..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İnsanların bazen neye güldüklerini anlamak güçtür." -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > osman tatlı




3 Aralık 2014
Toplayıcı Vampirdir  
osman tatlı
Tüketici oldukları için bilginin ya da düşüncenin gelişmesine katkıları olmaz. Özgün ve yaratıcı oldukları izlenimi verirler, ancak böyle olmadıkları da kolay kolay anlaşılmaz, fark edilmez. Diyalektikleriyle kendilerini çok iyi kamufle ederler.


:ACJH:
Başkalarının emeğini, kendine mal edenlerin adıdır, toplayıcı. Kitap okuyanların, araştırma yapanların, düşünen ve üretenlerin ortaya koyduğu bilgiyi; okumayan, araştırmayan ve hayata dair üretken olmayan ama zeki ve bilgileri iyi sentezleyenlere verilen isimdir toplayıcı. Başkaların düşüncelerini dinleyip, okuyup aralarında bağ kurarak, kendi cümleleriyle bilgiyi uyarlayan akıllı geçinenlerin ortak adıdır. Kendini yormadan, başkalarının emeğine konan ve bunu pişkin pişkin kendine mal eden toplayıcılar, bu durumdan kendilerine fazlasıyla pay çıkaran insanlardır.

Toplayıcılar zekidir, sosyal zekaları gelişmiştir. Ancak bu zekalarını emek vermeden başkasının düşünceleri üzerinden prim yapmak için kullanırlar. Toplayıcılar zeki ve kurnaz olduklarından ve başkaların bilgilerini kendi düşünceleriymiş gibi gösterme konusunda yetenekli olduklarından, kitap okumaya, araştırmaya yapmaya gerek duymazlar. Yüzeysel bazı yazılar okuma dışında bir derinlikleri yoktur. Kelime hazineleri iyi olması ve diyalektiklerinin gelişmiş olması, onları toplayıcı özelliklerinin üstünü örter. Kimse kolay kolay durumu farkına varmaz.

Toplayıcıların, ilmi derinlikleri yoktur. Yüzeysel ve güncel bilgiye sahiptirler. Aynı konuyu alanında iyi olan birkaç kişinin düşüncelerini dinleyerek, kendilerine uyan kısımlarını cımbızlayarak, ortaya kendilerine ait bir yorum çıkarırlar.
Toplayıcılar, iyi dinleyicidirler. İyi dinledikleri gibi yerinde ve zekice sorular sorurlar. Toplayıcılar, sorularla karşısındakinin bilgisini sorgulayarak, detaylara inerler. Toplayıcılar, meraklıdırlar. Meraklı olmaları, çok farklı bilgilere ulaşmalarını kolaylaştırır.

Toplayıcılar, bilginin üreticisi değil, tüketicileridir. Hazır bilgiye konmayı severler. Onlar için yorucu olmayan yol budur.

Tüketici oldukları için bilginin ya da düşüncenin gelişmesine katkıları olmaz. Özgün ve yaratıcı oldukları izlenimi verirler, ancak böyle olmadıkları da kolay kolay anlaşılmaz, fark edilmez. Diyalektikleriyle kendilerini çok iyi kamufle ederler.

Osman Tatlı
osmantatli@gmail.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yalnızlık Sözleri III
Birey Olabilme
Yalnızlık Sözleri II
Bilginin Köleleri
Kitap Okumayın Kampanyası
Bilginin Kaypaklığı
Arayışçının Durgunluk Dönemi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yazar Kimliği
Aşk ve Cinsellik Ayrı Şeylerdir
Aşk Yolculuğu
Yazar Konuları Nereden Alır
İslamda Kadına Kırbaç
Yazarlık Yolunda Ara Söz
Aşkın Kölesi Olmak
İnsandaki Kaygı Örnekleri
Soğuk Bayram
Evlilik İçin Sevgi Yeterli Midir?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yalnızlık Sözleri I [Öykü]
Hayalim Yazar Olmak [Roman]
Hayalim Yazarlık [Roman]
Okuyorum Ama Yazamıyorum? [Roman]
Edebiyat Fakültesinde Dergi Çıkarmak [Eleştiri]
İklimler / Film Eleştirisi [Eleştiri]
120 / Film Eleştirisi [Eleştiri]
Üç Maymun / Film Eleştirisi [Eleştiri]
Neşeli Hayat [Eleştiri]
The İmam"ın Savaşı Kiminle [Eleştiri]


osman tatlı kimdir?

okuyucu ile beraber yolculuk yapmak


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman tatlı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.