..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi sabırlı ve yürektendir, sevgi kıskanç ve övüngen değildir. -İncil
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Hakan Yozcu




18 Aralık 2014
Kim Tecavüzcü?  
Hakan Yozcu
Mecliste 1974 yılı için söylenen “Rum kadınların tecavüze uğraması” sözünün gerçekten ne anlama geldiğini Sayın Vekile sormak istiyorum... Modern bir şekilde… Düşünceye saygı duyarak ve karşımdaki vekilimin de çok değerli bir bayan olduğunu bilerek, kendisinin hak ve hukuklarını rencide etmeden sormak istiyorum… Ne anlama geliyor bu sözler?…


:AAFI:

Sayın Doğuş Derya'yı farklı çıkışlarından dolayı merakla izledim hep, takip ettim... Mecliste her kürsüye çıktığında, televizyonda her konuşmasında pür dikkat dinledim onu. Gazetedeki her demecini pir çırpıda okudum hep…
Uç düşüncelerle dikkatleri çekti bazen... Kadınların sesi oldu kimi zaman... Mecliste hep farklı bir çizgi çizdi... Farklı şeyleri dile getirdi… Sert bir üslup kullandı kimi zaman… Kim bilir belki de onu sevdiren yönü bu sert üslubuydu…
Bir yazımda kendisi için şunu yazdım "Ne olursa olsun ben, bu bayanı seviyorum"... Çünkü söylediklerinin arkasındaydı, inanıyordu ve hep kendince dik duruyordu...
Toplumun farklı ve değişik bir sesi oldu…Yaptığı her hareket ve söylediği söylemlerle dikkatleri çekmeyi başarıyordu… Hem de taa en başından beri…
Geçen gün, mecliste UBP Milletvekili Zorlu Töre’nin konuşmasından sonra söz aldı ve kendini Sayın Töre’ye karşı cevap verme ihtiyacı duydu…
"O kadar çok Kıbrıslı Rum kadın vardı ki tecavüze uğrayan, kilise kürtajı serbest bıraktı.” Sözlerini sarf etti…
Aslında cümlelerde tam bir açıklık yoktu…
Anlam olarak tam ne anlatıldığı, ne söylenmek istenildiği belli değildi cümlenin…
Bu cümlede adres tam olarak belirtilmiyordu…
Sayın Zorlu Töre tekrar kürsüye çıktı ve bu sözlerin Şanlı Türk Askerine, Mehmetçiğe “Tecavüzcü” anlamının ortaya çıktığını ve bunun asla kabul edilemeyeceğini söyledi…
İşte kıyamet bundan sonra koptu…Sayın Doğuş Derya Hanım, sosyal medyada ağır eleştirilere uğradı… Bırakın eleştirileri, hakarete varan sözler dahi sarf edildi…
Peki doğru mu bu davranış? Asla değil… Ne olursa olsun, bir insana düşüncelerinden dolayı ağır hakaretler etmek, ona ağır sözler söylemek doğru değildir. Bu, kabul edilemez…
Düşüncesine elbette katılmayabilirsiniz… Kendi düşüncelerinizi açıklayabilirsiniz… Ama bunu yaparken de hakaretlere varan sözleri sarf etme hakkınız yoktur. Beğenirsiniz, beğenmezsiniz… Seversiniz, sevmezsiniz o ayrı…
Mecliste 1974 yılı için söylenen “Rum kadınların tecavüze uğraması” sözünün gerçekten ne anlama geldiğini Sayın Vekile sormak istiyorum... Modern bir şekilde… Düşünceye saygı duyarak ve karşımdaki vekilimin de çok değerli bir bayan olduğunu bilerek, kendisinin hak ve hukuklarını rencide etmeden sormak istiyorum… Ne anlama geliyor bu sözler?…
Rum kadınlara tecavüz eden kim? Kaç Rum kadına ve kimler tarafından tecavüz edilmiş? Var mı belgesi, ispatı? Nerede? Varsa açıklayın o zaman…
Neden açıkça söylemiyorsunuz? Madem her şeyi açık yüreklilikle konuşuyorsunuz bunu da söyleyin... Açıklayın ki herkes bilsin…
Ben de bu cümleden, Sayın Töre’nin mecliste açıkladığı gibi, 1974 Mutlu Barış Harekatı'nda adaya huzuru, barışı ve mutluluğu getiren Türk Askerinin, diğer deyimle, Şanlı Mehmetçiğimizin Tecavüzcü! olduğu ve Rum kadınlarına tecavüz ettiği anlamını çıkarıyorum. Umarım bu anlama gelmiyor bu söyledikleriniz...
Eğer, öyle ise kusura bakmayın ama bu sefer size katılamıyorum... Çünkü olmadı... Onaylayabileceğim bir düşünce değil bu sözler…Rumlara aleyhimizde kullanılmak üzere malzeme vermekten öteye gitmez bu sözcükler… Yarın da Rumlar bu sözleri alıp tepe tepe aleyhimizde kullanırlar… Ve bizleri Dünyaya tecavüzcü olarak tanıtırlar…
Demokratik ve özgür bir ülkede yaşıyoruz. Tabii ki her şeyi konuşacağız... Düşüncemizi açıkça ve modernce dile getireceğiz. Ama bunu yaparken de kendi değerlerimize sahip çıkıp onları rencide etmeyeceğiz.
Kaş yapalım derken göz çıkartmayalım ne olur...
Ama ben sizi sevmeye devam edeceğim...
Diliniz böyle diyorsa da eminim kalbiniz bunları söylemiyor...
Saygılar Sayın vekilim...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bu Halk Darbe İstemiyor
eğitim Yaz Boz Tahtası Değildir
"Kıbrıslılık" Üzerine
Sayın Bahçeli’nin Tarihi Hatası
süleyman Demirel’in Ardından
Türkiye Bu Kadar Zengin mi?
Mehter Marşını Bilmeyenler İçin
Ydh Ya Siyasi Olur Ya da Siyasi Parti Doğurur
Yeni Bir Oluşum Mu?
Dedikodu Olmasa

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
İnciraltı Şairleri
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
Her Şey Gülüşünde Saklı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
Boyacı’ya Büyük İlgi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.