri tutuşsa da, adaletin etekleri yerlerde bir kuyruk gibi sürünür; çok gösterişli bir yalan olur. Adalet sarışın bir aptaldır. Onu temsil eden kadın aslında Marilyn Monroe'dur. Soyup soğana çevrilir, filmlerde oynatılır, senaryolarda hep onun adın geçer. Adalet vurdulu, kırdılı, tabancalı, bıçaklı, tecavüzlü bir Hollywood filmine dönüşür. Söyleyin kim böyle bir filme bilet alır?
Adalet sarışın bir aptaldır ve hep zencileri cezalandırır? Ne desen boş. Avukatlar sarışındır, hakimler sarışın. Saçın siyahtır, gözün siyahtır. adalet sana kıl olur.
Kimsenin adaleti kimseye uymaz. Öperim seni derler, oysa seni karanlığa gömerler. Zindanlar adaletin dudaklarıdır.
Dünya ay yüzlüdür. Adalet karanlık. Tüm yıldızlar gece bekçisi...Sabaha ulaşırsan davan belki aydınlığa ulaşır. Ama hüküm sabaha ulaşmaz.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın kesinlikle karşıyım! kümesinde bulunan diğer yazıları...
Köpekler ve İt Herifler
Tüm Aşklar Faşizm Kokmaz
Adalet Asalettir
Rize Dağınık Bir Masa Gibi
İnsanlığımızı Önce Şiirlerde Yitirdik
Sakalla Bıyık Arasında Sıkışmış İnsan
Özgür Köpeğimin Adıdır

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Üç Türlü İnsan
İnce Bir Tülüm
Başka Bir Yol Yoksa İnancın Seni Nereye Kadar Götürür
Keyfin Bilir
Örümcek ve Kelebek
Dünya
Tüm Evli Sevgililerin, Sevgililer Günü Kutlu Olsun
Olan Dağdaki Garibana, Karakoldaki Garibana Olmakta
Var Olmak İçin Emperyal Olmak Zorundasın
Aşk mı Özgürlük Mü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.